نایب رئیس شورای شهر همدان گفت: بهره گیری از روش‌های نوین پرداخت و الکترونیکی کردن آن در حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه در بخش تاکسیرانی ضروری است.
کد خبر: ۷۱۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 03 February 2019
حمید بادامی نجات گفت: سامانه هوشمند و شیوه‌های الکترونیک پرداخت خرد باید در حوزه حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان به ویژه در حوزه تاکسیرانی راه اندازی شود.

به گزارش مهر، بادامی نجات در هفتاد و هشتمین جلسه صحن شورای شهر همدان اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به نقدی بودن پرداخت‌های خرد در حوزه حمل‌ونقل شاهد بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان و شهرداری هستیم که مسئله پول خرد، معطل شدن و ایجاد ترافیک، از بین رفتن پول، ایجاد تنش بین راننده و مسافر و ایجاد مشکلات بهداشتی از آن جمله است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری همدان با بهره گیری از نزدیک به ۴ هزار راننده تاکسی و ۳۵۰ راننده اتوبوس نسبت به جابجایی حدود ۲۰۰ هزار نفر مسافر در بخش اتوبوسرانی و ۴۵۰ هزار نفر مسافر با تاکسی اقدام می‌کند، به‌صورت مستقیم با این مشکلات درگیر بوده و از سوی دیگر ظهور آژانس‌های اینترنتی یا اپلیکیشن‌های مسافربری که علیرغم نوپا بودن توانسته‌اند استقبال و رضایت نسبی شهروندان را جلب کنند، مشکلات را دو چندان کرده است.

بادامی نجات بابیان اینکه شهرداری همدان در بخش اتوبوسرانی تجربه قابل قبولی در خصوص پرداخت‌های غیر نقدی دارد و می‌تواند با استفاده از تجربیات آن حوزه، الکترونیکی کردن پرداخت‌های خرد در بخش تاکسیرانی را نیز سرعت ببخشد، گفت: اگر اقدامی به منظور به‌روزرسانی سیستم تاکسیرانی و سرویس‌های ارائه شده صورت نگیرد رانندگان تاکسی در آینده‌ای نه چندان دور با مشکلات عدیده‌ای در بحث معیشت و کسب درآمد مواجه خواهند شد.

نایب رئیس شورای شهر همدان گفت: بهره گیری از روش‌های نوین پرداخت و الکترونیکی کردن آن در حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه در بخش تاکسیرانی ضروری است.

نایب رئیس شورای شهر همدان اضافه کرد: در مجموع با توجه به وجود مشکلات مختلف ناشی از نقدی بودن پرداخت‌ها در حوزه حمل‌ونقل، راه‌های مختلفی برای حل این چالش‌ها پیشنهاد و استفاده شده که از مهم‌ترین و بهترین آنها، حرکت به سمت الکترونیکی کردن پرداخت‌های خرد است که این امر در چارچوب «تجارت الکترونیک» و «شهر هوشمند» قابل طرح و دسته‌بندی است.

وی اعلام کرد: با توجه به مشکلاتی که مردم در پرداخت بهای کرایه تاکسی دارند شهرداری همدان باید در راستای حرکت به سمت الزامات شهر هوشمند و ارائه خدمات نوین به شهروندان، بستر‌ها و زیرساخت‌های عملیاتی کردن راه‌اندازی سامانه هوشمند و شیوه‌های الکترونیک پرداخت خرد در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر به‌ویژه در بخش تاکسیرانی قدم بردارد.

بادامی نجات همچنین گفت: انتظار می ­رود کار عملیاتی در چند خط به صورت پایلوت انجام گیرد و سپس آیین‌نامه جامع و دقیقی در این خصوص تدوین و برای اجرا در تمام مسیر‌های همدان به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار