رئیس مرکز بهداشت ملایر با اشاره به اینکه اجری این سامانه از مناطق حاشیه شهری و روستا‌ها در سال ۹۵ آغاز شده است گفت: اجرای این طرح در روستا‌های شهرستان به صورت صد در صدی و درسطح شهرستان حدود ۹۵ درصد جمعیت شهری زیر پوشش طرح قرار گرفته‌اند که ۵ درصد مابقی مربوط به مناطق بالا و مرکز شهرستان است.
کد خبر: ۷۱۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱ 03 February 2019
‌رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در حال‌حاضر صدر صد روستا‌های این شهرستان زیر پوشش سامانه سیب قرار دارند گفت: در مجموع ۹۵ درصد جمعیت شهری ملایر دارای پرونده الکترونیکی سلامت هستند.

به گزارش تسنیم، نیکو امجدی با اشاره به اینکه سامانه سیب (الکترونیکی کردن پرونده‌های بهداشتی) از سال ۹۵ آغاز شده است اظهارداشت: این سامانه مختص یک گروه خاص نبوده و تمامی گروه‌های سنی از کودکان تا سالمندان مشمول این طرح هستند.

وی با بیان اینکه کلیه اقدامات درمانی و آزمایشات برای افرادی که تشکیل پرونده داده‌اند رایگان است، ابراز کرد: مقرر شده در سال آینده در راستای تسریع اقدامات درمانی و بهداشتی بیماران، سیستم بهداشتی با سیستم درمان هماهنگ شود و درصورت ارجاع بیمار به پزشک متخصص مشخصات بیمار با کد ملی در سیستم برای پزشک قابل رویت باشد.

امجدی با تأکید بر اینکه این سامانه با نظارت وزارت بهداشت و درمان در کل کشور در حال انجام است اظهار داشت: متاسفانه ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان ملایر هنوز تحت پوشش این سامانه قرار نگرفته‌اند که امیدواریم این رقم نیز تا پایان سال انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اقشار ۳۰ سال به بالا، نوجوانان، جوانان، میان سال‌ها و به ویژه سالمندان می‌توانند از خدمات بهینه این سامانه بهره‌مند شوند، گفت: خواستار حمایت بیشتر مردم از سامانه الکترونیکی شدن پروند‌های بهداشتی هستیم.

رئیس مرکز بهداشت ملایر با بیان اینکه شعار ما این است که پیشگیری بهتر از درمان است اظهارداشت: به محض تشکیل پرونده، آزمایش‌های روتین مانند تست فشار خون، غربالگری شناسایی سرطان روده و ... برای مراجعه کنندگان انجام می‌شود.

امجدی از مردم شهرستان خواست در صورتی که مشخصات آن‌ها هنوز توسط همکاران مراکز بهداشت ثبت نشده هر چه زودتر به نزدیک‌ترین مراکز جامع سلامت منطقه خود مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار