رئیس بسیج اصناف و بازاریان استان همدان گفت: با همه فراز و نشیب‌ها به کوری دشمنان انقلاب اسلامی ما چهل ساله شده است و عدد چهل در آموز‌های دینی ما سن پختگی و تکمیل و کمال است و همه دشمنان اذعان داشتند که ملت ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید، اما امروز ملت ایران چهل سال بالندگی و افتخار را جشن خواهد گرفت.
کد خبر: ۷۱۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳ 03 February 2019

رئیس بسیج اصناف و بازاریان استان همدان با اشاره به اینکه با همه فراز و نشیب‌ها به کوری دشمنان انقلاب اسلامی ما چهل ساله شده است، گفت: عدد چهل در آموز‌های دینی ما سن پختگی و تکمیل و کمال است. 

به گزارش تابناک همدان از ملایر، حسن عافیتی در همایش تجلیل از بازاریان و فعالان اقتصادی و صنوف ملایر افزود: همه دشمنان این آرزو را داشتند که ملت ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید، اما امروز ملت ایران چهل سال بالندگی و افتخار را جشن خواهد گرفت.

وی با اشاره به نقش مهم بازاریان در همه عرصه‌ها در طول چهل سال گذشته عنوان کرد: بازاریان ما مردمی متدین و انقلابی بوده که هم اره در همه امرو در کنار دولت و همراه مردم بوده اند.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان استان همدان خاطر نشان کرد: اصناف و بازاریان شهرستان ملایر در استان همدان به صورت ویژه و ترکیبی از افرادی انقلابی و ولایت مدار هستند، امیدوار هستیم با همراهی و همکاری یکدیگر بتوانیم مشکلات اقتصادی را به زودی پشت سر بگذاریم و شاهد موفقیت و افتخار بیشتر نظام در همه عرصه‌ها باشیم

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور غلامرضا حسن‌پور در این همایش بزرگ ضمن تبریک ایام دهه فجر و ورود به چهلمین سال پیرورزی انقلاب اسلامی، گفت: بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی خوش درخشیدند و در همه عرصه ها‌ی تاریخ انقلاب اسلامی پیشگام بودند.

وی بیان کرد: با گذری به تاریخ اسلام و نقش بازاریان در همه حوزه‌ها می‌بینیم که در تاریخ معاصر و زمان مشروطه در جنبش نهضت تنباکو نقش بازاریان بر کسی پوشیده نیست و حتی ما در این جنش شهید هم داریم.

حسن پور تصریح کرد: دوران رژیم ۵۰ ساله منحوس پهلوی شاه یکی از تهدیدات خود را بازار می‌دانست و همواره از صنوف و بازاریان ترس داشت، رژیم پهلوی می‌خواست که بازاریان را با مشکل مواجه کند و حتی تصمیم گرفت سقف بازار‌ها را خراب کند، اما با مقاومت بازاریان نتوانست به اهداف خود برسد.

رئیس بسیج اصناف کشور یادآور شد: در واقع در اولین گروهی به ندای امام امت لبیک گفت: بازاریان متدین و انقلابی بودند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای ما زمان پیروزی انقلاب از صنوف و بازاریان بودند افزود: این مهم نشان‌دهنده نقش تاریخی بازاریان در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به جلسه سخنرانی امام راحل در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب در جمع اصناف و بازاریان بیان کرد: ایشان در این سخنرانی مبانی اساسی و مهمی را مطرح کردند که در کتاب صحیفه ایشان نیز این موارد مطرح شده است.

حسن پور اضافه کرد: سخنان امام راحل در خصوص بازار تنها مربوط به زمان ابتدای انقلاب نیست و همه زمان‌ها را در بر می‌گیرد، این موارد باید مبانی کار همه بازاریان باشد.

 وی با استناد به فرمایشات امام راحل در خصوص بازار گفت: ایشان فرمودند: این اصناف و بازاریان محترم باید با گران فروشی و احتکار مبارزه کنند تا محتکران کنار بروند.

وی افزود: یکی از مهمترین تاکیدات امام راحل در خصوص بازار را پشتیبانی دولت از بازار و پشتیبانی بازاریان از دولت دانست، بازاریان باید در مشکلات اقتصادی کنار دولت باشند و دولت نیز از فعالان اقتصادی به ویژه بازاریان محروم و انقلابی و درد کشیده حمایت کند.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: امروز کشور ما با جنگ اقتصادی مواجه شده است و در حال حاضر که ملت و دولت درگیر جنگ اقتصادی هستند باید به دولت کمک کنید، دولت نیز باید به بخش خصوصی توجه داشته باشد تا بخش خصوصی بتواند به نفع محرومان کار کند.

حسن پور خاطر نشان کرد: باید کار به مردم و بازار و فعالان اقتصادی واگذار شود و کسانی که شاخصه‌های که امام راحل بر آن تاکید داشته را دارا باشند حمایت شوند نه هر فعال اقتصادی که منافع خود را در نظر دارد.


وی اطهار داشت: بعضی از طر‌هایی که در تنظیم بازار و کالا‌های اساسی ارائه می‌شود دارای ایراد بوده و باید نقد کارشناسی شود است، اگر امروز در معادلات دولت اصناف و واحد‌های صنفی را حذف کنیم بزرگترین اشتباه است و توزیع کالا‌های اساسی نباید تنها در فروشگاه‌های بزرگ باشد مگر اصناف چه گناهی کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور خبر داد: در سال ۹۷ تمام فشار دشمن بر روی بازار بوده و در تهران شاهد دو روز تعطیلی بازار بودیم، اما بلافاصله خود بازاریان متوجه شدند که این توطئه دشمن است و بازار را باز کردند، هنر و درایت بسیج اصناف نگذاشت این تعطیلی به سراسر کشور بکشد.

حسن پور اعلام کرد: ما طرحی را با تایید اتاق اصناف، بسیج اصناف و اتاق بازرگانی آماده و به سران قوا ارائه داده ایم که باید کار را به دست مردم بسپارید تا ببینیم که مشکلات اقتصادی چطور و در چه زمان کوتاهی حل خواهد شد.

حسن پور خطاب به اصناف و بازاریان ملایر بر همکاری بیشتر با مردم در ایام پایانی سال تاکید کرد و عنوان کرد: باید با یک برنامه ریزی پیش برویم که فشار‌ها را از اصناف برداریم تا اصناف با حداقل سود با مردم معامله کنند.

وی با اشاره به خدمات بسیج اصناف در چهل سال گذشته افزود: در جنگ تحمیلی هم بازاریان بسیار سهیم بودند و در دفاع مقدس ۱۰ هزار شهید اصناف و بازار نشان دهنده و این است و در پشتیبانی از فضای جبهه و تهیه آذوقه برای رزمندگان نیز چقدر بازاریان نقش مهمی را ایفا کردند.
 
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ابراز خوشحالی کرد و گفت: بازاریان و اصناف به آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار هستند و همیشه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستاورد‌های انقلاب اسلامی حرکت کرده و حضور یکپارچه بازاریان و اصناف انقلابی سبب شده تا رویکرد‌های ضد انقلابی دشمنان نظام جمهوری اسلامی خنثی شود.

حسن پور با بیان اینکه آمریکا میخواهد دنیا رامطیع خود کند، اما نمی‌داند ملت ایران زیر بار ظلم نمی‌رود گفت: ملت ایران هرگز زیر بار ظلم و خفت آمریکا نخواهد رفت و در مسیر و ادامه راه رهبری با عزت و روحیه جهادی برای پیشبرد اهدافش پیش خواهد رفت.

وی در پایان با استناد به فرمایشات رهبری گفت: آمریکا با تحریم‌هایی بی سابقه‌ای که بر ضد ملت ایران اعمال می‌کند می‌خواهد ما را زمین گیر کند ما نیز ضربه‌ای به آمریکا خواهیم زد که بی سابقه باشد.

لازم به ذکر است که در این مراسم از جمعی از بازاریان ملایر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

همایش بزرگ تجلیل از بازاریان انقلابی ملایر/ دولت از فعالان اقتصادی به ویژه بازاریان حمایت کند/ اصناف و بازاریان با گران فروشی و احتکار مبارزه کنند

همایش بزرگ تجلیل از بازاریان انقلابی ملایر/ دولت از فعالان اقتصادی به ویژه بازاریان حمایت کند/ اصناف و بازاریان با گران فروشی و احتکار مبارزه کنند

همایش بزرگ تجلیل از بازاریان انقلابی ملایر/ دولت از فعالان اقتصادی به ویژه بازاریان حمایت کند/ اصناف و بازاریان با گران فروشی و احتکار مبارزه کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار