مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۷ هزار و ۹۸۰ تن جو آبی و ۴ هزار تن گندم دیم در تویسرکان برداشت شود.
کد خبر: ۷۱۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 06 February 2019
مسعود اکبری گفت: در کشت پاییزه امسال در تویسرکان کشت کلزا ۲۰۰ هکتار افزایش یافته است.

به گزارش فارس، اکبری با بیان اینکه امسال محصولات زراعی پاییزه به طور کامل زیرکشت رفته و کار به طور کامل انجام شده است، اظهار کرد: در پاییز سال جاری ۴۹۰ هکتار کلزا در اراضی شهرستان زیرکشت رفته که نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هکتار افزایش کشت کلزا را داشته ایم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود برداشت کلزای پاییزه شهرستان تویسرکان به ۲.۶ تن در هر هکتار برسد گفت: در کشت پاییزه امسال ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم و یک‌هزار و ۹۰۰ هکتار جو آبی کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۷ هزار و ۹۸۰ تن جو آبی و ۴ هزار تن گندم دیم در تویسرکان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: در اراضی امسال تویسرکان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار جو دیم زیر کشت رفته که پیش‌بینی می‌شود ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن گندم آبی و ۲۶ هزار و ۴۰۰ تن جو دیم برداشت محصول داشته باشیم.

اکبری در خصوص اراضی زیرکشت باغی شهرستان تویسرکان نیز ادامه داد: امسال براساس درخواست کشاورزان ۱۰ درصد به مجموع محصولات باغی شهرستان اعم از گردو و سماق اضافه شده است.

وی در خصوص فرآیند پنج ساله سرشاخه‌کاری درختان گردو در شهرستان تویسرکان اضافه کرد: قرار است این فرآیند در ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان یادآور شد: برنامه سرشاخه‌کاری درختان گردو در سال جاری برای ۴۵۰ هکتار از باغات تویسرکان قرار است انجام شود این در حالی است که سال گذشته سرشاخه‌کاری برای ۳۰۰ هکتار از باغات شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون سه دوره آموزش پیوندزنی برگزار شده و قرار است تا پایان سال دو دوره دیگر نیز برگزار شود تصریح کرد: تاکنون برای ۴۳۲ نفر آموزش سرشاخه‌کاری داشته ایم که قرار است ۱۰۰ نفر پیوندزن ماهر نیز از این تعداد انتخاب شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار