نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بخشی از اعتبارات موردنیاز روستا‌ها نیز از درآمد‌های عمومی کشور تأمین می‌شود، اظهار داشت: در این خصوص ۲۰ هزار میلیارد تومان با اولویت مناطق محروم و در راستای تأمین آب شرب در روستا‌های نیازمند تخصیص داده شد.
کد خبر: ۷۱۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 11 February 2019
محمدعلی پور مختار از تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب شرب روستایی خبر داد.

به گزارش مهر، پور مختار در آئین کلنگ زنی اجرای شبکه داخلی آب‌رسانی در روستای دستجرد ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ بابیان اینکه مجلس در طول چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به روستا‌ها در بخش‌ای مختلف داشته، گفت: ازجمله این موارد می‌توان به تأمین و پایدار کردن آب شرب در روستا‌ها اشاره کرد که بر همین اساس از محل صندوق توسعه ملی ۲.۲ میلیارد دلار در سال ۹۵ تخصیص و توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین سال ۹۶ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، چیزی در حدود ۳ میلیارد دلار اعتبار تخصیص داده شد، ضمن اینکه پروژه کلنگ زنی شده در روستای دستجرد نیز از همین محل تأمین اعتبارشده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی همچنین بابیان اینکه بخشی از اعتبارات موردنیاز روستا‌ها نیز از درآمد‌های عمومی کشور تأمین می‌شود، اظهار داشت: در این خصوص ۲۰ هزار میلیارد تومان با اولویت مناطق محروم و در راستای تأمین آب شرب در روستا‌های نیازمند تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه سهم استان همدان از اعتبارات مذکور مبتنی بر اعلام نیاز شرکت آبفار هست، عنوان کرد: در دو شهرستان بهار و کبودرآهنگ کمتر از ۵ روستا داریم که در تابستان با مشکل کمبود آب مواجه می‌شوند، اما عمده مشکلاتت بااعتبارت ابلاغی مرتفع شده است.

پور مختار با اذعان به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات ویژه‌ای به‌تبع مصوبات مجلس در راستای آب‌رسانی به روستا‌ها انجام‌شده، عنوان کرد: امیدواریم در سال ۹۸ نیز اقدامات اثربخش‌تری به‌منظور رفع مشکل کم‌آبی در تمامی روستا‌های کشور انجام شود.

در ادامه معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه هدف دولت محرومیت‌زدایی از روستا‌ها است؛ گفت: بر همین اساس عمده پروژه‌های دهه فجر در روستا‌های استان کلنگ زنی و به بهره‌برداری رسیده است.

محمود رضا عراقی افزود: عموماً پروژه‌های تأمین آب شرب در روستا‌ها ازجمله پروژه‌های اولویت‌دار در استان می‌باشند و این پروژه‌ها با درخواست شرکت آب و فاضلاب روستایی در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تأمین اعتبار می‌شوند.

وی همچنین بیان کرد: به‌منظور خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مشترکین روستایی آنچه از دستمان برآید هرگز کوتاهی نخواهیم کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهار نیز در آئین کلنگ زنی این پروژه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۲ روستای شهرستان بهار تحت پوشش شرکت آبفار است، گفت: بر همین اساس ۱۴ هزار و ۴۸۴ خانوار با جمعیتی معادل ۴۷ هزار و ۳۳۵ نفر از شهرستان بهار تحت پوشش خدمات ارائه‌شده هستند.

سیده سمیر حسینی در خصوص پروژه مذکور نیز توضیح داد: این پروژه اجرای ۲۴ کیلومتر شبکه داخلی آب‌رسانی در روستای دستجرد است که به‌موازات آن اجرای خط برق و نصب ترانسفورماتور به طول ۴۵۰ متر نیز عملیاتی می‌گردد.

وی همچنین بابیان اینکه این پروژه از محل اعتبارات ملی در دستور کار قرارگرفته است؛ یادآور شد: اعتبار برآورد شده به‌منظور اجرای آن ۲۰ هزار میلیون ریال برآورد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار