ابراهیم مولوی اظهار کرد: با توجه به موافقت رئیس و اعضای شورای شهر همدان با دو دوره مرخصی من، اقدام به سفر خارج در راستای درمان بیماریم کردم.
کد خبر: ۷۱۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 06 February 2019
به دنبال غیبت طولانی سخنگوی شورای شهر همدان، اعضای شورا، عضو علی البدل را به عنوان جایگزین موقت وی انتخاب کردند، اما پس از بازگشت ابراهیم مولوی به شورا بحث بر ماندن و یا برکناری او سوژه داغ رسانه‌ها شد.

پس از حدود یک ماه از بازگشت مولوی و ارائه مدارک پزشکی وی به کمیسیون پزشکی بنیادشهید و امور ایثارگران و تائید مدارک از سوی این نهاد، شورای شهر همدان رای بر مخالفت و عدم موجه بودن غیبت مولوی داده و با این اوصاف گیاه شناس ماندنی شد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، مولوی به فرآیند این رای‌گیری معترض بوده و معتقد است که برخی از افراد در شورای شهر به دنبال ضایع کردن حق و رسالت او هستند.

به دنبال حقم هستم

 ابراهیم مولوی عضو معلق شورای شهر همدان با بیان اینکه مدارک پزشکی او از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید شده است، رای اعضای شورای شهر را مبنی بر غیر موجه اعلام کردن غیبت وی ناحق و غلط دانست.

ابراهیم مولوی اظهار کرد: با توجه به موافقت رئیس و اعضای شورای شهر همدان با دو دوره مرخصی من، اقدام به سفر خارج در راستای درمان بیماریم کردم.

وی ادامه داد: مجموع روز‌های مرخصی من ۸۳ روز بوده است که با این وجود فقط ۸ روز غیبت داشته‌ام و پس از بازگشت برای توضیح و توجیه اعضای شورای شهر، مدارک پزشکی خود را به بنیاد شهید ارائه دادم و پس از بررسی، از سوی بنیاد شهید و شورای عالی پزشکی نامه‌ای مبنی بر موجه بودن غیبتم به شورا ارسال شد.

مولوی با اشاره به اینکه برخی از افراد افراطی سعی در برکناری من داشتند عنوان کرد: متاسفانه برخی از افرادی که اختیاری از خود ندارند با اعتراض به غیبت من و اعلام رای مخالف، اصرار بر برکناری من و ماندن جواد گیاه شناس داشتند.

وی تصریح کرد: یکایک اعضای شورای شهر به دو دوره مرخصی من رضایت دادند، اما اکنون منش و اخلاق را رعایت نکرده و برخی از آن‌ها معترض هستند که با تشکیل جلسه‌ای با حضور فرماندار در هفته جاری، رای بر عدم موجه بودن غیبت من داده شد.

مولوی خاطرنشان کرد: موضوع مرخصی من مربوط به ۳ ماه گذشته است و جواد گیاه‌شناس فقط یک ماه است که در شورا فعالیت دارد و رای او نباید در رای‌گیری محسوب می‌شد و بنده به این رای معترض هستم.

وی بیان کرد: فردی که جایگزین بنده است و مدتی از فعالیت او نمی‌گذرد حق رای دادن و اعتراض به این مسئله را ندارد و من برای باز پس گیری حق و رسالتی که نسبت به مردم دارم با تنظیم لایحه‌ای و ارسال آن به دیوان عدالت ادرای و هیئت حل اختلاف نمی‌گذارم حقی از من ضایع شود.

عضو معلق شورای شهر همدان افزود: شهروندان من را به عنوان عضو شورا انتخاب کرده‌اند و اگر علاقه داشتند که گیاه‌شناس وارد شورا شود رای من دو و نیم برابر او نمی‌شد و به نظر مردم آیا کسی که در این موضوع ذی‌نفع است می‌تواند حق رای داشته باشد یا نه؟

وی یاد آور شد: رای گیاه شناس موجب برکناری من شد، رای فردی که هیچ حق مشارکتی نداشته است و اگر نظر ایشان محاسبه نمی‌شد رای مخالف و موافق برابر بود.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران، مدارک پرشکی مولوی را امضا نکرد

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مدارک پزشکی مولوی را امضا نکرده است، از عدم تائید مدارک او خبر داد.

کامران گردان بیان کرد: مدارک پزشکی مولوی توسط یکی از معاونین مدیر بنیاد شهید امضا شده است که این امضا قابل قبول برای شورای شهر نیست.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، رای گیاه شناس قابل قبول و موجه است عنوان کرد: با حضور فرماندار در جلسه‌ای که در هفته جاری برگزار شد وی غیبت مولوی را غبر موجه اعلام کرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان همدان گفت: مدارک پزشکی با تائید بنده و امضای معاون درمانی مبنی بر تائید مدارک به شورای شهر ارسال شد.

ناصرعارف با اشاره به اینکه از لحاظ قانونی و حقوقی امضای معاون هیچ ایرادی ندارد عنوان کرد: بسیاری از نامه‌های بنیاد شهید به اسم من و با امضای معاونینم به ادارات ارسال می‌شود و امضای معاون یعنی اینکه من تائید و امضا کرده‌ام.

وی ادامه داد: شورای شهر اعلام کرده‌است که مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مدارک پزشکی مولوی را امضا نکرده است و این صرفا یک بهانه جویی است چرا که از لحاظ قانونی هیچ اشکالی در این امضا وجود ندارد.

عارف در پایان یادآور شد: مدارک پزشکی ابراهیم مولوی مورد تائید کمیسیون پزشکی بیناد شهید و امور ایثارگران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار