معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: حین انجام مأموریت یگان حفاظت محیط زیست در حوالی شهرستان تویسرکان یک گونه پرنده شکاری جدید به نام جغد جنگلی که تا کنون از استان گزارش نشده بود توسط یکی از کارکنان اداره حفاظت محیط زیست همدان ثبت شد.
کد خبر: ۷۰۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 15 January 2019
مهدی صفی خانی از ثبت یک گونه پرنده شکاری جدید به نام جغد جنگلی در استان همدان خبر داد.

به گزارش مهر، صفی خانی افزود: طی بررسی‌های به عمل آمده از روی عکس تهیه شده مشخص شد که گونه مذکور جغد جنگلی با نام انگلیسی Tawny owl و نام علمی Strix aluco است.

وی گفت: این گونه به دلیل شکار از پستانداران کوچک به ویژه جوندگان و نیز حشرات نقش مهمی در کنترل جمعیت گونه‌های تحت تغذیه خود دارد و از اهمیت اکولوژیک خاصی برخوردار است.

وی اظهار کرد: این گونه به طور کلی در جنگل‌های پهن برگ، بلوطی، برگ ریز و یا مخلوط حتی مناطق شهری و حاشیه شهر و روستا‌ها از جمله پارک ها، باغ‌های بزرگ، مزارع دارای درخت و سازه‌های ساخت انسان زیست می‌کند.

وی در خصوص وضعیت حفاظتی این گونه بیان کرد: در حال حاضر به علت منطقه پراکنش وسیع، روند جمعیتی پایدار و اندازه جمعیت بسیار بزرگ، در وضعیت کمترین نگرانی قرار دارد، اما از جهت نقش اکولوژیکی مهم و قرارگیری در رأس هرم غذایی و کنترل جمعیت پستانداران کوچک و حشرات دارای ارزش حفاظتی بوده و در فهرست پرندگان حمایت شده ایران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار