سید سعید شاهرخی با بیان اینکه استان همدان رتبه نهم تولید عسل در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: تولیدات عسل در استان به شکل خوبی درحال انجام است، اما با این وجود از شرایط مطلوب فاصله داریم.
کد خبر: ۷۱۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷ 13 February 2019
استاندار همدان از کاهش ۲۵ درصدی صادرات سیر همدان در سال‌جاری خبرداد.
به گزارش ایسنا، شاهرخی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان با اشاره به رشد ۲ برابری تولید سیر در سال‌جاری، گفت: باوجود تسهیلات و اعتبارات مطلوب ارئه شده برای تولید سیر، شاهد کاهش ۲۵ درصدی صادرات این محصول بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه نباید بازار‌های داخلی و بین‌المللی محصولات کشاورزی را از دست داد، مطرح کرد: کاهش صادرات سیر از الزام اهمیت و توجه بیشتر مسئولین مربوطه به بحث صادرات خبر می‌دهد.
وی با تاکید بر اهمیت بالای تولید و صادرات سیر در کشور، عنوان کرد: ۶۰ درصد تولید سیر کشور در اختیار استان همدان قرار دارد؛ بنابراین می‌طلبد با نهایت دقت و در چهارچوب‌های علمی به کشت سیر توجه کنیم.
استاندار همدان افزایش تعامل و همکاری بین جهادکشاورزی و مرکز تحقیقات را مهم‌ترین توصیه برای بهبود شرایط کشت و صادرات محصولات کشاورزی به‌ویژه سیر دانست و افزود: به هیچ‌کدام یک از محصولات کشاورزی نباید بی توجه بود؛ بحث آموزش و ترویج کشت مناسب هرکدام یک از محصولات کشاورزی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی است.
شاهرخی با اشاره به شرایط بحرانی ایران در بحث آب، گفت: نیاز کم کشت سیر به آب، می‌تواند یک فرصت بسیار مناسب برای افزایش تولید، سودآوری و اشتغال باشد؛ از این رو می‌طلبد تا تمامی دستگاه‌های مربوطه به عنوان یک مجموعه به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.
وی با الزامی دانستن توجه و اهمیت به صنایع تبدیلی، بیان کرد: تولید و فروش خام محصولات کشاورزی یک دید تک بعدی و فکری غیر اقتصادی است. درحالیکه توجه و افزایش صنایع تبدیلی باعث شکل گیری زمینه اشتغال و ورود سرمایه به داخل استان خواهدبود.
استاندار همدان از تامین سوخت لازم گلخانه‌ها و واحد‌های تولیدی در سال آینده خبرداد و گفت: تامین سوخت موردنیاز واحد‌های تولیدی از جمله موارد بسیار مهمی در افزایش تولیدات با کیفیت است.
شاهرخی با بیان اینکه استان همدان رتبه نهم تولید عسل در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: تولیدات عسل در استان به شکل خوبی درحال انجام است، اما با این وجود از شرایط مطلوب فاصله داریم.
وی ادامه داد: از مرکز تحقیقات و جهادکشاورزی انتظار می‌رود بیش از این توجه ویژه‌ای به دام و طیور را داشته باشند.
شاهرخی در پایان گفت: تمامی دغدغه دولت نابودی موانع در مسیر حرکت بخش خصوصی و تولیدکنندگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار