شنیدیم که چندی پیش مادر بارداری در حین انتقال به همدان به علت تصادف در جاده اسدآباد ـ. همدان فوت می‌کند و او را به بیمارستان قائم (عج) اسدآباد برمی‌گردانند تا نوزاد سالم از شکم او خارج شود، با عمل سزارین نیز نوازد سالم به دنیا می‌آید، اما بعد از انتقال به بیمارستان بعثت همدان فوت می‌کند.
کد خبر: ۷۰۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ 20 January 2019
چندی پیش مادر باردار و نوازدش در اثر تصادف در اسدآباد جان باختند که برخی علت فوت را نبود متخصص زنان و زایمان در اسدآباد دانسته‌اند، اما مسوول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد این ادعا را رد کرد.

به گزارش فارس، شنیدیم که چندی پیش مادر بارداری در حین انتقال به همدان به علت تصادف در جاده اسدآباد ـ. همدان فوت می‌کند و او را به بیمارستان قائم (عج) اسدآباد برمی‌گردانند تا نوزاد سالم از شکم او خارج شود، با عمل سزارین نیز نوازد سالم به دنیا می‌آید، اما بعد از انتقال به بیمارستان بعثت همدان فوت می‌کند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این مادر صبح همان روز به بیمارستان قائم (عج) مراجعه می‌کند، اما به علت نبود متخصص زنان و زایمان و آمبولانس توسط خانواده به همدان منتقل می‌شود که در راه نیز در اثر تصادف فوت می‌کند.

برخی گلایه دارند که چرا در این بیمارستان متخصص زنان و زایمان وجود نداشته تا مادر در حین انتقال به بیمارستان فوت نکند، این افراد جویای علت مرگ نوزاد در بیمارستان بعثت نیز هستند که برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ مسوولان رفتیم.

مسوول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه سه متخصص زنان و زایمان در کلینیک بیمارستان قائم (عج) فعال هستند، اظهار کرد: این متخصصان هر روز در کلینیک فعالیت دارند و از لحاظ متخصص کمبودی نداریم.

حسین سلیمانی با اشاره به اینکه ماجرای فوت مادر باردار در تصادف از این قرار است که متوفی خود تمایل به حضور در همدان داشت و نبود متخصص علت فوت او نبوده است گفت: این مادر در روز حادثه مراجعه‌ای به بیمارستان قائم (عج) نداشته تا به علت کمبود متخصص آنجا را ترک کند چراکه متخصصان در بیمارستان فعال هستند.

وی با بیان اینکه تنها مراجعه این مادر باردار به بیمارستان قائم (عج) به اسدآباد در تاریخ ۱۷ دی‌ماه بوده و آن هم برای گرفتن نوار قلب، افزود: این مادر به خاطر اینکه از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شود، پزشک زایمان خود را در بیمارستان آتیه همدان انتخاب می‌کند.

مسوول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه بیمارستان تامین اجتماعی همدان تاریخ عمل زایمان متوفی را به ۲۲ دی ماه درج کرده است گفت: این مادر در روز ۲۰ دی‌ماه به خاطر عمل سزارین و وضع حمل به همدان نرفته چراکه تاریخ زایمان ۲۲ دی‌ماه بوده است.

وی با بیان اینکه این اظهارات بر اساس گفته خانواده متوفی است افزود: ماجرا تحریف شده و برخی از رسانه‌ها نبود متخصص را عنوان کرده‌اند که ما هم نسبت به این مسئله گلایه‌مندیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه این مادر در آن روز وارد بیمارستان نشده تا با نبود آمبولانس توسط خودروی شخصی به بیمارستان منتقل شود گفت: متوفی با خانواده به همدان رفته و در راه نیز دچار حادثه شده است.

وی بیان کرد: این مادر در راه به علت تصادف فوت می‌کند و با اقدام خوب تیم فوریت‌های پزشکی اسدآباد و تیم مجرب جراحی بیمارستان قائم (عج) که متخصص زنان و زایمان نیز جزو این تیم هستند، به موقع نوزاد از شکم مادر سالم بیرون می‌آید.

مسوول روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه نوزاد نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته و از آنجا که دستگاه «ان آی سیو» در بیمارستان بعثت موجود است، او را سریع به این بیمارستان منتقل می‌کنند، افزود: متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته نوزاد نیز فوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اخیراً متخصص دیگری در حوزه زنان و زایمان به بیمارستان قائم (عج) اضافه شده و کمبودی از این لحاظ نداریم گفت: بخش زنان و زایمان بیمارستان قائم (عج) اسدآباد بهترین خدمات را ارائه می‌دهد و با کمترین آسیب‌ها کمترین شکایات را نیز داریم.

سلیمانی با بیان اینکه متاسفانه بدون هیچ تحقیقی از بیمارستان و مسوولان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خبری منتشر می‌شود که از نبود متخصص سخن گفته می‌شود، افزود: از طریق قانون پیگیری خواهیم کرد که چرا یک خبرنگار بدون تحقیق خبری را بر اساس برداشت خود منتشر می‌کند که اجحاف در حق تلاش‌های دانشکده است.

به سراغ حمید کیانی؛ مدیر بیمارستان بعثت همدان نیز رفتیم تا علت فوت نوزاد را نیز جویا شویم که او نیز اظهار کرد: علت فوت نوزاد اطلاعات محرمانه است و باید پزشک قانونی نظر دهد.

علی احسان صالح؛ مدیرکل پزشکی قانونی همدان نیز با بیان اینکه احتمالاً نوزاد داخل شکم مادر فوت کرده است اظهار کرد: اگر مادر از بین برود بعید است نوزاد زنده بماند و در آن حالت هم تنها نفس داشته که به بیمارستان بعثت منتقل شده است.

وی بیان کرد: اطلاعات بیشتری را فردا ارائه می‌دهم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار