رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص دانشجویان متأهل، نیز گفت: در این خصوص یک بسته تعریف شده که در سال ۹۶ وام ودیعه مسکن متأهلی را افزایش دادیم و این مقدار در تهران از هفت و نیم میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان، در کلان‌شهر‌ها از ۶ میلیون تومان به ۱۲ میلیون و در سایر شهر‌ها نیز از چهار و نیم میلیون تومان به ۹ میلیون تومان افزایش یافت.
کد خبر: ۷۰۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 15 January 2019
ذوالفقار یزدان‌مهر با بیان اینکه در حال حاضر در سطح کشور با مشکل کمبود ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی مواجهه هستیم، گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی اختصاص یافت.

به گزارش تسنیم، یزدان‌مهر در مراسم کلنگ‌زنی خوابگاه دانشجویی دانشگاه دولتی نهاوند که در محل سایت مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: با همت دولت و مجلس حل این مشکل در دستور کار قرار گرفته و با هم‌افزایی سازمان برنامه و بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این ۲۰۰ خوابگاه در نقاط مختلف کشور در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۳۳ دانشگاه کشور درخواست ساخت خوابگاه داشته‌اند که این درخواست‌ها در کمیسیون دائمی صندوق رفاه دانشجویی به تصویب رسیده است.

یزدان‌مهر افزود: خوابگاه‌ها پس از ساخت به صورت درازمدت در ۲۵ سال توسط بخش خصوصی اداره و بعد از آن به دانشگاه‌ها تحویل داده می‌شود که امیدواریم در طول برنامه ششم بتوانیم این ۲۰۰ خوابگاه را بسازیم تا هیچ دانشجویی پشت درب خوابگاه نماند.

وی عنوان کرد: با توجه به برنامه کوتاه‌مدت وزارت علوم برای تحقق وعده‌ای که هیچ دانشجویی پشت درب خوابگاه نماند در این راستا ۲۸ میلیارد تومان طی دو سال گذشته تحت عنوان کمک رهن به دانشجویان پرداخت شده تا بتوانند اسکانی مناسب تهیه کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: خوشبختانه با همت هیئت رئیسه دانشگاه نهاوند، نماینده و مسئولان شهرستان نهاوند دومین دانشگاهی که کلنگ آن به زمین خورد دانشگاه نهاوند است که به‌صورت «BOT» و با مشارکت بخش خصوص ساخته می‌شود.

یزدان‌مهر در خصوص دانشجویان متأهل، نیز گفت: در این خصوص یک بسته تعریف شده که در سال ۹۶ وام ودیعه مسکن متأهلی را افزایش دادیم و این مقدار در تهران از هفت و نیم میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان، در کلان‌شهر‌ها از ۶ میلیون تومان به ۱۲ میلیون و در سایر شهر‌ها نیز از چهار و نیم میلیون تومان به ۹ میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: در ۲۷ بهمن‌ماه امسال جلسه هیئت‌امنای صندوق رفاه با حضور وزیر علوم و سایر اعضا تشکیل می‌شود که بنا داریم با توجه به تورم موجود در کشور متناسب با نیاز دانشجویان میزان تسهیلات ازدواج، وام ضروری، شهریه و سایر وام‌های موجود افزایش پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار