فرمانده انتظامی شهرستان کبودراهنگ از توقیف یک دستگاه خودرو حامل ۸۸ هزار قطعه مسکوکات رایج ملی به صورت غیرمجاز در این شهرستان خبر داد. 
کد خبر: ۷۱۲۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲ 06 February 2019
فرمانده انتظامی شهرستان کبودراهنگ از توقیف یک دستگاه خودرو حامل ۸۸ هزار قطعه مسکوکات رایج ملی به صورت غیرمجاز در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش تابناک همدان از کبودراهنگ به نقل از پایگاه خبری پلیس "سرهنگ ستاد مجید گلی" در تشریح این خبرگفت: مأمورین اداره مبارزه با قاچاق کالا و ار ز. این شهرستان با ایجاد تور ایست و بازرسی در محور اصلی به یک دستگاه اتوبوس مظنون و پس از متوقف نمودن آن متوجه ۲۱ کیسه (ده کیلویی برنج) درون آن شده که بنا به اظهارات راننده واشر فلزی می‌باشد؛ لکن با بررسی دقیق‌تر مشخص می‌گردد که کیسه‌ها حاوی مسکوکات رایج ملی با مبالغ (۲۵۰،۵۰۰، ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ ریالی) بوده و از استان‌های غربی در حال حرکت به سمت مرکز کشور می‌باشد. 

سرهنگ ستاد مجید گلی وزن تقریبی این محموله را ۵۳۰ کیلوگرم و ارزش ریالی آن را ۱۲۰ میلیون ریال برآورد کرد و عنوان کرد: با اجرای این عملیات مامورین موفق به دستگیری ۱ نفر و تشکیل پرونده و تحویل به مراجع قضائی شدند. 

این مقام انتظامی در خصوص پدیده نو ظهور کاسبی با سکه‌های فلزی بدلیل سقوط ارزش پول ملی و افزایش بهای فلزات خاص به وجود آمده گفت: بطوری که ارزش وزن فلز مسکوک از ارزش اسمی و رسمی فراتر رفته و برخی گرو‌ها به تازگی در کشور در حال خرید سکه‌های ۵ تا ۲۰۰ تومانی از کسبه و... در حجم وسیعی به قیمت حدود یک و نیم برابر قیمت واقعی بوده و با توجه به ترکیبات مسکوکات که غالباً از آلیاژ نیکل، آلمینیوم، روی و مس است با ذوب کردن آن ارزش افزوده بیشتری را ایجاد میکنند برای نمونه بسیاری از منفعت طلبان هر کیلو سکه ۲۰۰ تومانی را که به طور متوسط ۱۴۲ قطعه میشود به قیمت ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان خریداری نموده که با احتساب میانگین قیمت جهانی یک کیلوگرم آلیاژ ترکیبی مس، نیکل، روی یا آلمینیوم حدود ۵ دلار با دلار ۱۲ هزار تومانی به قیمت حدود ۶۵ هزار تومان به فروش میرسانند که این معامله پر سود برای خریدار و فروشنده انگیزه افراد را برای سوداگری در بازار پول ملی تقویت می کند. 

فرمانده انتظامی شهرستان کبودراهنگ بیان داشت: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در چهارچوب قانون به منظور تحقق شعار سال و تامین سلامت و امنیت شهروندان، با قانون شکنان قاطع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار