استاندار همدان گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی توانسته ایم پس از ۴۰ سال توفیقات چشمگیری در ارایه خدمات رفاهی به مردم داشته باشیم و باید وفاق و همدلی پایه توسعه استان در عرصه‌های مختلف باشد و اگر می‌خواهیم خواسته‌های به حق مردم را برآورده و هموار سازیم باید بین مسئولان اجرایی استان اتحاد و همدلی تقویت شود.
کد خبر: ۷۱۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱ 02 February 2019

استاندار همدان گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی توانسته ایم پس از ۴۰ سال توفیقات چشمگیری در ارایه خدمات رفاهی به مردم داشته باشیم و باید وفاق و همدلی پایه توسعه استان در عرصه‌های مختلف باشد.

به گزارش تابناک همدان، سید سعید شاهرخی در نشست خبری خود به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر وچهلمین سالگرد استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: اگر می‌خواهیم خواسته‌های به حق مردم را برآورده و هموار سازیم باید بین مسئولان اجرایی استان اتحاد و همدلی تقویت شود.

وی خاطر نشان کرد: رمز موفقیت استان بر همین اصل استوار است و باید با همکاری بین بخشی در استان کار جهادی برای خدمت به مردم گام برداشت.

شاهرخی با بیان اینکه خوشبختانه وامدار کسی نیستم و تامین معیشت مردم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، افزود: هم اکنون حمایت از سرمایه گذاران، حفظ مشاغل موجود و ایجاد مشاغل جدید و احیای واحد‌های که تعطیل شده اند را اولویت اقدام‌های اجرایی خود قرار داده ایم که بدون تردید بر معیشت مردم نقش بسزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز اگرچه با حربه تحریم، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده اند، اما ما از نظر زیرساخت جزو اقتصاد‌های برتر دنیا هستیم و رتبه ۱۸ دنیا را از لحاظ اقتصادی داریم.

شاهرخی با بیان اینکه روحیه ایثار و شهادت نسل به نسل منتقل شده است تصریح کرد: امروز چهار نسل برای ایران اسلامی جانفشانی می‌کنند و دشمنان را عصبانی کردند، امروز آن‌ها با یک علامت سؤال بزرگ مبنی بر اینکه چطور ایران به این توان دست یافته است، مواجه هستند.

وی با بیان اینکه امروز مردم مسیر اداره کشور را خودشان تعیین می‌کنند افزود: امروز آمار و دستاورد‌ها باعث افتخار است و باید به نظامی که ۴۰ سال با استکبار مبارزه کرده و پنجه در پنجه دشمنان بوده و سازندگی را پس از هشت سال دفاع مقدس دنبال کرده است، افتخار کرد.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به پروژه‌ها و اعتبارات در استان نیز افزود: ۷۹۷ پروژه با اعتبار یک‌هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان در استان همدان افتتاح می‌شود که برای ۳ هزار و ۷۲۶ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

شاهرخی با اشاره به واحد‌های تولیدی سطح استان خاطر نشان ساخت: ۱۰۴ واحد تولیدی در استان به دلیل بدهی‌ها توسط بانک‌ها تعطیل شده بودند که دستور داده ایم این طرح‌ها به کار برگردند.

استاندار همدان با اشاره به وضعیت راه‌های استان و دستاورد‌های انقلاب افزود: در حال حاضر راه‌های استان اکثرا آزادراه و بزرگراه و اتوبان است و پس از پیروزی انقلاب توانستیم دو خط راه آهن اصلی را از دو نقطه مهم به استان همدان متصل کنیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: در حوزه برق قبل از انقلاب ۸۶ هزار و ۳۰۰ انشعاب داشتیم و امروز به ۷۳۶ هزار و ۶۰۰ انشعاب رسیده است که این‌ها دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

استاندار همدان با بیان اینکه ایران اسلامی از نظر علمی جزء کشور‌های پیشرو دنیا است اظهار داشت: در کل دنیا تنها هشت کشور توانسته اند به علوم هسته‌ای دست یابند و ایران اسلامی نیز یکی از آنهاست.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه آب تنها یک تصفیه‌خانه در ابتدای انقلاب وجود داشت اظهار کرد: امروز ۱۲ تصفیه خانه ایجاد شده و بیش از ۵۰۰ هزار انشعاب واگذار شده که از تصفیه‌خانه استفاده می‌کنند.

شاهرخی با بیان اینکه ۱۰۹ درصد گسترش نفوذ تلفن همراه در کشور وجود دارد، تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای واکذاری تلفن همراه نیست و سرمایه‌گذاری عظیمی بر روی آن شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر در پیچیده‌ترین علوم صاحب نظر هستیم افزود: قدرت دفاعی ما که حاصل تلاش دانشمندان جوان است به شکلی است که دشمن جرأت حمله و توان مقاومت ندارد. 

وی ادامه داد: افتخار دولت تدبیر وامید این است که توانست آرزوی مقام معظم رهبری را محقق کند تا بیماران تنها دغدغه بیماری را داشته باشد به طوری که تا حدود زیادی به این مهم رسیدیم.

استاندار همدان با بیان اینکه به ازای هر هزار نفر تنها ۷۹ تخت بیمارستانی داشتیم خاطرنشان کرد: امروز به ازای هر هزار نفر ۱۸۵.۲ تخت بیمارستانی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۱۸۰ میلیارد تومانی در استان، تصریح کرد: ۳۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفته که کافی نیست امیدواریم بتوانیم تا سال ۱۴۰۰ به طور قابل توجهی افزایش دهیم.

شاهرخی از ارتقاء تعداد کتابخانه‌های عمومی از ۹ کتابخانه عمومی به ۱۱۱ کتابخانه در ۴۰ سال گذشته خبر داد و گفت: میزان سواد آموزی مردم در گذشته ۳۷ درصد بوده، اما اکنون نرخ سواد آموزی در استان به ۸۴.۷ درصد رسیده و یک حرکت جهادی نیز برای ۱۵.۳ درصد باقی بانده در راستای سوادآموزی در نظر داریم.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری کنسرت‌ها در استان همدان گفت: برگزاری کنسرت در سراسر کشور امری قانونی بوده و همدان نیز از این قانون مستثنی نیست که این امر به پشتوانه اداره کل فرهنگ و ارشاد انجام شده و همه باید به قوانین فرهنگی احترام بگذارند.

وی در پایان در خصوص راه اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان همدان گفت: همه اقدامات لازم در این حوزه از جمله مجوز و اقدامات قانونی انجام شده و پس از جانمایی به زودی افتتاح خواهد شد.
 
وفاق و همدلی پایه توسعه استان در عرصه‌های مختلف/ وامدار کسی نیستم/ تامین معیشت مردم در اولویت قرار دارد/ ۱۰۴ واحد تولیدی بدهکار بانک، که تعطیل شده اند به جرخه تولید بازمی گردند
 
وفاق و همدلی پایه توسعه استان در عرصه‌های مختلف/ وامدار کسی نیستم/ تامین معیشت مردم در اولویت قرار دارد/ ۱۰۴ واحد تولیدی بدهکار بانک، که تعطیل شده اند به جرخه تولید بازمی گردند
 
وفاق و همدلی پایه توسعه استان در عرصه‌های مختلف/ وامدار کسی نیستم/ تامین معیشت مردم در اولویت قرار دارد/ ۱۰۴ واحد تولیدی بدهکار بانک، که تعطیل شده اند به جرخه تولید بازمی گردند
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
آقای استاندار معیشت معیشت پدرمون درآمد از دست گرانی البته اطمینان داریم شما درستش میکنید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار