کاملیا خسروی بیان کرد: این خصوصیت و غرور بیش از حد می‌تواند از هر مشکل و یا معضل دیگری مخرب‌تر باشد و بیش از ۵۰ درصد از درگیری و مشکلات زوجین به همین علت است.
کد خبر: ۷۰۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 30 January 2019
یک روانشناس معتقد است که هر فرد در زندگی باید در تصمیم گیری امر ازدواج نهایت دقت را به کارگیرد چرا که یکی از مراحل مهم هر فرد در زندگی انتخاب شریک زندگی و ازدواج است که می‌تواند تمام ابعاد زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش ایسنا، کاملیا خسروی اظهار کرد: ازدواج با عده‌ای از افراد که همیشه به دنبال جست‌وجو در گذشته شریک زندگیشان هستند یکی از انتخا‌ب‌های اشتباهی است که فرد در زندگی مرتکب آن می‌شود اگر چه گذشته شریک زندگی باید روشن و واضح باشد، اما نمی‌تواند ملاک ادامه زندگی با همسر باشد.

وی ادامه داد: فردی که هیچ اعتمادی به شما نداشته و همواره برای اثبات حقیقت حرف خود، باید به هر راهی متوسل شوید، قطعا در مرحله‌ای از زندگی خسته و دچار مشکل خواهید شد بنابراین سعی کنید چنین افرادی را برای ازدواج و زندگی مشترک انتخاب نکنید.

خسروی با بیان اینکه افراد تنوع طلب و زیاده خواه توان اداره و ادامه زندگی مشترک را ندارند عنوان کرد: فردی که همیشه به دنبال شرایط متنوع و هیجانی است و خیلی زود از شرایط یکنواخت خسته می‌شود، به طوری که شریک زندگی وی باید همیشه نگران مهیا کردن شرایط متنوع برای همسرش باشد، برای ازدواج به هیچ عنوان مناسب نیست.

این روانشناس تصریح کرد: افرادی که همیشه از شما گزارش دیر آمدن به خانه، عصبی و ناراحت بودن و یا هر موضوع دیگری که موجب ناراحتی او شده می‌خواهند و همیشه انتظار پاسخگویی از شما را دارند، افرادی هستند که محبوب هیچ یک از زنان و حتی مردان نیستند.

وی با اشاره به یک خصوصیت مخرب که می‌تواند عواقب بدی برای زوجین در زندگی مشترک را داشته باشد خاطرنشان کرد: غرور و یا خودبینی، بدترین معضل زوجین است که پس ازارتکاب اشتباه، طوری رفتار می‌کنند که در نهایت طرف مقابل باید عذرخواهی کند و خود را مقصر بداند.

خسروی بیان کرد: این خصوصیت و غرور بیش از حد می‌تواند از هر مشکل و یا معضل دیگری مخرب‌تر باشد و بیش از ۵۰ درصد از درگیری و مشکلات زوجین به همین علت است.

این روانشناس در پایان توصیه کرد: دختران و پسران جوانی که تصمیم به ازدواج و انتخاب شریک زندگی گرفته‌اند باید تمام مواردمطرح شده را در طرف مقابل خود ارزیابی کنند، اگر چه این مباحث با یک نگاه ساده و گذرا کوچک و ناچیز به شمار آیند، اما نقش مخرب آن‌ها در بطن زندگی مشترک نمایان می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار