مجید یوسفی نوید اظهار کرد: حدود ۸۳ خانه قدیمی در شهر همدان وجود دارد که سه مورد آن در مالکیت میراث فرهنگی است و باید در راستای حفظ و احیا و باز زنده‌سازی آن اقدام کنیم.
کد خبر: ۷۱۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵ 14 February 2019
معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان گفت: احیا و ایمن‌سازی منطقه بازار همدان بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
به گزارش ایرنا،یوسفی‌نوید افزود: برای احیای بنا‌های واجد ارزش و بازار همدان با اداره کل میراث، گردشگری و صنایع دستی هماهنگی‌های انجام شده است.
وی همچنین به اجرای طرح مطالعات جامع، مرمت، احیا و ایمن‌سازی بازار همدان اشاره کرد و گفت: این طرح شامل ۳۶ هکتار از محدوده بازار همدان می‌شود.
یوسفی نوید با بیان اینکه برای کف سازی و پیاده روسازی خیابان بوعلی، میدان امام خمینی (ره) و خیابان اکباتان ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شد افزود: کف سازی و پیاده روسازی سرپل یخچال نیز انجام شده و ساماندهی دره مرادبیگ نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان با اعلام این مطلب که طرح پیاده‌راه سازی هزینه داشته است، عنوان کرد: برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی در محلاتی، چون خضر و دیزج ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
یوسفی نوید اظهار کرد: حدود ۸۳ خانه قدیمی در شهر همدان وجود دارد که سه مورد آن در مالکیت میراث فرهنگی است و باید در راستای حفظ و احیا و باز زنده‌سازی آن اقدام کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار