مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید براینکه همدان یکی از استان‌های پیشرو در طرح بازآفرینی محلات است، گفت: ۹۵ محله بازآفرینی در استان همدان مصوب شده است.
کد خبر: ۷۱۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 02 February 2019
حسن ربانی ارشد درباره تخصیص اعتبار به سایت موزه میان امام خمینی (ره)، بیان کرد: احداث سایت موزه میدان امام به شهرداری و میراث فرهنگی مربوط است، اما اگر بخواهند از محل اعتبارات بازآفرینی شهری می‌توانیم بودجه‌ای به این پروژه اختصاص دهیم. 

به گزارش ایسنا، ربانی ارشد با بیان اینکه امکان تخصیص اعتبار از محل بازآفرینی وجود دارد، اظهارکرد: تا کنون از سوی شهرداری یا میراث فرهنگی استان همدان درباره تخصیص اعتبار سایت موزه میدان امام خمینی (ره) به شهرسازی درخواستی اعلام نشده است، اما اگر بخواهند می‌توانیم در ستاد بازآفرینی استان مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح بازآفرینی یک رویکرد است و دولت نگاه خاصی به طرح بازآفرینی محلات دارند، تصریح کرد: درحال حاضر در یکی از محلات همدان مطالعه همه جانبه طرح بازآفرینی به صورت پایلوت درحال انجام است و اولویت‌ها و نیاز‌های محله مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه پیاده‌راه سازی نیز با این هدف در همدان انجام شده است، افزود: شهرداری همدان در این زمینه پیشتاز بوده است.

وی درباره ادامه پیاده‌راه سازی در همدان، گفت: شورا وشهرداری همدان باید درباره اینکه ۶ خیابان منتهی به میدان امام خمینی (ره) پیاده‌راه شود تصمیم‌گیری کنند.

ربانی ارشد با اشاره به اینکه مسکن اجتماعی در راستای طرح بازآفرینی در محلات بازآفرینی اجرا خواهد شد، یادآور شد: مسکن امید در همدان در محله جولان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد به‌طوریکه در این محلات به بخش خصوصی زمین داده می‎‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مواد بازآفرینی شهری این است که دستگاه‌هایی که در این محلات زمین دارند به مسکن و شهرسازی تحویل دهند که در این صورت طرح مسکن امید در محلات دیگر ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دولت برای ساخت و ساز در محلات بازآفرینی یارانه پرداخت می‌کند، گفت: در این طرح مسکن امید به صورت مشارکتی احداث شده و به مردم تسهیلات پرداخت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار