صفر صادقی‌راد گفت: امسال تاکنون ۸۰۰ هزار بارنامه صادر شده است که همه بارنامه مبتنی بر سامانه صدور بارنامه بوده است حتی درصدد هستیم که سامانه نوبت‌دهی بار را به صورت مجازی هم اجرا کنیم که مدت خواب راننده برای بارگیری کاهش یابد و رانندگان یک سری خالی در جاده حرکت نکنند.
کد خبر: ۷۰۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 29 January 2019
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همدان گفت: هزینه یک سال خط کشی پنج هزار و ۴۰۰ کیلو‌متر از را‌ه‌های استان همدان برابر با ۱۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش تسنیم، حمید پرورشی خرم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نهایت تلاش همکاران ما در حوزه ایمن‌سازی راه و نصب علایم و کف‌نوشته‌ها که از علایم افقی محور محسوب می‌شود کمتر آسیب دیدن خط کشی‌ها است.

وی تصریح کرد: ایمنی عبور و مرور مردم از محور‌ها اهمیت بالایی دارد و باید برای تردد سریع و آسان رانندگان، راه‌ها در کمترین مدت زمان برف‌روبی شود از طرفی هم پاک شدن خط کشی با تیغه برف‌روب یا واکنش نمک با مواد خط‌کشی اجتناب ناپذیر است، اما اولویت اول ما حفظ جان مردم است.

معاون راهداری ادار‌ه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: شاید دربرخی محور‌ها بتوانیم روش خط‌کشی گرم که ضخامت بیشتری دارد را اجرا کنیم تا خطوط اجرا شده در محور‌ها بر اثر عملیات برف روبی کمتر آسیب ببیند، اما اجرای این روش در همه محور‌ها و موقعیت‌ها امکان پذیر نیست.

پرورشی خرم اظهار داشت: در فصل سرد سال برای تامین ایمنی عبور رانندگان در ۳۴ راهداری که ۲۵ باب آن ملکی و بقیه اجاره‌ای است ۵۱۶ نفر نیرو به صورت نوبت‌کاری در شرایط عادی مشغول به کار هستند و در شرایط بارش برف و یخبندان در جاده‌ها همه نوبت‌های کاری دو برابر می‌شود و تا زمان برف روبی کامل و یخ زدایی راه‌ها، همه مرخصی‌ها لغو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر بر حضور و گشت زنی فیزیکی راهداران در جاده‌های استان همدان نظارت بر وضعیت جاده را هم با دوربین اجرا می‌کنند افزود: عمده محور‌های برف گیر استان همدان مانند چشمه‌علی‌محم، اسد‌آباد، آوج دولایی و ... با سرعت و با هماهنگی همکاران برف روبی و برای عبور باز می‌شوند.

معاون راهداری حمل‌ونقل راهداری ادار‌ه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ابراز کرد: اولویت نخست باز شدن راه‌ها با راه‌های اصلی که مرکز استان را به کشور متصل می‌کند است. پس از آن به راه‌های اصلی و غیر‌شریانی و فرعی برای برف روبی وارد می‌شویم.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز اظهار داشت: ۱۰۰ درصد بارنامه‌های استان به صورت مکانیزه صادر می‌شود و برای حمایت از حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون فعال در استان همدان از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار حلقه لاستیک در استان توزیع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار