معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه ۶۷۱۹ حامی نیز از دو هزار و ۹۹۷ فرزند محسنین حمایت می‌کنند، گفت: از ابتدای امسال خیران ۵ میلیارد تومان به‌حساب آن‌ها واریز کرده‌اند. 
کد خبر: ۷۱۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 03 February 2019
جمشید محمدی در توضیح طرح‌های اکرام ایتام و محسنین گفت: در ۱۰ ماهه امسال خیران نیکوکار همدانی ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمدی اظهارکرد: طرح اکرام ایتام مختص کودکانی است که پدر خود را ازدست‌داده‌اند و طرح محسنین مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر آن‌ها از یکدیگر جداشده و تحت سرپرستی مادر بوده و یا پدر در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تأمین معاش خانواده نیست. 

وی بابیان اینکه تشخیص نیازمند بودن خانواده‌ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می‌شود، تصریح کرد: ۱۹ هزار و ۶۹۴ حامی از سه هزار و ۷۲۴ فرزند یتیم حمایت می‌کنند و در ۱۰ ماهه سال‌جاری، ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با استفاده از شناسه مخصوص هر یتیم به‌حساب کودکان معنوی خود واریز کرده‌اند. 

وی در ادامه بابیان اینکه در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، فرد خیر می‌تواند حامی تعدادی از این کودکان شود، گفت: فرد حامی بایستی ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان به‌حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز کند و پس از سه ماه پرداخت متوالی می‌تواند با هماهنگی کمیته امداد کودک تحت حمایت خود را ملاقات کند. 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان سرانه کمک به هر یتیم ۳۱۵ هزار تومان و فرزند محسنین را ۱۶۸ هزار تومان دانست و گفت: این مبلغ ماهیانه به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود. 

محمدی همچنین با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فرزندان محسنین و ایتام تحت حمایت کمیته امداد همدان پرداخت‌شده است، ادامه داد: امسال کمک‌ها با ۴۵ درصد رشد همراه بوده است. 

وی افزود: درصد تحقق برنامه عملیاتی حوزه اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان همدان در ۱۰ ماهه سال‌جاری به ۱۰۱ درصد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار