کیوان گردان به افتتاح ۶ پروژه در ایام‌الله دهه فجر در شهرک‌های صنعتی ملایر اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
کد خبر: ۷۱۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 07 February 2019
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در کل کشور ۲۰۲ شهرک صنعتی دارای تصفیه‌خانه بوده که در غالب ۲۲۹ مدول در حال فعالیت هستند.

به گزارش نافع، فتحعلی محمدزاده درحاشیه افتتاح تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سهند ملایر ایجاد تصفیه‌خانه را یکی از خدمات متمرکز در شهرک‌های صنعتی دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی صنایع کوچک هستند و توانایی ایجاد تصفیه‌خانه را ندارند احداث تصفیه‌خانه مرکزی یکی از خدمات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

وی افزود: در همین راستا در حال حاضر ۱۷۵ هزار مترمکعب در کشور برای تصفیه پساب‌های کارخانه‌ها در شهرک‌های صنعتی ظرفیت‌سازی شده است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: تصفیه پساب‌های آب‌های صنعتی در غالب ۲۲۹ مدول تصفیه‌خانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف احداث این تصفیه‌خانه‌ها تصریح کرد: کنترل آلایندگی و مسائل زیست‌محیطی و کاهش بار آلایندگی واحد‌ها اولین هدف احداث است.

محمدزاده استفاده از پساب خروجی تصفیه‌خانه‌ها برای آبیاری فضای سبز و استفاده بهینه از منابع آبی شهرک‌های صنعتی را از دیگر اهداف احداث تصفیه‌خانه‌ها عنوان کرد و گفت: در شهرک ملایر واحد‌های صنعتی خوبی مستقر هستند که عمدتاً در بخش مواد غذایی، سبزه و تولید کشمش اقدامات خوبی انجام می‌دهند.

وی صادرات محصولات را یکی دیگر از مزایای شهرک صنعتی سهند ملایر عنوان کرد و افزود: این یک افتخار برای منطقه است که محصولات تولیدی شهرک سهند ملایر به هشت کشور صادر می‌شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران کمک به توسعه کشاورزی برای کشت انگور و کشمش را از دیگر مزایای شهرک ملایر عنوان و خاطرنشان کرد: در مجموع کل شهرک‌های صنعتی استان همدان ۱۰ شهرک دارای تصفیه‌خانه است که ۷۶ درصد داخل شهرک‌ها هستند.

وی گفت: در کل کشور ۲۰۲ شهرک صنعتی دارای تصفیه‌خانه هستند.

در ادامه کیوان گردان به افتتاح ۶ پروژه در ایام‌الله دهه فجر در شهرک‌های صنعتی ملایر اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی افتتاح تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سهند ملایر را از پروژه‌های مهم دانست و بیان کرد: با توجه به دغدغه‌های محیط زیستی و آلایندگی شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی در این شهرک اجرای این پروژه جزء اصلی‌ترین برنامه‌ها بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: پروژه تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سهند ملایر با اعتبار ۴۰ هزار میلیون ریال و از اعتبارات ملی، استانی و داخلی اجرایی شده است.

وی افزود: این پروژه سال ۱۳۹۴ آغاز شده و برای ۵ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

گردان افتتاح ساختمان آتش‌نشانی شهرک صنعتی شماره یک ملایر، زیرسازی و آسفالت معابر در شهرک صنعتی دو ملایر، آسفالت معابر در شهرک‌های صنعتی سامن و سهند و زیرسازی در شهرک صنعتی یک ملایر را دیگر پروژه‌های افتتاح شده در ایام دهه فجر در شهرستان ملایر عنوان کرد.

وی هزینه احداث ساختمان آتش‌نشانی شهرک صنعتی شماره یک ملایر را ۳۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برای آسفالت معابر در شهرک‌های صنعتی سامن و سهند ملایر نیز ۳۵۰ تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خاطرنشان کرد: در راستای تردد راحت در شهرک‌های صنعتی، زیرسازی معابر در شهرک صنعتی یک ملایر با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار