سرپرست بهزیستی شهرستان کبودرآهنگ از ساخت مرکز نگهداری بیماران ذهنی برای افراد بالای ۱۴ سال توسط خیرین خبرداد و افزود: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان برای ۷۰ بیمار برنامه ریزی شده است، اما هنوز اقدامات مهمی برای ساخت آن صورت نگرفته است.
کد خبر: ۷۰۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ 30 January 2019
رضا جعفری نیکو از مشکلات دارویی مرکز توانبخشی و نگداری از معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایسنا، جعفری نیکو با بیان اینکه مرکز توانبخشی و نگهداری از معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال در شهرستان کبودرآهنگ بدهی چندین میلیونی به داروخانه‌ها دارد، گفت: باتوجه به دارو‌های خاص مورد نیاز این بیماران، شاهد افزایش قیمت و یا عدم دسترسی به این دسته از دارو‌ها هستیم.

وی با اشاره ارسال چند راس گوسفند درسال توسط اداره بهزیستی استان همدان به این مرکز در سال‌های اخیر، مطرح کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، این تعداد به کم‌ترین حد خود رسیده است؛ همچنین در تامین گوشت قرمز نیز با مشکل مواجه هستیم، اما تعمین دارو در اولویت این مرکز قرار دارد.

وی ظرفیت این مرکز را ۷۰ نفر خواند و اظهار کرد: درحال حاضر ۵۵ بیمار در این مرکز زندگی می‌کنند که ۶ نفر از آن‌ها مجهول‌الهویه هستند لازم به ذکر است که تنها ۹ نفر از بیماران بومی شهرستان کبودرآهنگ هستند و مابقی آن‌ها از سایر شهرستان‌ها در این مرکز زندگی می‌کنند.

جعفری نیکو با بیان اینکه اغلب خانواده این کودکان مشکلات مالی دارند، افزود: برخی از خانواده‌ها در ماه‌های ابتدایی تحویل فرزاندانشان به این مرکز مبلغی پول را نیز ماهیانه برای آن‌ها ارسال می‌کردند، اما با گذشت مدتی دیگر به این کار ادامه نمی‌دادند؛ همچنین خانواده تعدادی از بیماران در این مرکز مدت‌هاست که آن‌ها را رها کرده و حتی برای ملاقات با فرزندانشان نمی‌آیند.

سرپرست بهزیستی شهرستان کبودرآهنگ با اشاره به فعالیت ۲۶ پرسنل در این مرکز، گفت: پزشک، روانشناس، کاردرمان گر، گفتار گرمانگر، مربی، ورزش، مددیار و نگهبان ازجمله پرسنل خدوم به این بیماران هستند.

وی با اشاره به افزایش یارانه ۲۴ نفر از این بیماران در سال‌جاری، افزود: درمجموع ماهانه ۳۲ میلیون تومان یارانه بیماران به حساب مرکز واریز می‌شود که تمامی آن برای خود بیماران هزینه می‌شود.

وی در رابطه با افراد متقاضی برای کمک به این موسسه، گفت: افراد متقاضی می‌توانند کمک‌های مالی خود را به شماره حساب ۲۱۷۳۴۵۵۶۲۰۰۸ واریز و یا به بهزیستی استان مراجعه کنند و سپس با تماس به شماره ۰۹۱۸۳۱۳۹۵۲۹ مسئول مشارکت‌های مردمی از نیت خیرخواهانه خود اطلاع دهند تا به محض واریز پول این مرکز اقدام به برداشت وجه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار