محمودرضا رسولی بیان کرد: طبق پیش‌بینی یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نوبت سرواکسیناسیون علیه هفت بیماری مهم در دام‌های عشایر انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۱۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 12 February 2019
مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اعزام ۶ اکیپ برای واکسیناسیون دام‌های عشایر همدان از ضبط و معدوم‌سازی ۶۹ تن گوشت غیربهداشتی طی امسال در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، رسولی با بیان اینکه از سال جاری تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۳۸۷ هزار نوبت سردام علیه انواع بیماری‌های واگیردامی و قابل انتقال بین حیوان و انسان در استان همدان مایه‌کوبی شده است اظهار کرد: علیه بیماری‌های آبله، شاربن، تب برفکی، آنتروتوکسمی، بروسلوز (تب مالت)، قانقرایا، آگالاکسی، هاری، PPR و... مایه‌کوبی انجام شده است.

وی با اشاره به میزان تست سل و بروسلوز در استان بیان کرد: از ابتدای امسال بیش از ۱۵ هزار و ۷۴۳ رأس دام سنگین خونگیری شده و در مبارزه با سل گاوی تعداد ۳۱ هزار و ۴۰۲ رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه امسال ۱۴۸ هزار و ۶۷۹ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته‌اند افزود: بیش از ۶۹ تن گوشت غیربهداشتی از زنجیره مصرف خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه در پنج کشتارگاه صنعتی طیور استان ۱۰ میلیون و ۵۱۱ هزار قطعه طیور ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته است گفت: از این تعداد بیش از ۷۳ هزار و ۳۴۳ قطعه یعنی ۱۱۰ تن به دلایل بهداشتی از چرخه مصرف خارج و ضبط و معدوم‌سازی شده است.

رسولی با بیان اینکه بیش از ۹۶ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، بسته‌بندی، عرضه و رستوران‌های استان انجام شده است تصریح کرد: در این بازرسی‌ها ۲۷۷ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم مواد خام دامی غیرقابل مصرف در سطح استان ضبط و معدوم‌سازی شده است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در ارتباط با تولید، توزیع، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ به بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی استان اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اعزام ۶ اکیپ برای واکسیناسیون دام‌های عشایر همدان به مناطق قشلاقی خاطرنشان کرد: این اکیپ‌ها به استان‌های لرستان، خوزستان و ایلام اعزام شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار