مهدی صفی خانی از ثبت منطقه گرین نهاوند به عنوان منطقه شکار ممنوع برای اولین بار خبر داد و اظهارداشت: این منطقه کوهستانی با وسعت حدود ۴۰ هزار هکتار برای اولین بار توسط سازمان محیط زیست به عنوان منطقه تیراندازی و شکار ممنوع معرفی شد.
کد خبر: ۷۱۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 09 February 2019
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از ثبت منطقه گرین نهاوند به عنوان منطقه شکار ممنوع برای اولین بار خبر داد.

به گزارش مهر، صفی خانی ادامه داد: همچنین ۶ منطقه شکار ممنوع آبشینه، اکباتان، علوی، ملایر، آردوشان نهاوند و قهاوند همدان به مدت ۵ سال به عنوان منطقه شکار ممنوع تمدید شدند و ممنوعیت شکار در منطقه تجرک به مدت ۳ سال دیگر تمدید شد.

وی اظهار کرد: این تصمیمات در هفدهمین جلسه کمیته فنی مناطق شکار ممنوع محیط زیست کشور گرفته و مصوب شد و هدف از معرفی ارتفاعات گرین نهاوند به عنوان منطقه شکار ممنوع، بررسی وضعیت حفاظت و چشم انداز آینده است که در صورت نیاز این منطقه به عنوان یکی از مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست کشور ارتقا خواهد یافت.

وی توضیح داد: گرین منطقه‌ای بکر و دست نخورده در قسمت جنوبی استان همدان است که در فاصله ۶ کیلومتری شهر نهاوند قرار گرفته است و دارای سیمای کوهستانی با دره‌ها و پناهگاه‌های طبیعی فراوان و شرایط آبی مناسب و پوشش گیاهی مطلوب برای گونه‌های حیات وحش است و به همین لحاظ تنوع جانوری بالایی دارد.

صفی خانی بیان کرد: تاکنون بیش از ۸ گونه پرنده و ۳۰ گونه پستاندار در منطقه گرین نهاوند ثبت شده و گزارش مشاهده گونه‌های خاص از جمله خرس قهوه‌ای در این منطقه مکررا اتفاق افتاده که باید بیشتر بررسی و در صورت تایید به احیای مجدد زیستگاه اقدام شود.

وی توضیح داد: کوهستان گرین نهاوند در همدان همجوار با استان لرستان و منطقه‌ای وسیع است که با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی و پیگیری اداره حفاظت محیط زیست نهاوند، پتانسیل این را دارد که به بهترین زیستگاه طبیعی استان همدان تبدیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار