همزمان با استعفای رحیمی فر از هیات کشتی و سپردن سرپرستی هیات به رامین درویشی از قهرمانان گذشته کشتی استان، کابینه هیات را قهرمانان نامدار این ورزش تکمیل کردند.
کد خبر: ۷۱۲۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸ 07 February 2019
ا پایان یافتن مهلت ثبت نام در انتخابات هیات کشتی به عنوان مهمترین مجمع انتخاباتی هیات‌های ورزشی استان همدان، چهره‌هایی از جنس کشتی در این انتخابات ثبت نام کردند.

به گزارش ایرنا، عمر کوتاه ریاست علی رحیمی فر در هیات کشتی استان و استعفای وی باعث شد تا کشتی استان بار دیگر در تکاپوی انتخاب رئیس جدید قرار بگیرد.
حاشیه‌های تمام نشدنی دوره پیشین ریاست باعث شد تا وی عطای سکان داری هیات کشتی را به لقایش ببخشد و فرصت را در اختیار دیگری قرار دهد.
رحیمی فر بهمن ماه سال گذشته تنها با یک رای بیشتر نسبت به حمیدرضا یاری توانست سکان ریاست هیات کشتی استان همدان را در دست بگیرد.
عمر این عضو شورای اسلامی شهر همدان در ریاست هیات کشتی هنوز به یکسال نرسید که یازدهم مهرماه امسال استعفای خود را تقدیم مدیریت دستگاه ورزش استان کرد.
رحیمی فر پس از ریاست خود کابینه‌ای را در هیات کشتی استان همدان چیدمان کرد که هرگز نتوانستند اتحاد و همدلی خود را حفظ کنند و کشتی در این ماه‌ها آبستن حاشیه‌های متعدد شد.
اگرچه حضور این عضو شورای اسلامی شهر همدان بخشی از بدهی‌های مالی هیات کشتی را برطرف ساخت، اما فرصت کم برای نظارت در بخش‌های مختلف کشتی باعث بروز حاشیه‌ها و بازتاب‌های رسانه‌ای منفی شد.
رحیمی فر در ماه‌های فعالیت خود در سال جاری در نوک پیکان انتقاد‌ها قرار گرفت و برخی رسانه‌ها نیز بار‌ها به اشکالات و ضعف‌های او پرداختند.
رئیس هیات کشتی همدان که اوضاع و احوال کشتی استان را مملو از حواشی و تخریب دید، چاره‌ای جز استعفا پیدا نکرد.
جالب‌تر اینکه ۲ تن از همراهان وی در زمان انتخابات، در مقام علیه وی برآمده و پیگیر جانشین برای او بودند.
حضور نداشتن مستمر در هیات کشتی، ضعف مدیریتی در انتخاب نفرات اصلح و کاربلد در کمیته‌های زیرمجموعه، مشکلات مالی و چندین مورد انتقادی بار‌ها به رحیمی فر نسبت داده شد هر چند او هرگز این انتقاد‌ها را نپذیرفت.

* بازگشت قهرمانان
همزمان با استعفای رحیمی فر از هیات کشتی و سپردن سرپرستی هیات به رامین درویشی از قهرمانان گذشته کشتی استان، کابینه هیات را قهرمانان نامدار این ورزش تکمیل کردند.
درویشی در نخستین اقدام طی حکمی از ۲ قهرمان مطرح المپیک و جام جهانی برای حضور در کابینه جدید این هیات دعوت کرد که مورد موافقت آن‌ها قرار گرفت.
برهمین اساس مسعود مصطفی جوکار نائب قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن به عنوان نائب رئیس و محمدحسین سلطانی قهرمان جام جهانی کشتی ۲۰۱۲ باکو دبیری هیات کشتی استان همدان را عهده دار شدند.
اما این پایان سپردن مسئولیت‌ها به قهرمانان و نام آوران کشتی نبود و سپردن سکان هدایت تیم جوانان همدان به سعید ابراهیمی دارنده مدال‌های طلا آسیا و نقره ۲۰۰۷ باکو نیز دیگر اقدام قابل تحسین درویشی در کشتی استان همدان بود.
این مربی مطرح نهاوندی حالا علاوه بر این مسئولیت، در کنار بزرگان کشتی نظیر فرامرز سماوات، مهرداد سعدی نژاد، داریوش کمروند و علیرضا صفایی و دیگر نام آوران کشتی زمینه تغییر و تحول اثرگذار در این رشته ورزشی خطه نهاوند را آغاز کرده است.
از سوی دیگر کشتی در شهرستان تویسرکان نیز سرآغاز امیدوار کننده پیدا کرده است.
علی محمد مالمیر ملی پوش سابق کشتی کشور که مدال‌های رنگارنگ کشتی را در کارنامه افتخارات ملی و بین المللی خود دارد، از چند هفته قبل با دعوت هیات کشتی استان به روی تشک آمده و در حال استعدادیابی و پرورش آن‌ها در این شهرستان است.
مسعود مصطفی جوکار نائب قهرمان کشتی المپیک نیز علاوه بر نائب رئیسی هیات کشتی استان درصدد بازگرداندن جایگاه کشتی شهرستان ملایر در صف اول کشور است.
ملایر معدود شهرستان کشور است که ۲ نائب قهرمان المپیک و چندین قهرمان آسیا را در کارنامه افتخارات خود دارد، اما در سال‌های اخیر با حاشیه‌هایی که دامن گیر ورزش کشتی استان شد، از تداوم موفقیت‌ها فاصله گرفت.

اما عمر سرپرستی رامین درویشی نیز رو به اتمام است و باید صندلی ریاست را به یکی از گزینه‌های ثبت نامی واگذار کند.
از آنجا که درویشی کارمند دستگاه ورزش استان همدان است و مدیرکل ورزش دستور شرکت نکردن کارکنانش در بدنه هیات‌های ورزشی را صادر کرده، شانسی برای ادامه همکاری در مجموعه کشتی همدان ندارد.
براین اساس حمیدرضا یاری مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر و از کشتی گیران سابق همدان فرصت دوباره برای حضور در راس هیات کشتی استان پیدا کرد.
یاری در انتخابات دوره قبل رقیب اصلی علی رحیمی فر بود که در نهایت از ۱۷ رای ماخوذه، رحیمی فر ۹ و یاری هشت را کسب کردند تا سکان کشتی استان در دستان عضو شورای اسلامی شهر همدان قرار بگیرد.
با این حال طی روز‌های اخیر از فدراسیون گرفته تا دستگاه ورزش استان همدان نسبت به دعوت از یاری رایزنی‌هایی انجام شد.
این چهره در همین ماه‌های سرپرستی هیات کشتی همدان مخالف حضور در انتخابات بود، اما در نهایت و تنها در ساعات پایانی مهلت ثبت نام، با حضور در اداره ورزش و جوانان استان همدان نام نویسی کرد.
خیلی‌ها یاری را بخت اول ریاست هیات کشتی استان همدان می‌دانند.
البته پیش از یاری، میثم مصطفی جوکار عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد و قهرمان ارزنده آسیایی و بازی‌های آسیایی نیز ثبت نام کرده بود.
این احتمال وجود دارد که در صورت تعامل و رایزنی با یاری، جوکار به نفع او کنار برود.
سایر ثبت نام کنندگان نیز اگرچه بخت خود را برای این انتخابات آزمایش می‌کنند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که شانس برای یاری و جوکار بیش از سایرین است؛ هرچند این امکان نیز وجود دارد که سایر نامزد‌ها به نفع این ۲ گزینه کنار بروند.
انتخابات هیات کشتی استان همدان تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.
کشتی استان همدان هم اکنون حدود هشت هزار کشتی گیر و مربی فعال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار