توکل حیدری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت زندان یکبار به زندان آمده‌اند و بخش کمی بار دیگر برمی‌گردند که باید در تربیت این افراد تلاش بسیاری داشت افزود: علما، اساتید اخلاق و کسانی که خوب مطالب را تشریح می‌دهند وارد زندان شوند تا افراد بهبودیافته را به جامعه برگردانند.
کد خبر: ۷۰۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷ 29 January 2019
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه متأسفانه ذهن اغلب قضات ما متمرکز به مجازات زندان شده و می‌خواهند مجازات حبس را در نظر بگیرند چراکه این موضوع فرهنگ و خواست جامعه شده است! گفت: متاسفانه این فرهنگ روی قضات تاثیر گذاشته که باید آن را تغییر داد.

به گزارش فارس، حیدری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های همدان با بیان اینکه موضوع زندان یا همان ندامتگاه و اندرزگاه مهم است، اظهار کرد: شاید خدمت در زندان‌ها از نگاه مردم و مسوولان مغفول مانده باشد، اما کم نیستند کسانی که در نظام جمهوری اسلامی در این زمینه تلاش خاصی دارند.

وی با بیان اینکه کسانی زحمات بسیاری می‌کشند تا امنیت در نظام اسلامی برقرار شود گفت: اگر امنیت نباشد هیچ تلاشی در هر زمینه به ثمر نمی‌نشیند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه اگر امنیت در کشور نباشد تولید، اقتصاد و سرمایه‌گذاری به ثمر نمی‌نشیند افزود: جمعیت قابل توجهی در زندان‌ها به عنوان مددجو هستند که باید در کاهش این تعداد تلاش کرد.

وی با بیان اینکه تقریباً ۲۳۰ هزار جمعیت کشور در زندان هستند و جمعیت کمی نیست گفت: قصد داریم این جمعیت قابل توجه را باز اجتماعی کنیم.

حیدری با تاکید به اینکه هرکدام از انسان‌ها به مانند عضوی از یک بدن هستند که گاهی عضوی به صورت مقطعی دچار بیماری می‌شود، افزود: اگر یک عضو مشکل داشته باشد نمی‌توان آن را دور انداخت و قطعاً فرد تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا آن نیز بهبود یابد و یک زندانی نیز همینطور است.

وی با بیان اینکه قصد نداریم در مورد مددجویان عقده‌گشایی کنیم بلکه می‌خواهیم به نحو احسن بازیابی شخصیتی داشته باشیم گفت: برای جلوگیری از بازگشت دوباره مددجویان به زندان اقدامات فرهنگی و دینی مورد توجه است.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه باید برنامه‌ها در این حوزه رصد و بررسی شود تا نتیجه قابل توجه به دست آید افزود: بار‌ها مقام معظم رهبری بر کاهش جمعیت کیفری و مدیریت امور زندان‌ها تاکید دارند و باید این مسئله مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه فکر زیادی در مورد معیشت مردم می‌کنیم حال آیا در مورد فرهنگ جامعه نیز فکر کرده‌ایم؟ گفت: گاهی به بخش‌هایی توجه و از بخش‌هایی غافل می‌مانیم و نتیجه این دیدگاه باعث می‌شود در جا‌هایی رشد کرده و در جا‌های عقب بمانیم.

حیدری با بیان اینکه مدیران زندان‌ها مسوولیت سنگینی دارند و باید بدانند کسی که در اختیار ماست امانت خداست و باید در تربیت آن‌ها با اقدامات فرهنگی تلاش کنیم گفت: البته آمار برگشت به زندان قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت زندان یکبار به زندان آمده‌اند و بخش کمی بار دیگر برمی‌گردند که باید در تربیت این افراد تلاش بسیاری داشت افزود: علما، اساتید اخلاق و کسانی که خوب مطالب را تشریح می‌دهند وارد زندان شوند تا افراد بهبودیافته را به جامعه برگردانند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها کاهش جمعیت کیفری است گفت: گاهی می‌بینیم نیاز به دادن حکم نبوده، اما حکم داده می‌شود، باید در این حوزه کار اساسی و اقدام جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه زندان جای کسانی نیست که برای نخستین بار مرتکب خطایی شده‌اند گفت: زندان جای کسانی است که در امنیت کشور اختلال ایجاد می‌کنند، به نوامیس خیانت کرده و در اقتصاد کشور تاثیر سوء دارند.

وی با تاکید به اینکه متأسفانه ذهن اغلب قضات ما متمرکز به مجازات زندان شده و می‌خواهند مجازات حبس را در نظر بگیرند چراکه این موضوع فرهنگ و خواست جامعه شده است! افزود: متاسفانه این فرهنگ روی قضات تاثیر گذاشته که باید آن را تغییر داد.

رئیس کل دادگستری استان همدان تاکید کرد: باید جز در موارد ضروری از زندان استفاده نشود که در این خصوص باید با فراغ بال برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

وی در پایان سخنانش بیان کرد: یک زندانی مرتکب خطایی شده که جز خدا و ما کسی را ندارد و باید او را در راه درست هدایت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار