امیر خجسته با تأکید بر اینکه مدیران تخصصی از جای خود حرکت کنند و در تهران پیگیری‌های لازم را به انجام برسانند ادامه داد: اگر فرودگاه همدان تعطیل شود با مسؤولان تخصصی برخورد کرده و وزیر راه و شهرسازی را در صحن مجلس استیضاح می‌کنیم.
کد خبر: ۷۱۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 17 February 2019
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرودگاه همدان در آستانه تعطیلی است، گفت: این امر به معنای عزل مدیران تخصصی استان و استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس است.
 
به گزارش فارس، خجسته با بیان اینکه فرودگاه و پرواز یکی از مهمترین عوامل توسعه استان و شهرستان همدان به حساب می‌آید اظهار کرد: برای رونق صنعت گردشگری در استان همدان و البته صنعت نیاز به رونق فرودگاه و پرواز‌های آن داریم.

وی با اشاره به اینکه همه مسؤولان استان باید تمام قد برای رونق فرودگاه همدان تلاش کنند افزود: بیش از ۸۰ میلیارد تومان در فرودگاه همدان هزینه شده و برج مراقبت نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری است و باید از این ظرفیت در راستای توسعه استان بهره‌گیری شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه فرودگاه همدان بین‌المللی است تصریح کرد: این فرودگاه با پیگیری مستمر مسؤولان و نمایندگان به نتیجه رسیده و امروز یکی از فرودگاه‌های خوب کشور به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه از مسؤولان تخصصی به ویژه مدیر فرودگاه می‌خواهیم که از تعطیل شدن آن جلوگیری کنند ادامه داد: فرودگاه ما باید هر روز پویاتر از گذشته شود، اما اخباری که ما می‌رسد، نشان می‌دهد این سرمایه گذاری بزرگ در حال تعطیل شدن است.

خجسته تصریح کرد: اخباری که به ما می‌رسد نشان می‌دهد که در آستانه عید نوروز پرواز‌های مشهد و کیش در حال تعطیلی است و این مسأله قابل قبول نیست و مردم ناراضی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران تخصصی از جای خود حرکت کنند و در تهران پیگیری‌های لازم را به انجام برسانند ادامه داد: اگر فرودگاه همدان تعطیل شود با مسؤولان تخصصی برخورد کرده و وزیر راه و شهرسازی را در صحن مجلس استیضاح می‌کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه اگر مدیران توان اداره فرودگاه را ندارند، مسؤولیت را رها کنند خاطرنشان کرد: مدیران تخصصی به سرعت مشکلات را با مسؤولان ارشد استان و نمایندگان مطرح کنند تا موانع با انجام هماهنگی لازم بر طرف شود و رونق به فرودگاه بازگردد.

وی با بیان اینکه تا کنون مسؤولان مباحث را با نمایندگان در میان نگذاشتند گفت: نخواهیم پذیرفت که فرودگاه تعطیل شود و روی دادن این اتفاق به معنای عزل مدیر تخصصی است.

خجسته اظهار کرد: پرواز بسیاری از استان‌ها روز به روز در حال افزایش است، اما در استان ما با سکوت برخی از مدیران تخصصی باید هر روز آسیب ببینیم.

وی با بیان اینکه ما در مجلس آمادگی داریم که مشکل را بررسی و پیگیری کنیم افزود: مدیران حرکت کنند امور را پیگیری کنند و به ما گیر کار را اطلاع بدهند تا از وزیر مربوطه حل آن را مطالبه کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تصریح کرد: مسؤولان ارشد استان به ویژه حوزه معاونت عمرانی استانداری اجازه ندهند که مدیران نالایق به استان آسیب بزنند و فرودگاه به تعطیلی برسد.

وی با اشاره به اینکه استان برای رونق صنعت گردشگری به ویژه جذب توریست خارجی به فرودگاه پویا نیاز دارد ادامه داد: حالا که زیرساخت لازم فراهم شده است نباید اجازه بدهیم که از این ظرفیت به خوبی استفاده نشود.

خجسته با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری نیز رونق فرودگاه بسیار حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: برای بسیاری از سرمایه‌گذاران خارج از استان و کشور امکان حضور مداوم در استان نیست بنابراین پرواز‌های مختلف و منظم می‌تواند جذابیت سرمایه‌گذاری و سهولت در رفت و آمد آنان را فراهم کند.

وی همچنین به اهمیت فرودگاه در رفت و آمد اساتید و دانشجویان اشاره کرد و گفت: بسیاری از اساتید برجسته کشوری در صورت وجود پرواز‌های مناسب می‌توانند در دانشگاه‌های استان حاضر شوند و خدمات بسیاری به علم آموزی ارائه دهند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اظهار کرد: همچنین اساتید همدانی می‌توانند ضمن حضور در دانشگاه‌های داخل استان در سایر استان‌های کشور نیز نقش پررنگی ایفا کرده و ظرفیت‌های آنان به منصه ظهور برسد.

وی افزود: با توجه به وجود دانشگاه‌های مطلوب و صاحب نام در کشور همدان می‌تواند در حوزه توریست علمی نیز موفق شود که لازمه آن فرودگاه پررونق است و دانشجویان می‌توانند در استان رفت و آمد کنند.

خجسته تصریح کرد: به همین دلایل مسؤولان تخصصی نباید از فرودگاه غفلت کرده و با توجهی باعث تعطیلی آن شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار