رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان درباره الحاق چهار روستا به شهر نیز خاطرنشان کرد: باید دست مشاور در مطالعه را باز بگذاریم و به نظرات کارشناسی احترام و آن را قبول کنیم.
کد خبر: ۷۰۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 16 January 2019
علی رحیمی‌فر گفت: با توجه به اینکه سرانه فضای سبز در همدان از متوسط کشوری پایین‌تر است در بازنگری طرح جامع باید به این فضا‌ها توجه کرد.

به گزارش فارس، رحیمی‌فر با بیان اینکه طرح جامع شهری همدان در حال مطالعه است و کارفرمای آن اداره کل راه و شهرسازی است اظهار کرد: وقتی نامه جامع در کنار طرح می‌آید باید سیاست‌های کلان مشخص شود تا طرح تدوین و تنظیم شود.

وی با اشاره به اینکه برخی سیاست‌های کلی توسط مشاور مطالعه می‌شد که مشخص نشده بود افزود: یکی از این موارد مباحث مربوط به جمعیت بود که می‌تواند پایه و اساس توسعه شهر در آینده قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: امیدواریم مباحث مربوط به جمعیت مشخص شود تا مشاور طرح خود را تکمیل کند.

وی با بیان اینکه در طرح‌های قبلی تغییر کاربری‌ها در راستای درآمدزایی برای شهرداری بوده است تصریح کرد: در اثر این تصمیمات امروز در برخی از حوزه‌ها مانند فضای سبز با مشکل مواجه هستیم و از متوسط کشوری سرانه فضای سبز همدان پایین‌تر است.

رحیمی‌فر با اشاره به اینکه فضا‌های سبز باید در طرح جامع با توسعه شهر باید جبران شود ادامه داد: فضا‌هایی مانند سایت اداری یا سایت پزشکی برای حل مشکلاتی که در رینگ اول شهر وجود دارد در طرح جامع می‌توان دید.

وی درباره الحاق چهار روستا به شهر نیز خاطرنشان کرد: باید دست مشاور در مطالعه را باز بگذاریم و به نظرات کارشناسی احترام و آن را قبول کنیم.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان درباره پارک ۴۸ هکتاری همدان نیز گفت: در بخش معروف به بالای شهر به دلیل بالا بودن قیمت زمین مالکان برای انتقال ملک توافق نمی‌کنند و شهرداری منابع لازم برای تملک آن را در اختیار ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون نیمی از پارک ۴۸ هکتاری تملک شده است اظهار کرد: امیداوریم شهرداری اهتمامی در این حوزه داشته باشد.

رحیمی‌فر افزود: نظر شخصی کارشناسی بنده این است که فضای سبز را حتی اگر بخش خصوصی ایجاد می‌کند را تقویت کنیم چراکه اگر اداره برخی از فضا‌های سبز را در اختیار مردم قرار دهیم بهتر می‌توانند اداره کنند.

وی با با تأکید بر اینکه تغییری فضای سبز عمومی به فضای سبز خصوصی می‌تواند برای شهرداری ایجاد درآمد‌مند تصریح کرد: پس از آن شهرداری می‌تواند با استفاده از این درآمد در مناطقی که فضای سبز مناسب وجود ندارد اقدام به احداث پارک کند.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: با این اقدام علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز می‌توان یک ارزش افزوده برای مناطق کمتر توسعه یافته نیز ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته این موضوع مورد موافقت قرار نگرفته است و باید بر اساس طرح‌های پیشین حرکت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار