مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به خدمات جهاد کشاورزی در سال‌های پس از انفلاب در عمران، آبادانی و رونق روستاها، افزود: به مناسبت این ایام فرخنده ۳ پروژه، بره پروری، یک پروژه گلخانه‌ای و یک پروژه تصفیه خانه و بسته بندی کشمش به بهره برداری می‌رسند.
کد خبر: ۷۰۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹ 19 January 2019
علی مروت امیری از افتتاح و بهره برداری از ۵ پروژه تولیدی این اداره با همکاری بخش خصوصی به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش ایسنا، مروت امیری با بیان اینکه کل اعتبار هزینه شده برای افتتاح این پروژه‌ها افزون بر ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان است، ادامه داد: تمام این طرح‌ها از تسهیلات جهاد کشاورزی و از محل منابع ملی استفاده کرده اند.

امیری با اشاره به اینکه با بهره برداری از این پروژه‌ها برای ۳۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده و ۲۷ خانوار از منافع آن بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: این طرح‌ها در روستا‌های بلرتو، ورچق، دوری جان، حرم آباد و شوشاب با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ملایر قابلیت تولید انگور فراوان با کیفیت مرغوب و جهانی را دارد، تصریح کرد: باید با افزایش کیفیت و کار اصولی و آموزش کشاورزان و فرهنگ سازی در این زمینه میزان تولید انگور در باغات را به ۲ برابر میانگین کشوری برسانیم.

امیری به طرح قطره‌ای کردن باغات ملایر طی یک برنامه ۴ ساله اشاره کرد و گفت: در این طرح مقرر شد ۱۰ هزار هکتار از باغات ملایر به صورت قطره‌ای آبیاری شود که سهم امسال ملایر ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: باتوجه به اعلام رسمی ثبت جهانی انگور دره جوزان ملایر، زمینه توسعه و رشد روز افزون در حوزه تولید و کشت انگور، ایجاد صنایع و کارخانجات فرآوری، تحول و پیشرفت در تولید محصولات جانبی و از همه مهمتر برندسازی و صادرات انگور ملایر به سراسر دنیا محقق شود که قطعاً زمینه ساز جذب گردشگر و اشتغالزایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار