حمیدالله فارسی با اشاره به ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارئه شده برای ایجاد اشتغال معلولین در سال‌جاری، گفت: سازمان بهزیستی از سه روش اشتغال‌زایی، بیمه خویش فرما و کارفرما اقدام به اشتغال زایی ۲۰۰ معلول روستایی و ۱۶۷ معلول شهری کرده است.
کد خبر: ۷۱۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 14 February 2019
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان همدان از اشتغال ۳۶۷ معلول در سال‌جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا، وی در تشریح نحوه عملکرد بیمه کارفرما برای اشتغال معلولین، مطرح کرد: در صورتی که کارفرمایی اقدام به استخدام فرد معلول تحت پوشش کرده‌باشد، سازمان بهزیستی به ازای هر مددجو ۲۳ درصد (۶۰ ماه) از بیمه فرد استخدام شده را می‌پردازد؛ همچنین به ازای هر مددجو استخدام شده مبلغی بالغ بر ۱ میلیون تومان به کارفرما اعطا می‌شود.

فارسی در رابطه با شغل‌های تحت حمایت سازمان بهزیستی برای معلولان، افزود: شغل‌های خدماتی مانند کامپیوتری، سوپرمارکت و روغن گیری از جمله شغل‌های شهری قابل حمایت بهزیستی برای معلولان هستند.

وی ادامه داد: دامداری، خیاطی و کشاورزی نیز از دیگر شغل‌های روستایی تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه شهرستان همدان و قهاوند بیشترین بخش شهری را در اشتغال افراد دارای معلولیت شامل شده‌اند، اظهار کرد: روستا‌های توابع شهرستان‌های رزن، کبودرآهنگ، فامنین و اسدآباد نیز بیشترین زمینه کارآفرینی را برای معلولان داشته‌اند.

وی با اشاره به ۱۴۸۷ معلول بیکار در رده سنی بین ۱۸ تا ۵۵ سال، عنوان کرد: براساس مکاتبات صورت گرفته، قرار است در آزمون‌های فراگیر ادارات دولتی همانند کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) و بنیاد شهید و امورایثارگران و یا تمامی اداراتی که زیر نظر استانداری مشغول فعالیت هستند، ۳ درصد از سهمیه استخدامی خودشان را به معلولان تحت پوشش بهزیستی اختصاص دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار