علی آقامحمدی با اشاره به اینکه امسال این جشنواره تنها منوط به اجرای کنسرت نیست، تاکید کرد: افتتاح موزه سازسازی، رونمایی، نقد و بررسی آثار موسیقیایی هنرمندان استان، برگزاری جلسات شعر و موسیقی با دعوت از شعرای استان، کارگاه‌های پژوهشی متنوع با حضور مدرسان و اساتید مطرح کشوری و دعوت از هنرمندان فاخر و گروه‌های برجسته ملی برای اجرای برنامه در نظر گرفته شده خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 18 February 2019
رئیس انجمن موسیقی استان همدان با اشاره به اینکه رویکرد تازه‌ای برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان اندیشیده شده است، اظهار کرد: سیاست انجمن موسیقی استان در جشنواره امسال بر این بود که به گروه‌ها و هنرمندان بومی استان فرصت بیشتری برای اجرا و نمایش توانمندی‌های خود داده شود.

به گزارش ایسنا، آقامحمدی با بیان اینکه امسال این جشنواره با هدف پویایی هنر موسیقی اصیل و سنتی ایرانی و با عنوان شب‌های موسیقی هگمتانه برگزار خواهدشد، اظهار کرد: برای حمایت از گروه هنری بومی در ایام جشنواره معمولاَ در هر روز دو یا سه اجرای گروه‌نوازی در بخش اصلی جشنواره و حداقل یک یا دو اجرا هم در بخش جنبی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال این جشنواره تنها منوط به اجرای کنسرت نیست، تاکید کرد: افتتاح موزه سازسازی، رونمایی، نقد و بررسی آثار موسیقیایی هنرمندان استان، برگزاری جلسات شعر و موسیقی با دعوت از شعرای استان، کارگاه‌های پژوهشی متنوع با حضور مدرسان و اساتید مطرح کشوری و دعوت از هنرمندان فاخر و گروه‌های برجسته ملی برای اجرای برنامه در نظر گرفته شده خواهد شد.

آقامحمدی با اشاره به اینکه بزرگداشت استاد ماشاءالله رسام و داریوش زرگری و همچنین یادبود مرحوم جلال دوستی را در این جشنواره شاهد هستیم، ادامه داد: دعوت از استاد «کیوان ساکت» به همراه گروه «ارکستر وزیری» و خوانندگی «وحید تاج» و «گروه همایون» به سرپرستی «مهران مهرنیا» و خوانندگی «بامداد فلاحتی» و یا استاد «حسن ناهید» از دیگر برنامه‌های این جشنواره است. 

دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر همدان با اشاره به آغاز فعالیت دبیرخانه این جشنواره افزود: به منظور آشنایی بیشتر نسل جدید و بخصوص کودکان با موسیقی فاخر ایرانی در جشنواره امسال بخشی با عنوان «آشنایی کودکان با موسیقی» در نظر گرفته شده که از روز دوم و به مدت پنج روز، برنامه‌ی همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح با حضور کودکان مهد‌های کودک و اساتید و کارشناسان این حوزه برگزار می‌شود. 

آقامحمدی به تشریح برنامه‌های بیست و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر استان پرداخت و گفت: روز اول این جشنواره و از ساعت ۱۶ مراسم افتتاحیه با اجرای گروه دف‌نوازی «ایقاع» به سرپرستی «وحید ربیع‌پور» را خواهیم داشت. 

وی افزود: پس از آن هم موزه هنرمندان سازساز استان افتتاح و در ادامه نیز کارگاه پژوهشی با عنوان «معماری و موسیقی در نگاه مولانا» با سخنرانی «بهرنگ مجیدی» در سالن پلاتو یک مجتمع برگزار شده و در بخش اجرای کنسرت هم گروه‌های «همنوازان ماد» (به سرپرستی فرهاد کریمی) و «دلاهنگ» (به سرپرستی مهدی ملکی) هر دو از شهر همدان به اجرای برنامه خواهند پرداخت. 

وی گفت: در برنامه موسیقی و نشر، این روز هم به معرفی آثار «صادق چراغی» از هنرمندان برجسته همدان خواهیم پرداخت و در ادامه نیز با همکاری انجمن ادبی ونداد، کارگاه تلفیق شعر و موسیقی با حضور اهالی ادب و موسیقی و کارشناسان این حوزه برگزار می‌شود. 

آقامحمدی با بیان اینکه در دومین شب اجرایی گروه تمنا (به سرپرستی مجتبی حیدری) از شهر همدان و گروه «همراز» از شهرستان ملایر (به سرپرستی رضا قدسی) به اجرای کنسرت خود می‌پردازند، تصریح کرد: در سومین روز این همایش کارگاه‌های پژوهشی با عنوان «فرم در موسیقی ایرانی» با حضور «مهران مهرنیا» و «مروری بر احوالات عارف قزوینی و میرزاده عشقی» با حضور «علیرضا میرعلینقی» از ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد. 

رئیس انجمن موسیقی استان همدان افزود: در ادامه نیز برنامه دیگری با عنوان «موسیقی و رسانه» را با سخنرانی «آرش نصیری» خواهیم داشت و بالاخره در بخش اجرایی هم «گروه همایون» به سرپرستی «مهران مهرنیا» و خوانندگی «بامداد فلاحتی» از ساعت ۲۰ در سالن اصلی مجتمع به اجرای کنسرت خواهند پرداخت. 

وی افزود: در چهارمین روز از این همایش نیز برنامه‌هایی همچون «کارگاه ترانه با رویکرد آسیب‌شناسی ۵۰ سال ترانه در ایران» و کارگاه آواز با حضور اعضای خانه آواز همدان و نشست سازندگان ساز با مدیران هنری استان در کنار اجرای گروه موسیقی «عطار» به سرپرستی «صادق قادری» و همچنین گروه «تاویان» به سرپرستی «سید اسکندر شهریاری» در نظر گرفته شده است.

آقامحمدی ادامه داد: اجرای کنسرت گروه «آوای فاخته» به سرپرستی رضا عباسی و گروه «آئین» به سرپرستی مصطفی رشیدی مطلق حسن ختام برنامه‌های این روز هستند..

وی گفت: در پنجمین روز جشنواره و در برنامه «موسیقی و نشر» این روز معرفی آثار دو تن از هنرمندان استان، شهرام خوش‌صفت و محمد نصرتی، برنامه موسیقی و شعر با اجرای حامد فقه‌جو و استاد ناصر مفرح ذات و پس از آن هم اجرای گروه «سی بمل» به سرپرستی حمیدرضا شهسواری را داریم. 

رئیس انجمن موسیقی استان همدان ادامه داد: در بخش اجرایی هم گروه موسیقی سنتی «راز دل» (به سرپرستی بهروز اسلامی) از شهر همدان و گروه «افق» به سرپرستی سیدجمال سجادی از شهرستان اسدآباد به روی صحنه خواهند رفت. 

وی به بیان برنامه‌های ششمین روز از جشنواره «شب‌های موسیقی هگمتانه» پرداخت و گفت: در این روز ابتدا کارگاه پژوهشی «ریتم» با سخنرانی «محمدرضا اسدی» و نیز جلسه‌ای با حضور جمعی از عاشیق‌های همدان و استاد «محمد نعیمی» از استان گلستان به بهانه بزرگداشت «استاد ماشاءالله رسام» و با عنوان «عاشیقلار موسیقیلر (دیدار شرق و غرب موسیقی ایران)» خواهیم داشت. 

آقامحمدی با بیان اینکه در ادامه کارگاه پژوهشی «ساختارشناسی در موسیقی ایران» با حضور «استاد کیوان ساکت» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای گروه موسیقی «آمادای» (به سرپرستی علیرضا شادمانی روشن) و گروه‌های «ویوان» و «ریتارد» (به سرپرستی حمید سماوات و علی بختیاری) اجرا‌های بخش پایانی این روز هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار