عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از نیرو‌های اتاق بازرگانی همدان بازنشسته و پا به سن گذاشته هستند، ابراز کرد: این اتاق نیازمند نیرو‌های جوان و پویا است.
کد خبر: ۷۰۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱ 16 January 2019
اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی همدان به‌سبب آنچه که تخلفات ۲۹ گانه رئیس اتاق بازرگانی همدان عنوان می‌کنند از سمت خود استعفا دادند.

به گزارش تسنیم، اتاق بازرگانی تشکلی است که در آن تجار عمده و صاحبان صنایع برای هماهنگی فعالیت‌های خود و چانه‌زنی با نهاد‌های حکومتی برای تأمین منافع‌شان تلاش می‌کنند.

بر اساس ماده ۵ وظایف و اختیارات اتاق ایران، ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن و کشاورزی در اجرای قوانین مربوطه و مقررات جاری مملکتی، ارائه نظر مشورتی در مورد مسائل اقتصادی کشور، همکاری با دستگاه‌های اجرایی و سایر مراجع ذی‌ربط، تشکیل نمایشگاه‌های تخصصی و بازرگانی داخلی و خارجی، کوشش در راه شناسایی بازار کالا‌های صادراتی ایران در خارج از کشور و بسیاری موارد دیگر جزو وظایف این تشکل است که می‌تواند رونق تولید و اقتصاد را در هر منطقه تسهیل کند.

در استان همدان نیز انتخابات اتاق تجارت همدان همزمان با دیگر شهر‌ها در سال ۱۳۱۰ ش. برگزار شد که بر این اساس می‌توان گفت: اتاق همدان دارای سابقه‌ای بسیار طولانی است.

اتاق بازرگانی و صنایع و معادن همدان در دوره‌های مختلف فراز و فرود‌هایی را تجربه کرده است. حدود ۴ سال پیش اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان، " علی اصغر زبردست" استاندار پیشین همدان را که البته اهل و ساکن تهران می‌باشد را به‌عنوان رئیس اتاق بازرگانی همدان انتخاب کردند که بر اساس اعلام نظر "حمید رضا رهبر" عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی همدان هدف از انتخاب " زبردست " به‌عنوان رئیس به منظور جذب امکانات بیشتر از اتاق بازرگانی ایران برای استان بود.

اما اکنون که تا پایان کار این دوره اتاق بازرگانی همدان حدود دوماه بیشتر باقی نمانده است و البته شاهد اتفاق خاصی هم در تجارت و اقتصاد استان در این دوره از اتاق بازگانی نبودیم، خبر استعفای اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی همدان رسانه‌ای شده است.

نایب رئیس مستعفی اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه تفکر آقای زبردست که در حال حاضر ریاست اتاق را برعهده دارد، دولتی و سیاسی است افزود: ایشان گمان می‌کند که اتاق بازرگانی هم استانداری است و همان رویه را در اداره آن به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه اگرچه دعوت‌کننده از ایشان برای حضور در اتاق خود ما بودیم، اما از همان ابتدا به عملکرد او انتقاد کردیم گفت: قرار ما حرکت در راستای توسعه و پویایی اتاق بازرگانی و در نتیجه اقتصاد استان همدان بود که چنین نشد.

حمید بطحایی اظهار داشت: بخاطر مشکلات و مسائل پیش آمده در اتاق بازرگانی همدان، هیئت رئیسه اتاق و دو نفر از هیئت نمایندگان اتاق از سمت خود استعفا داده‌اند.

وی با بیان‌اینکه خودم هم جزو استعفا دهندگان بوده‌ام، تصریح کرد: شاید رئیس اتاق و برخی از افراد موضوع استعفا را به انتخابات و یا شائبه سیاسی ارتباط دهند درحالی که استعفای ما هیچ ربطی به انتخابات ندارد.

نماینده مستعفی اتاق بازرگانی همدان گفت: ما قصد کاندیدا شدن برای انتخابات را نداریم پس بنابراین نظریه ارتباط استعفای ما به بهانه انتخابات کاملا نقض می‌شود.

بطحایی ابراز کرد: متاسفانه آقای زبردست فردی تشریفاتی است و هزینه‌های هنگفتی را صرف سفر‌های خارجی، میهمانداری و تشریفات جانبی اتاق کرده است.

وی اظهار داشت: مشکلات اتاق مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه از مدت‌ها پیش وجود داشته است، از سال‌های پیش چندین بار تذکر دادیم، اما متاسفانه گوش شنوایی برای آن وجود نداشته است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان با تاکید بر اینکه ارتباط و تعاملات با کشور غنا هیچ مزیتی برای همدان به دنبال ندارد، اظهار داشت: چندین نفر از اتاق بازرگانی همدان به کشور غنا سفر کرده و هزینه زیادی هم صرف رفت‌وآمد و اقامت در غنا شده است، اما هیچ خروخی مثبتی نداشته است.

بطحایی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از نیرو‌های اتاق بازرگانی همدان بازنشسته و پا به سن گذاشته هستند، ابراز کرد: این اتاق نیازمند نیرو‌های جوان و پویا است.

وی با بیان اینکه اگر دفتر صورت جلسه را بیاورند متوجه تذکر پی‌در پی ما در خصوص درخواست شفاف سازی می‌شوید، تصریح کرد: در چند روز گذشته نیز ۲۹ بند مکتوب را تنظیم کردیم و به رای گیری در آوردیم، اما متاسفانه با اختلاف یک رای که آن هم مربوط به رای شخص آقای زبردست بود رای دلخواه را کسب نکردیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان گفت: ۱۳ نفر از اعضای هیئت نمایندگان در این رای گیری شرکت کردند که ۶ رای مخالف و ۷ رای موافق به نفع آقای زبردست داده شد.

بطحایی از غیبت سه ساله یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق که در خارج از کشور به سر می‌برد یاد کرد و افزود: در زمان غیبت این نماینده باید عضوی علی‌البدل معرفی می‌شد، اما در این سه سال آقای زبردست خودش را جایگزین این عضو قرار داده است.

علی اصغر زبردست نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در همدان، درباره اتفاقات روی داده در اتاق بازرگانی همدان، اظهار داشت: در روز‌های گذشته هیئت رئیسه اتاق از سمت خود استعفا دادند که به نظرم علت این استعفا مربوط به انتخابات بوده و با شائبه سیاسی همراه است.

وی با بیان اینکه اعضای مستعفی اظهار نظر‌های خود را مورد رای گیری هیئت نمایندگان اتاق قرار دارند و نمایندگان اتاق به اظهارات آن رای منفی دادند، ابراز کرد: نسبت به حرف‌های بیهوده آن‌ها بی‌توجه هستم چراکه تنها نظر هیئت نمایندگان برایم مهم است.

رئیس اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه انتخابات اتاق بازرگانی همدان در تاریخ ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر قصد دامن زدن به اختلافات را ندارم، اما پس از برگزاری انتخابات موارد پیش آمده را پیگیری حقوقی خواهم کرد.

زبردست با بیان اینکه این افراد مسیر اصلی را گم کرده و به دنبال وارد کردن لطمه به انتخابات هستند، اظهار داشت: در حال حاضر خودم را درگیر حواشی نمی‌کنم و تمام تلاشم این است که صدمه‌ای به انتخابات وارد نشود.

وی با تاکید بر اینکه در این برهه حساس اقتصادی نباید اذهان عمومی و مردم را با مسموم کرد، ابراز کرد: گفته‌اند که زبردست در جلسات اتاق حضور ندارد، اما این درحالی است که اعضای کمیسون خودشان در جلسات کمیسیون‌ها غیبت می‌کنند.

به گزارش تسنیم در این دوره سخت اقتصادی، اعضای هیأت رئیسه به سبب نبود شفافیت مالی در اتاق بازرگانی، عدم رعایت آیین‌نامه در اداره اتاق بازرگانی، عدم توجه رئیس اتاق بازرگانی به اعضای هیأت رئیسه، نگرانی‌های خود درباره پروژه‌های عمرانی ساختمان اتاق بازرگانی در بلوار مدنی و بلوار فرودگاه با ارقام میلیاردی و ... عنوان می‌کنند بدون دستاوردی مثبت برای همدان گذشت.

بهتر است تجار و بازرگانان همدانی عضو اتاق بازرگانی که متشکل از افرادی با تجربه و توانمد هستند در این شرایط سخت اقتصادی که باید پرچم دار جنگ اقتصادی باشند، برای انتخابات اتاق بازرگانی در دوره ششم که در اسفندماه برگزار می‌شود به گونه‌ای عمل کنند که در برابر خداوند و مردم عملکردشان قابل دفاع باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار