حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه ارائه سبد کالا در زمان حاضر با توجه به مشکلات اقتصادی مردم علاج موقتی خوبی است گفت: ارائه سبد کالا باید برای همه اقشار نیازمند باشد و حالا که دولت برای حمایت از مردم این سبد را اعمال کرده به شکلی باشد که جامعیت داشته و واقعاً همه اقشار نیازمند و واقعی نیز از آن بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۷۱۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱ 05 February 2019
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری بخش تولید نیازمند حمایت است گفت: مشکلات منبت‌کاران در زمینه تامین چوب حل شود.

به گزارش فارس، حجت الاسلام آزادیخواه در مراسم افتتاح کارخانه شماره ۲ فروسیلیس پارس غرب کشور ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش صنایع دستی و کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین رموز موفقیت توجه به مزیت‌های بومی و منطقه‌ای است که می‌تواند از رموز توسعه باشد.

وی گفت: اگر به مزیت‌های بومی و منطقه‌ای ۴۰ سال گذشته توجه بیشتری صورت می‌گرفت در حال حاضر شرایط بهتری در اشتغال داشتیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر دو برند مهم ملایر در بخش مبل و منبت و انگور باید ویژه مورد توجه قرار گیرد خطاب به معاون رئیس جمهور گفت: شما امروز به شهر جهانی انگور سفر کرده اید و باید این شهر ویژه دیده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه انگور شهرستان ملایر نیاز است در طرح فراز، حوزه صادرات، صنایع تبدیلی و تنوع ارقام و... اتفاقات خوبی انجام شود گفت: باید پیگیری‌های از سوی مسوولان دولت هر چه سریعتر برای جهانی شدن منبت ملایر انجام شود.

آزادیخواه با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری بخش تولید نیازمند حمایت است گفت: در حال حاضر در حوزه منبت ملایر ۱۰ هزار منبت‌کار و در بخش خیاطان ۲۰ هزار ظرفیت وجود دارد که در سفری که وزیر کار به ملایر قبلا داشتند ما از ایشان درخواست کردیم تسهیلات لازم را برای این ظرفیت اشتغال فراهم کنند.

وی اضافه کرد: از معاون رئیس جمهور درخواست داریم تا تسهیلات، بیمه و مشکلات این دو حوزه را حتما پیگیری کرده و تدبیر لازم را در این زمینه لحاظ کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر رفع مشکل واردات چوب تاکید کرد و از معاون رئیس جمهور پیگیری مشکل را برای رفع موانع کار و مشکلات منبت‌کاران در زمینه تامین چوب را درخواست کرد.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما طی ۴۰ سال گذشته در راستای اهداف خود پیش رفته و امروز نیز در عرصه بین‌المللی و داخلی همچنان با اهداف خود پیش می‌رود اظهار کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده در واحد‌های تولیدی و صنعتی طی سال‌های اخیر واحد‌های تولیدی ملایر نیز با این مشکلات مواجه شدند.

محمد کاظمی گفت: با پیگیری‌های دولت تدبیر و امید و ستاد تسهیل برای رفع موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی بسیاری از واحد‌ها به چرخه تولید بازگشته است.

وی با اشاره به شرایط کشور گفت: امروز نیاز است با وحدت و همدلی بتوانیم مشکلات را حل کنیم که خوشبختانه در شهرستان این وفاق وجود دارد.

 نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به بحث مهم اقتصاد مقاومتی و تاکیدات رهبری بر این اصل گفت: در این راستا توجه به داشته‌های منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است و این موضوع را نمایندگان استان و شهرستان به خوبی توجه داشته اند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های ملایر در حوزه مبل و منبت گفت: با توجه به این پتانسیل‌ها ملایر به عنوان شهر ملی و منبت ثبت شده و طی دو دوره برگزاری جشنواره در ملایر شاهد رونق کسب و کار فعالان این عرصه بوده ایم.

کاظمی با بیان اینکه امروز ما پیگیری این هستیم تا شاهد ثبت جهانی مبل و منبت ملایر باشیم تصریح کرد: مشکلات هنرمندان این صنعت در زمینه‌های مختلف همواره مطرح بوده که مشکل واردات چوب، بازاریابی، آموزش به‌روز طبق نیاز‌ها و خواسته‌های مردم مهمترین این مشکلات است که باید پیگیری و حمایت شود.

وی همچنین با بیان اینکه یک سوم مردم ما در ملایر در امور باغداری فعالیت دارند گفت: در حال حاضر ۶۰ واحد کارخانه سبزه پاک‌کنی در ملایر فعالیت داشته که صادرات محصول کشمش را به دیگر کشور‌ها دارند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه مهمترین مشکل امروز در امر باغداری برداشت سنتی باغداران در محصول انگور است اضافه کرد: با سفری که در ماه‌های گذشته وزیر جهاد کشاورزی به ملایر داشتند بحث طرح فراز باغ‌های شهرستان درخواست شد که این طرح می‌تواند علاوه بر کیفیت سه برابر تولید محصول را بیشتر کند.

وی از معاون رئیس جمهور درخواست کرد در این زمینه کارگروهی را برای رفع مشکلات باغداران ملایر تشکیل دهند تا مشکلات این حوزه با توجه به ثبت جهانی انگور ملایر حل شود.

کاظمی با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان ملایر در حوزه صنعت گفت: مشکلات بیشتر واحد‌ها مشکل برق است که در این زمینه نیز باید این مشکلات پیگیری و رفع شود.

 فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به توانمندی‌های شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف گفت: ملایر در بخش تولید انگور و صنایع دستی نقش مهمی را در کشور دارد.

باب‌الله فتحی با اشاره به خدمات صورت گرفته دولت در این شهرستان گفت: تکمیل و اتصال راه‌آهن غرب کشور، جهانی شدن انگور ملایر، ثبت ملی منبت، طرح‌های توسعه در بخش آب و انتقال آب سد کلان به ملایر و تصفیه‌خانه آب، مسکن، توسعه واحد‌های دانشگاهی و پروژه‌های بهداشت و درمان در ارتقای طرح تحول سلامت و خدمات مختلف در روستا‌ها بخشی از خدمات نظام و دولت در این شهرستان بوده است.

مدیرعامل شرکت میدکو نیز ضمن تقدیر از حضور معاون رئیس جمهور بری افتتاح واحد‌های فروسیلیس اظهار کرد: بهره‌برداری از خط دوم واحد فروسیلیس با ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن افتخاری دیگر برای شرکت میدکو است.

علی اصغر پورمند با بیان اینکه این واحد یکصد میلیارد تومان با همکاری و حمایت بانک صنعت و معدن و پاسارگاد و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر را به همراه دارد گفت: این واحد طی ۲۱ ماه ساخته و با فعالیت فاز جدید ظرفیت تولید واحد‌های فروسیلیس به ۲۴ هزار تن می‌رسد که علاوه بر تامین مصرف داخلی صادرات نیز دارد.

وی اضافه کرد: امروز یک پروژه جدید نیز عملیات اجرای آن شروع شد که شامل تولید شمش منیزیم با ظرفیت ۶ هزار تن و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار