معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بابیان اینکه در پذیرش طرح‌ها برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی کیفیت طرح‌های ارائه شده اولویت است، گفت: تنها به دنبال کمیت‌گرایی در توسعه خانه‌های بوم‌گردی نبوده و نیستیم.
کد خبر: ۷۱۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴ 18 February 2019
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه ۳۰ خانه بوم گردی در استان همدان وجود دارد، گفت: ۱۲ مورد از این خانه‌ها فعال هستند.

به گزارش مهر، علی خاکسار با بیان اینکه ۳۰ خانه بوم گردی در استان همدان وجود دارد که ۱۲ مورد از این خانه‌ها فعال هستند، اظهارداشت: برای تقویت و توسعه بوم‌گردی در استان همدان تا سقف ۴ میلیاردتومان به تناسب طرحی که توسط متقاضی یا سرمایه‌گذار برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی ارائه دهد تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

خاکسار عنوان کرد: هم اکنون اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان همدان در روستای آق بلاغ، مانیزان، وهنان، ورکانه، امزاجرد و ملحمدره دایر است.

وی گفت: متقاضی اجرای خانه بوم‌گردی باید ضوابطی مانند ایجاد آغل، آشپزخانه سنتی، وسایل بهداشتی، موزه ابزار کشاورزی و صنایع دستی روستای هدف را در خانه بوم‌گردی یا مجاور آن مدنظر قرار دهد.

خاکسار با تاکید بر اینکه گردشگران تنها برای اقامت به خانه‌های بوم‌گردی مراجعه نمی‌کنند، عنوان کرد: آشنایی و حفظ و اشاعه فرهنگ اهالی روستا نیز از اهداف راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی است که متولیان خانه‌های بوم‌گردی باید به آن توجه داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه در راستای ترویج ایرانگردی برنامه‌ای برای استان‌های غربی و شمال غربی در قالب کارگروه تور‌های تلفیقی تعریف شده به اجرا خواهد درآمد، گفت: این برنامه ضمن ترویج فرهنگ سفر‌های داخلی موجب تعریف مسیر مشخصی در مناطق غربی ایران است و بر این اساس به تدریج مسیر سفر‌های گروهی در غالب تور‌های مشارکتی در غرب کشور تعریف و اجرا خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار