فرمانده انتظامی استان همدان گفت: باتوجه به موضوعاتی که در فضای مجازی مطرح بوده به طوری که بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد جرایم در فضای مجازی است و روزبه روز نیز این جرایم افزایش پیدا می‌کند، پلیس تخصصی فتا ایجاد شده و شاهدیم امروزه فتا در این راه گام‌های موثری برداشته به طوری که بیش از ۸۰ درصد جرایم در فضای مجازی کشف می‌شوند.
کد خبر: ۷۰۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 15 January 2019
سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: اقدامات نیروی انتظامی و پلیس نسبت به دوران قبل از انقلاب قابل قیاس نیست، زیرا فعالیت‌های پلیس به صورت جهشی بوده است. 

به گزارش ایسنا، سردار کامرانی صالح گفت: در طول این چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سه یگان برای تامین امنیت کشور در قالب، کمیته، ژاندارمری و شهربانی فعالیت می‌کردند که به نوعی هماهنگی و یکنواختی لازم بین این سه ارگان وجود نداشته است. 

وی افزود: یکی از اقدامات شایسته‌ای که صورت گرفت، ادغام و یکسان سازی این یگان‌ها و قرار گرفتن آن‌ها تحت یک ارگان واحد بوده که به نوعی جزیره‌ای عمل کردن آن‌ها به اتمام رسیده است. 

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: شیوه‌های تشخیص و اعلام جرایم به صورت سنتی برچیده شد و اقدامی شایسته تحت عنوان پلیس ۱۱۰ در سال‌های اخیر ایجاد شد که حوزه‌های مختلفی برای رضایتمندی مردم در اختیار دارد. 

وی عنوان کرد: زمانی مردم برای پیگیری شکایات خود به نیروی انتظامی و کلانتری‌ها مراجعه می‌کردند، ولی امروزه با یک تماس با پلیس ۱۱۰ و ارتباط با اپراتور مشکلات خودرا بازگو می‌کنند. 

کامرانی صالح تاکید کرد: استفاده از تجهیزات الکترونیکی و نصب دوربین در معابر درون شهری و برون شهری، نظم جدیدی را در قوانین و انضباط اجتماعی ایجاد کرده است. 

وی عنوان کرد: پلیس اجتماعی و جامع محور، که قبلا مطرح نبود الان راه اندازی شده و معاونت اجتماعی باارائه مشاوره توسط مشاوران متعدد و خبره در کلانتری ها، شاهد سالانه بیش از ۷ تا ۸ هزار پرونده هستیم که از طریق مشاوره مددکاری رفع و رجوع می‌شوند. 

فرمانده انتظامی استان همدان عنوان کرد: پلیس جامع محور، پلیس دانش بنیان و حرفه‌ای جز تغییراتی بوده که طی این سال‌ها رقم خورده است. 

وی افزود: دفتر تحقیقات کاربردی، بخش‌های پژوهشی، استفاده از نخبگان، پژوهش‌ها و تحقیقاتی در حوزه پیشگیری از جرایم، استفاده از تجهیزات در حوزه آگاهی، کشف علمی جرم، تشخیص هویت و چهره نگاری در حال حاضر به صورت بی سابقه بوده و اصلا قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست و می‌توان گفت، اقدامات جهشی در طی این سال‌ها صورت گرفته است. 

کامرانی صالح تصریح کرد: کشف علمی جرم به سرعت جایگزین کشف سنتی قرار گرفته و امروز بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد کشف علمی برای پلیس مطرح است. 

وی اظهار داشت: پلیس حرفه ای، مهارت آموزی، توجه در حوزه آموزش تحت عنوان قرارگاه جهاد آموزشی تشکیل شده و تحول عظیمی در حوزه‌های پلیس ایجاد کرده است. 

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در حوزه پلیس اجتماعی محور، مخاطب شناسی و آگاه سازی مخاطبین باتوجه به شرایط سنی و جرایمی که وجود داشته، صورت گرفته به طوری که تفاهم نامه‌های بسیاری با آموزش و پرورش، آموزش عالی، آموزش‌های همگانی در مساجد، مدارس، سایر ادارت انجام شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار نفر از آموزش‌های همگانی پلیس جامع محور برخوردار شدند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار