حسن بهرام‌نیا با بیان اینکه حضرت آقا فرمودند: پایه اقتصادی نباید نفت باشد بلکه باید بر تولیدات غیر نفتی و صادرات آن‌ها، معادن مختلف و نعمت‌های الهی کشاورزی استوار شود افزود: با این وجود سه درصد بودجه کشور نسبت به سال گذشته بیشتر به نفت وابسته شده است.
کد خبر: ۷۱۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 17 February 2019
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه باید وابستگی کشور به نفت را کاهش دهیم، اما در بودجه ۹۸ میزان وابستگی به نفت سه درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش فارس، بهرام‌نیا با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری یک منشور حیاتی برای نجات کشور است اظهار کرد: واقعیت امروز جامعه ما این است که از نظر اقتصادی مشکل داریم.

نماینده مردم نهاوند در خانه ملت تصریح کرد: برای اینکه کشوری پویا داشته و بر اساس الگوسازی بتوانیم کشورمان را ساختاربندی و انقلاب را صادر کنیم، علاوه بر مباحث اعتقادی و سیاسی به اقتصادی پویا نیز نیازمندیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم اقتصادی سالم که ما را از وابستگی نجات دهد می‌تواند در صدور انقلاب بسیار مثمر ثمر باشد.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه باید به سمت تولید و مصرف علم برویم که همان الگوسازی است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز لزوم معرفی کشوری پیشرفته و الگو به دنیا را داشتن اقتصاد قوی، درون‌زا و شکوفا دانستند.

وی با بیان اینکه مسؤولان نیز باید زمینه لازم برای جوانان خلاق و بااستعداد را فراهم کنند گفت: ما ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی داریم که مسؤولان به ویژه دولت زمینه را برای بالفعل کردن آن فراهم کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا آنجا که می‌توانیم باید واردات را کاهش دهیم اظهار کرد: باید کشور را به یک سرزمین صادرات‌محور تبدیل کرد تا کالا‌های غیر نفتی خود را به بازار‌های مختلف جهانی عرضه کند.

وی افزود: اگر در این حوزه‌ها کار کنیم که ظرفیت‌های بالقوه داریم، باعث بالندگی کشور و الگوسازی برای سایر کشور‌های مسلمان و غیر مسلمان می‌شود.

بهرام‌نیا تصریح کرد: این اتفاق همان پویایی دین مبین اسلام را می‌رساند که هم دنیا و آخرت انسان را به شرط برنامه‌محور بودن تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون آنچنان که باید در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نتوانستیم حرکت کنیم ادامه داد: ما از موهبت‌های الهی بسیاری در حوزه‌های مختلف برخورداریم که می‌توانیم از این ظرفیت‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم تا یک کشور مستحکم داشته باشیم و در مقابل تکانه‌های اقتصادی کمترین آسیب را ببینم.

نماینده مردم نهاوند در خانه ملت با اشاره به اینکه این تکانه‌های اقتصادی در دنیا حتی کشور‌های توسعه‌یافته وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر در این راستا حرکت کنیم می‌توانیم اقتصاد پویا با تکیه‌گاه قوی داشته باشیم که در مقابل تحریم‌ها متزلزل نشویم.

وی گفت: اگر از ابتدا ساختار‌های اقتصادی را در همین راستا پایه‌گذاری می‌کردیم امروز بسیاری از واحد‌های تولیدی به دلیل نداشتن مواد اولیه تعطیل نمی‌شدند چراکه مواد اولیه از خارج کشور باید تأمین شود.

بهرام‌نیا با بیان اینکه بدون تردید با برنامه‌ریزی صحیح نیاز به واردات برخی از اقلام مورد نیاز کشور از خارج نبودیم اظهار کرد: ما از ظرفیت‌ها و موهبت‌های الهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: لازم است هر سه قوا ورود کنند و با یک همدلی و همراهی موارد به پیش ببرند تا کشور را در مقابله امراض اقتصادی که در سراسر دنیا به ویژه کشور‌های کمتر توسعه‌یافته، واکسینه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار