سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که پس از انقلاب اسلامی در سیستم سلامت کشوری ادغام شده، برنامه غربالگری کم‌کاری تیروئید نوزادان است گفت: این برنامه از سال ۸۴ به صورت کشوری و از سال ۸۵ به صورت شهرستانی آغاز شده است.
کد خبر: ۷۱۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 09 February 2019
فرید یوسفی از ویزیت ۲۸ هزار نفر در کلینیک بیمارستان حضرت قائم (عج) اسدآباد خبر داد.

به گزارش فارس، یوسفی با اشاره به تعداد مراجعان به کلینیک تخصصی بیمارستان حضرت قائم (عج) و پلی‌کلینیک تخصصی «امید» اسدآباد اظهار کرد: سال گذشته ۳۴ هزار و ۸۸۲ نفر در کلینیک بیمارستان قائم (عج) اسدآباد ویزیت شدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد ویزیت‌شدگان در کلینیک بیمارستان از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۲۸ هزار و ۵۷۰ نفر بودند گفت: ۷ هزار و ۱۱ نفر در پلی‌کلینیک ویژه تخصصی امید از اردیبهشت‌ماه سال جاری تا پایان آذرماه ویزیت شدند.

وی با اشاره به عدم تشخیص به هنگام و یا درمان نامناسب کم‌کاری تیروئید در نوزادان منجر به عقب‌ماندگی شدید و اختلال رشد کودک افزود: از سال ۹۰ تاکنون به همت واحد پیش‌گیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی و پرسنل درگیر برنامه غربالگری کم‌کاری تیروئید نوزادان در مراکز خدمات جامع سلامت انجام شده است.

یوسفی با بیان اینکه از ۱۵ هزار و ۱۳ نوزاد ۵-۳ روزه نمونه‌گیری انجام و برای آزمایش ارسال شده است خاطرنشان کرد: ۷۹۲ مورد از نمونه‌های ارسالی، دارای نتیجه مشکوک بوده است.

وی بیان کرد: ۹۲ نوزاد به عنوان بیمار شناسایی و درمان شده‌اند که از ابتلا آن‌ها به عقب‌ماندگی ذهنی و اختلال رشد پیشگیری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار