آلوئه ورا با نام علمی Aloe Vera از خانواده Liliaceac است که در شب اکسیژن زیادی آزاد می‌کند و از نظر سازمان فضایی آمریکا (ناسا) از جمله بهترین گیاهان تصفیه‌کننده هوا به حساب می‌آید.
کد خبر: ۷۰۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 15 January 2019
"آلوئه‌ورا" یا "صبر زرد" یکی از گیاهان سلامت بخش در اتاق خواب به شمار می‌رود به‌طوریکه این گیاه "بنزن" و "فرمالدئید" موجود در هوا را از بین می‌برد و یک خواب راحت را برای ساکنان خانه به ارمغان می‌آورد.

به‌گزارش ایسنا، آلوئه‌ورا از آن دست گیاهانی است که نگهداری بسیار راحتی؛ ضمن اینکه برای زیباسازی داخل خانه هم بسیار مناسب است. 

جالب است بدانید که آلوئه‌ورا در طول شب به طورمداوم اکسیژن آزاد می‌کند و برای اتاق خواب واقعا ایده‌آل است. این گیاه همچنین با گاز‌های "بنزن" که از مواد شوینده و پلاستیک منتشر می‌شود و "فرمالدئید" که از لاک‌ها و کف‌پوش‌ها متصاعد می‌شود مبارزه می‌کند و هوا را کاملا پاک نگه می‌دارد.

آلوئه ورا گیاهی با ظاهر بوته‌ای انبوه، پایا، همیشه سبز، شاداب و پر طراوت است. با وجود اینکه گیاه آلوئه ورا به خانواده تعلق دارد، اما در ظاهر شباهت بسیار زیادی به کاکتوس دارد، البته گیاه آلوئه ورا هرگز یک کاکتوس نیست. 

این گیاه به دمایی بین ۱۷ تا ۲۴ درج سانتی گراد نیاز دارد و در گرما و سرمای شدید آسیب می‌بیند. آلوئه ورا را ۱۲ یا ۱۴ روز یک بار زمانی که خاک این گیاه کاملا خشک شد آبیاری کنید، زیرا آبیاری زیاد گیاه سبب خراب شدن گیاه می‌شود.

این گیاه در زمستان به آب کمتری احتیاج دارد و به خواب می‌رود و بهتر است مقدار آبیاری آن در زمستان ماهی یک دفعه باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار