اسفندیار خزائی گفت: امسال نیزهمچون سال‌های گذشته توزیع رایگان نهال درهفته منابع طبیعی دردستور کار قرار دارد و تلاش داریم برای ترویج سنت حسنه درختکاری در بین آحاد مردم نهال‌های مورد نیاز تا قبل ازفرا رسیدن هفته منابع طبیعی آماده کنیم و در اختیار شهرستان‌ها قرار دهیم.
کد خبر: ۷۱۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 03 February 2019
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از توزیع ۵۰۰ هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، خزائی اظهارکرد: همه ساله ۱۵ الی ۲۱ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است که هدف نهائی از بزرگداشت این هفته فراخوان عمومی برای مشارکت در سنت حسنه درختکاری و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی است.

وی افزود: نقش همراهی وهمدلی مسئولین ودست اندرکاران درهفته منابع طبیعی تاثیر بسزائی در اجرای مطلوب برنامه‌های ابلاغی هفته منابع طبیعی دارد.

خزائی ادامه داد: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، سازمان‌های دولتی و خصوصی، جوامع محلی، همیاران طبیعت و همه مردم در این راستا باید باعث خواهد شده که هر چه بهتر و باشکوه‌تر هفته منابع طبیعی اجرا گردد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما و رسانه‌های جمعی یکی دیگر از موضوعات مهم در هفته منابع طبیعی است که باید با جدیت وقوت دنبال می‌شود تا از پتانسیل رسانه ملی، اصحاب رسانه برای تنویر و ارتقاء فرهنگ منابع طبیعی استفاده شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: در سال‌جاری اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح کشور و استان با تلاش جهادی کارشناسان منابع طبیعی ومردم انجام می‌گیرد و در صدد هستیم نتایج مثبت واثر گذار طرح‌های آبخیزداری در حفظ آب وخاک در هفته منابع طبیعی برجسته و به اطلاع مردم برسد.

وی گفت: امسال نیزهمچون سال‌های گذشته توزیع رایگان نهال درهفته منابع طبیعی دردستور کار قرار دارد و تلاش داریم برای ترویج سنت حسنه درختکاری در بین آحاد مردم نهال‌های مورد نیاز تا قبل ازفرا رسیدن هفته منابع طبیعی آماده کنیم و در اختیار شهرستان‌ها قرار دهیم.

خزائی افزود: در حال حاضر تعداد ۵۰۰ هزار اصله نهال برای توزیع در سطح استان در دستور کار قرار دارد که این میزان نهال در درنهالستان قدس ملایر تولید شده وافزایش آن تا تعداد ۶۵۰ هزار اصله نهال نیز وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار