علی رضا درویش نژاد از برگزاری دومین شادپیمایی به صورت گسترده در سطح استان خبر داد و گفت: تجلیل از مبارزان دوران انقلاب، برگزاری مراسم شب شعر انقلاب، برگزاری همایش صبای سرو، جشنواره موسیقی و فیلم فجر و برپایی نمایشگاه عکس انقلاب در شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. 
کد خبر: ۷۱۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 06 February 2019
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه هنرمندان در قوام و دوام انقلاب نقش به سزایی داشتند گفت: مبانی و ماهیت، انقلاب بر پایه فرهنگ شکل گرفت. 

به گزارش ایسنا، درویش نژاد انقلاب ایران را متفاوت با سایر انقلاب‌های دنیا در مبانی پایه‌ای دانست و اظهار کرد: مبانی وماهیت انقلاب بر پایه فرهنگ شکل گرفت، چراکه امام خمینی (ره) تمام موارد فرهنگ از جمله مبانی فقهی و سیاسی و اجتماعی را در شخصیت خود داشتند. 

وی با بیان اینکه آرمان‌های ترسیم شده در انقلاب، فرهنگی بود افزود: از اول انقلاب اسلامی تمام فعالیت‌ها به خواست مردم بوده است و با حضور در صحنه‌های انتخابات نظر خود را بیان کردند و برای کشور خود تصمیم گرفتند از همین جهت مردم از مولفه‌های اصلی قدرت در کشور محسوب می‌شوند. 

درویش نژاد سخنرانی، پخش اعلامیه و آگاه سازی را از اقدمات انقلابیون برای براندازی رژیم طاغوت برشمرد و گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی، مردمی و به دور از خشونت بود و این موضوع در شعار‌هایی که سرداده می‌شد کاملا واضح بود. 

وی کرامت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حق انتخاب سرنوشت را جزیی از مبانی انقلاب معرفی کرد و افزود: شاید ارشاد اسلامی در این مدت نتوانسته به شکل مدینه فاضله عمل کند، اما بخش عمده‌ای از نگاه‌های خود درزمینه دستاورد‌های انقلاب اسلامی را محقق کرده است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه ایران با ماهیت دینی، استکبارستیزی و مردمی بودن، در مقابل انواع توطئه‌های فرهنگی، نظامی و سیاسی استوار است عنوان کرد: ارائه خدمات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی، شور، نشاط، اعتماد و امید را در جامعه افزایش خواهد داد. 

درویش نژاد توجه به توازن فرهنگی و تمرکززدایی و توزیع یکسان فعالیت‌های فرهنگی در شهر و روستا، گسترش کمی و کیفی مطبوعات، توجه به تمام استعداد‌ها در حوزه سینما و گسترش بدون سقف فعالیت‌های سینمایی، اجرای هنر‌های نمایشی درنقاط دورافتاده کشور، تشویق و ترغیب مولفان در تمامی رده‌های سنی و بهره مندی مردم از رویداد‌های فرهنگی را از دستاورد‌های انقلاب اسلامی برشمرد. 

وی با بیان اینکه دستاورد‌های و پیشرفت‌های حوزه‌های مختلف بایستی به همه مردم بویژه نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی معرفی شود و در این راستا زبان هنر در معرفی هرچه بهتر و همچنین ماندگاری آن‌ها نقشی اساسی و بی بدیل دارد گفت: در انقلاب اسلامی این هنرمندان بودند که با هنر خود رشادت مردم و جوانان را به تصویر کشیدند و اکنون آن حماسه‌ها برای ما ماندگار شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه روح هنرمند با زیبایی گره خورده است و این زیبایی است که پویایی و ترقی را در جامعه به ارمغان می‌آورد اضافه کرد: هنرمندان نقش ویژه‌ای در انتقال ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی به سایر افراد جامعه دارند، زیرا آن‌ها با استفاده از هنر و آثار خود می‌توانند ناگفته‌ها را به مردم برسانند. 

 وی با بیان اینکه یکی از ابزار‌ها در جریان مبارزات ملت ایران موسیقی و سرود‌ها و گفتار‌های موسیقایی بود که شور و هیجان را در میان مردم ایجاد می‌کرد ادامه داد:هنرمندان درقوام و دوام مبانی فرهنگی انقلاب نقش به سزایی داشتند. 

وی از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه کمدی درسطح ملی و بین المللی برای دومین بار درجهان و اولین بار در کشور خبرداد و افزود: در حال هماهنگی و بسترسازی برای برگزاری جشنواره فیلم‌های کوتاه مستند جهان اسلام در همدان هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار