رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در جلسه این کمیسیون که در دفتر مدیرکل محترم فرودگاه برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت حوزه گردشگری در همدان جلسه کمیسیون را در فرودگاه تشکیل دادیم تا ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت، در جهت تقویت ترانزیت هوایی شهرمان که در جذب توریست تاثیر بسیار زیادی دارد کمک کنیم.
کد خبر: ۷۱۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 06 February 2019

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در جلسه این کمیسیون که در دفتر مدیرکل محترم فرودگاه برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت حوزه گردشگری در همدان جلسه کمیسیون را در فرودگاه تشکیل دادیم تا ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت، در جهت تقویت ترانزیت هوایی شهرمان که در جذب توریست تاثیر بسیار زیادی دارد کمک کنیم.
 
به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان،جلسه این هفته کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با حضور رئیس و اعضای شورا به همراه مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری و اعضای کمیته گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا در دفتر مدیرکل فرودگاه همدان پیرامون هم اندیشی در فرایند حمل و نقل هوایی و صنعت توریسم برگزار شد.


حسین قراباغی با بیان اینکه رونق فرودگاه همدان میتواند توسعه شهر و استان را به دنبال داشته باشد، افزود: با توجه به دلایل خاص در همدان و بخصوص بحث فرهنگی قالب درآمد مردم، حمل و نقل هوایی و صنعت فرودگاهی مورد استقبال قرار نگرفته است بر این اساس همه دستگاه‌ها باید همت کنند تا فرودگاه پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه در فرودگاه همدان اقدامات سخت افزاری خوبی انجام شده است، اظهار کرد: این فرودگاه در حال حاضر نیازمند تقویت تبلیغات دفاتر مسافرتی است که این دفاتر باید پای کار باشند و استان را در معرفی کمک کنند.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان  با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است اظهار کرد: همدان با داشتن این عنوان چرا نباید یک فروند هواپیمای خوب برای این شهر گردشگری خریداری کنند؟

قراباغی خاطر نشان ساخت: فرودگاه همدان به عنوان یکی از مراکز پروازی با کد شناسایی خاص خود در سطح بین الملل دارای قدمت ۸۰ ساله است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم قابلیت نشست و برخاست هواپیما‌های پهن پیکر را دارد.

قراباغی یادآور شد: وجود تنوع در خطوط هوایی افزایش کیفیت خدمات دهی و ایجاد فضای رقابت را به دنبال خواهد شد.

وی همچنین به بحث تحریم‌های اقتصادی و افزایش نرخ بلیط‌های هوایی اشاره کرد و اظهار کرد:با توجه به شرایط اقتصادی و عدم استقبال از گردشگری هوایی، لازم است علاوه بر حمایت مسئولین ذیربط، در راستای کاهش قیمت‌ها از ظرفیت اسپانسری نیز باید بهره گرفته شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: باید تفاهم نامه همکاری آژانس‌های مسافرتی و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری با اداره کل فرودگاه برای انجام تور‌های گردشگری هوایی ارزان قیمت تنظیم و انجام شود.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای صادرات هوایی گمرکی، اظهار کرد: همچنین برای رونق گردشگری خارجی با محوریت همدان در منطقه غرب کشور باید برنامه‌ریزی درستی صورت پذیرد
 
 قراباغی فرودگاه را یک صنعت حمل و نقل لوکس برشمرد و اظهار کرد: برای رونق اقتصادی و گردشگری باید اقدامات فرهنگی صورت پذیرد چرا که با ایجاد جذابیت و امنیت می‌توان در این راستا موفق عمل کرد.

وی پیشنهاد داد می‌توان در فرودگاه همدان جهت بهره گیری از ظرفیت‌های هواپیما‌های فرسوده در ورودی شهر رستوران ایجاد کرد و این می‌تواند جذابیت ایجاد کند.

قراباغی همچنین یادآور شد: فرودگاه همدان می‌تواند موزه فرودگاهی غرب کشور را جهت نمایش امکانات قدیمی صنعت فرودگاهی ایجاد کند.

اعلام آمادگی شورا برای حمایت از حمل و نقل هوایی استان

رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز بحث گردشگری را یکی از اولویت‌های نخست استان همدان دانست و گفت:در این راستا در سال‌های گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 کامران گردان افزود: اتفاقات و رویداد‌های سال گذشته و امسال نشان داد که ما می‌توانیم در بحث جذب گردشگری موفق عمل کنیم و برای حضور گردشگران داخلی و مخصوصاً خارجی در همدان باید حمل و نقل هوایی را تقویت کنیم.

گردان با اعلام این شورا آماده این را دارد که در بحث حمل و نقل هوایی در کنار مدیریت فرودگاه باشد، افزود: با همکاری هم باید در راستای رونق و تقویت حمل و نقل هوایی استان تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: مدیریت فرودگاه همدان اقدامات موردنیاز‌ای را که لازم است انجام دهد راه به صورت پیشنهاد به شورای شهر ارائه دهد و شورا می‌تواند آن را به صورت مصوبه برای شهرداری ابلاغ کند.

گردان خاطر نشان ساخت: شورای شهر همدان با تمام توان در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری همدان آمادگی کمک و حمایت را دارد.

لزوم تخصیص اعتباری برای تهیه و خرید هواپیمای از بودجه ۹۸ استان

رییس کمیسیون نظارت، بازرسی و اداری شورای شهر همدان اظهار کرد: ما نمایندگان شهروندان در پارلمان محلی امروز در فرودگاه همدان شاهد هستیم که کار‌های خوب و قابل توجهی در ایجاد زیرساخت‌های فرودگاه انجام شده و آن را جزء بهترین فرودگاه‌های کشور تبدیل کرده است.

سید مسعود عسگریان بنابراین مطالبه ما نمایندگان مردم این است که با همکاری و کمک متولیان امر از جمله مدیریت ارشد استان و نمایندگان مجلس باید برای تأمین بودجه جهت خرید یک فروند هواپیما تلاش کنیم و در اختیار استان قرار دهیم.

وی معتقد است؛ با توجه به اینکه همدان جزو کلانشهر‌های کشور است باید متناسب با شأن مردم فهیم استان به ویژه شهروندان همدانی در بودجه سال ۹۸ سهم مناسبی برای تهیه و خرید هواپیما مختص استان اقدام شود چرا که با قوانین جدید هواپیمای چارتری برای فرودگاه همدان اختصاص نخواهند داد و هواپیمای برنامه‌ای نیز به لحاظ عدم صرفه اقتصادی اعزام نخواهند کرد که در این صورت تمامی زیرساخت‌های ایجاد شده بلا استفاده خواهند ماند.

فرودگاه همدان نیازمند مسیردسترسی مناسب است

در ادامه مدیر کل فرودگاه همدان هم ضمن تشکر از اعضای شورای شهر جهت توجه به حمل و نقل هوایی اظهار کرد: محور توسعه هر استانی بخش حمل و نقل به ویژه بخش هوایی است که فرودگاه همدان در این راستا زیرساخت‌های خوبی را ایجاد کرده که از جمله آن‌ها توسعه و بهسازی سطوح پروازی باند نشست و برخاست هواپیما، ساخت ترمینال جدید، ترمیم و بازسازی ترمینال قدیم و اختصاص آن برای سفر‌های حج، ساخت برج مراقبت، افزایش پارکینگ ساخت فاز نخست محوطه سازی؛ ساخت سازه جدید سر درب ورودی فرودگاه و ... است.

کلوندی با بیان اینکه فرودگاه همدان در منطقه غرب کشور بی‌نظیر است، افزود: اقدامات صورت گرفته و ایجاد زیرساخت در راستای ایمن سازی پرواز و رضایت شهروندان بوده است.

وی به برقراری پرواز‌های همدان به مشهد، کیش و تهران اشاره کرد و گفت:: در راستای رونق اقتصادی و گردشگری باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود و تمامی دستگاه‌های مرتبط با انسجام و همکاری در این راستا قدم بردارند.

وی به مشکلات فرودگاه همدان هم اشاره کرد و یادآور شد: فرودگاه برای مواقع بحرانی نیازمند ایجاد راه دسترسی مناسب است.

کلوندی در ادامه اعلام کرد: فرودگاه همدان آمادگی همکاری با مدیریت شهری را دارد.
توسعه استان همدان در گرو توسعه حمل و نقل هوایی/ فرودگاه همدان آمادگی همکاری با مدیریت شهری را دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار