رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: خبرنگاران با اطلاع رسانی خود چراغ راه هستند و با آگاهی بخشی می‌توانند جامعه را از کج روی‌ها دور سازند و راه برخورد با جهل تولید اندیشه و فکر است.
کد خبر: ۷۱۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲ 03 February 2019
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: خبرنگاران با اطلاع رسانی خود چراغ راه هستند و با آگاهی بخشی می‌توانند جامعه را از کج روی‌ها دور سازند و راه برخورد با جهل تولید اندیشه و فکر است.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام ابوالحسن نواب در جمع خبرنگاران، با اشاره به جایگاه و نقش دین، افزود: در طول تاریخ اکثر جنگ‌ها ماهیت دینی داشته و جنگ‌های مذهبی ریشه در اختلافات دینی دارد و دین اسلام دین گفتگو است و ما با تمام وجود حاضر به گفتگو حتی با دشمنان هستیم.

وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ شیعه و تمدن ایرانی از وظایف دانشگاه ادیان و مذاهب است و با فعالیت‌های صورت گرفته اکنون شیعه شناسی در جهان رو به افزایش و با استقبال خوبی روبرو است.

وی با بیان اینکه دوران گنج قارونی به اتمام رسیده است، خاطر نشان ساخت: هر کسی می‌خواهد در جهان، تشیع را بشناسد باید خودش هزینه کند.

حجت الاسلام نواب در ادامه با اشاره به اینکه همدان گنجینه ذخایر جهان است، افزود: همدان خواستگاه عرفا و دانشمندان بزرگی است و دارای تاریخ و پیشینه قابل ملاحظه‌ای است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با بیان اینکه اجرای هر کار فرهنگی به یک پیوست اقتصادی نیاز دارد، تصریح کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب در حال حاضر از ۱۵ کشور دانشجو دارد که در حال افزایش این کشور‌ها هستیم.

حجت الاسلام نواب افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب در قم با ۷ دانشکده در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا دانشجو می‌پذیرد و در حال حاضراین دانشگاه در ۲۰ رشته دکتری و ۲۰ رشته کارشناسی ارشد حدود یک هزار دانشجو دارد.

وی از انتشار ۴۰۰ جلد کتاب در این دانشگاه خبر داد و با بیان اینکه در کتابخانه این دانشگاه انبوهی از کتاب‌های ادیان غربی و شرقی وجود دارد، گفت: تا کنون ۸ دوره آموزشی بدون صرف هیچ گونه هزینه‌ای برگزار کرده ایم.

 رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه پنج نشریه علمی پژوهشی و یک نشریه بی‌مانند در این دانشگاه فعال است، افزود: تنها دانشگاهی که نشریه‌ای به زبان انگلیسی با رتبه ISI در جهان دارد، همین نشریه است.

لازم به ذکر است دانشگاه ادیان و مذاهب در شهر قم در سال ۱۳۷۳ به عنوان مرکز پژوهشی ایجاد شد و بعد از ۱۰ سال به موسسه آموزش عالی تبدیل و پس از ۱۳ سال در سال ۸۶ بنا به درخواست وزارت علوم به دانشگاه تبدیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار