حمیدرضا الوند تصریح کرد: از اوایل امسال تا کنون نیز یک هزار و ۷۰۴ شغل در رشته‌های مختلف و مراکز غیر دولتی ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۱۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 02 February 2019
مدیرکل بهزیستی همدان با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی در واگذاری مراکز دولتی به بخش خصوصی پیشروست، گفت: تا‌کنون ۵۶۱ مرکز تحت نظارت بهزیستی استان خصوصی‌سازی شده که در امر اشتغالزایی بسیار موثر بوده است.

به گزارش تسنیم، الوند اظهار داشت: برنامه غربالگری شنوایی از سال ۸۴ آغاز شده و خوشبختانه این غربالگری در تمامی نقاط استان انجام می‌شود.

وی به غربالگری بینایی در کودکان ۳ تا ۶ سال اشاره کرد و گفت: در تمامی شهرستان‌های استان یک پایگاه دائمی غربالگری بینایی وجود دارد و در تمام ادارات بهزیستی از دستگاه غربالگری ویژن اسکرینر که سرعت و دقت بالایی دارد استفاده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه تمامی خدمات غربالگری، پیشگیری، توانبخشی و ... مربوط به دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: دسترسی مردم به خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی بسیار آسان شده و خدمات مشاوره‌ای حضوری و غیر حضوری رایگان به مردم ارائه می‌شود.

الوند با بیان اینکه مردم از سامانه مشاوره تلفنی و رایگان ۱۴۸۰ بهزیستی استقبال زیادی می‌کنند، تصریح کرد: چندین کارشناس و دکترای روان شناسی، مشاوره خانواده و تحصیلی از طریق سامانه ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب به مددجویان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کنند.

وی گفت:علاوه بر مراکز مشاوره دولتی، چندین مرکز خصوصی نیز با هزینه مناسب خدمات مشاوره‌ای را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: بیش از دو سال است که مرکز ماده ۱۶ را در دست گرفته ایم و در آن خدماتی نظیر مددکاری فردی، گروهی، تست سریع اچ آی وی و دوره مهارت‌های زندگی به معتادان ارائه می‌کنیم.

الوند از برپایی پایگاه اشتغال در مراکز ماده ۱۶ خبر داد و افزود: در این پایگاه لباس زیر تولید می‌شود و درآمد حاصل از آن به حساب خانواده این معتادان واریز می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: از سال ۹۲ اشتغال مددجویان در جهت توانمندی و استعداد‌های مددجویان آغاز شده و ۶ هزار و ۲۷۳ شغل برای جامعه هدف ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه امور اجتماعی بهزیستی اقدامات شایسته‌ای انجام گرفته است، گفت: خدمات اورژانس اجتماعی در همه شهرستان‌های استان به مددجویان ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان خدمات توانبخشی بهزیستی اشاره کرد و گفت: غربالگری، تشخیص و مداخله در طیف اوتیسم از اقدامات شایسته‌ای است که در آن کودکان ۲ تا ۵ سال را مورد غربالگری قرار می‌دهند.

الوند افزود: در صورتی که کودکی مشکوک به اوتیسم باشد او را به مراکز توانبخشی طیف اوتیسم ارجاع می‌دهند. از سال ۹۲ تا کنون ۲۸۷ بیمار مبتلا به اوتیسم شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه توانبخشی مربوط به خدمت رسانی به معلولان است، تصریح کرد: نوع و شدت معلولیت هر یک از مددجویان در کمیسیون مربوطه مشخص می‌شود و متناسب با شدت و وضعیت معلولیت، خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان از ارائه خدمات توانبخشی در منزل یاد کرد و گفت: از سال ۹۲ خدمات مراقبتی و توانبخشی به مددجویانی که دارای معلولیت شدید هستند ارائه می‌شود.

الوند در خصوص تجهیزات توانبخشی نیز تصریح کرد: خوشبختانه از ۶ سال گذشته تا کنون هیچ گونه مشکلی در زمینه تامین اعتبار و تهیه تجهیزات توانبخشی برای معلولان نداشته‌ایم.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو از راه اندازی میز خدمت در همدان و شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم از طریق میز خدمت الکترونیکی به مددجویان ارائه خدمت کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۲۰۱ مددجو از خدمات توانبخشی بهزیستی استفاده می‌کنند، ابراز کرد: ۱۶ هزار و ۳۲۵ مددجو هم زیر پوشش خدمات اجتماعی این سازمان قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار