عباس صوفی با بیان اینکه به زودی ۱۷ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری همدان افزوده می‌شود افزود: این اتوبوس‌ها از محل درآمد‌های شهرداری و با وجود افزایش چشمگیر قیمت‌ها خریداری شده است.
کد خبر: ۷۰۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 16 January 2019
شهردار همدان از احداث دو پارکینگ عمومی در همدان خبر داد و گفت: تشویق سرمایه گذاران برای احداث پارکینگ طبقاتی و توسعه حمل و نقل عمومی شهری از جمله سیاست‌های مهم شهرداری برای مدیریت ترافیک است.

به گزارش فارس، صوفی با بیان اینکه مسأله پارکینگ و پارک خودرو‌ها در شهر همدان بسیار حائز اهمیت است اظهار کرد: برای کاهش ترافیکی باید فرهنگ سازی در حوزه استفاده از حمل و نقل عمومی و البته توسعه این ناوگان با جدیت دنبال شود.

صوفی با بیان اینکه به زودی ۱۷ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری همدان افزوده می‌شود افزود: این اتوبوس‌ها از محل درآمد‌های شهرداری و با وجود افزایش چشمگیر قیمت‌ها خریداری شده است.

وی ساخت پارکینگ را یک مسأله مهم در امر ترافیک دانست و تصریح کرد: امتیاز‌های تشویقی برای سرمایه گذاران برای ساخت پارکینگ در نظر گرفته شده است تا مشکل کمبود پارکینگ برطرف شود.

شهردار همدان با اشاره به اینکه تشویق‌های لازم برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شده است ادامه داد: در ساخت پارکینگ استقبال لازم از طرح‌های سرمایه‌گذاران و هموارسازی مرحله ساخت و بهره برداری در این بخش وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت پارکینگ‌های عمومی، طبقاتی و مکانیزه، مشروط به اینکه فقط به عنوان پارکینگ عمومی استفاده شود، از پرداخت عوارض معاف هستند.

صوفی با بیان اینکه به زودی پارکینگ طبقاتی در ابتدای خیابان تختی احداث خواهد شد گفت: سال آینده دو پارکینگ در خیابان شریعتی در ۴ هزار متر مربع و ظرفیت ۲ هزار دستگاه و منطقه کبابیان با ظرفیت ۵۰۰ دستگاه احداث می‌شود.

وی درباره پارک‌های حاشیه‌ای نیز گفت: پارک‌های حاشیه‌ای در کنار خیابان برای پارک اضطراری است و منظور از مکانیزه کردن آن درآمدزایی نیست چرا که هزینه‌ها به خزانه دولت واریز و سپس درصدی به شهرداری اختصاص می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار