مدیرکل ورزش و جوانان همدان در رابطه با وضعیت تیم پاس همدان و تلاش پایتخت‌نشینان برای بازپس گرفتن امتیاز این تیم هم عنوان کرد: مهم‌ترین برنامه در مورد باشگاه پاس حفظ این تیم در همدان، احیای آن و رساندن این تیم به جایگاه واقعی‌اش است.
کد خبر: ۷۰۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 14 January 2019
محسن جهانشیر گفت:برخی از رشته‌های ورزشی استان از جمله کشتی پیشینه درخشانی در ورزش کشور دارند، اما به دلیل عدم پشتوانه‌سازی و برنامه‌ریزی جایگاه خود را از دست داده‌اند که امیدواریم با برنامه‌ریزی و پشتوانه‌سازی به دوران اوج خود بازگردند.

به گزارش تسنیم، جهانشیر با بیان این که هیئت‌های ورزشی بازوان قدرتمند اداره کل ورزش و جوانان هستند، اظهار داشت: از بدو قبول مسئولیت در استان همدان با رؤسا و عوامل هیئت‌های ورزشی دیدار داشتیم و قرار است هیئت‌های استان تا آخر هفته برنامه‌های خود را برای ۲ ماه پایانی سال ۹۷ و سال ۹۸ اعلام کنند.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه و سیاست اداره کل در حوزه ورزش قهرمانی پشتوانه سازی برای تیم‌های استان است.

جهانشیر عنوان کرد: برخی از رشته‌های ورزشی استان از جمله کشتی پیشینه درخشانی در ورزش کشور دارند، اما به دلیل عدم پشتوانه‌سازی و برنامه‌ریزی مناسب جایگاه خود را از دست داده‌اند که امیدواریم با برنامه‌ریزی و پشتوانه‌سازی به دوران اوج خود بازگردند.

وی با بیان این که یکی دیگر از برنامه‌های مهم اداره کل ورزش و جوانان توجه به مشکلات و خواسته‌های قهرمانان، مربیان و داوران استان است، گفت: در ادوار گذشته برای حل مشکلات این عزیزان تلاش‌هایی صورت گرفته، اما تلاش می‌کنیم با توجه به خواسته‌های قهرمانان و مربیان استان به صورتی برنامه‌ریزی کنیم که مشکلات و گلایه‌های این عزیزان به حداقل برسد.

جهانشیر تصریح کرد: مقام عالی وزارت و استانداری همدان تسهیلات خوبی برای قهرمانان در نظر گرفته‌اند و اگر قهرمانان ما مدارک تحصیلی مورد نظر را داشته باشند جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند که در این زمینه رایزنی و مکاتبات خود را هم آغاز کردیم.

وی با اشاره به این که از دیگر دغدغه‌های مهم اداره کل ورزش و جوانان موضوع اداره برخی هیئت‌ها با سرپرست است، گفت: هیئت‌ها در زمانی که با سرپرست اداره می‌شوند یک دوران برزخی را پشت سر می‌گذارند و برنامه‌ها آنطور که باید پیش نمی‌رود؛ به همین دلیل تا پایان سال مجامع انتخاباتی این هیئت‌ها را برگزار می‌کنیم و رئیس هیئت در این مجمامع انتخاب می‌شود.

جهانشیر با اشاره به این که همدان ظرفیت‌های مناسبی در بخش گردشگری ورزشی دارد که از آن جمله می‌توان به پیست اسکی اشاره کرد، گفت: با توجه به برفی که تاکنون در ارتفاعات باریده برفکوبی به منظور زیرسازی پیست انجام شده و با بارش یک برف مناسب پیست اسکی تاریک‌دره بازگشایی می‌شود.

وی در رابطه با وضعیت تیم پاس همدان و تلاش پایتخت‌نشینان برای بازپس گرفتن امتیاز این تیم هم عنوان کرد: مهم‌ترین برنامه در مورد باشگاه پاس حفظ این تیم در همدان، احیای آن و رساندن این تیم به جایگاه واقعی‌اش است.

جهانشیر افزود: نشستی در مورد مشکلات تیم پاس با مجمع نمایندگان استان داشتیم. بی‌تردید برای احیای تیم پاس به حمایت نمایندگان استان در مجلس و استاندار محترم نیاز داریم که نتیجه نشست‌ها هم از این حمایت حکایت می‌کند. به زودی به اتفاق نمایندگان و استاندار همدان نشستی نیز با مسئولان نیروی انتظامی برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به این که بخش عمده مشکلات پاس به دلیل نداشتن حامی مالی است عنوان کرد: در حال حاضر حامی مالی برای حمایت از تیم پاس پیش قدم نشده، اما در تلاش هستیم با اسپانسر‌هایی که در بخش ورزش استان حضور دارند برای حمایت مالی از تیم پاس رایزنی کنیم.

جهانشیر تاکید کرد: با یک برنامه مدون و جامع می‌توان شرایط حضور تیم‌های پاس و شهرداری را در لیگ دسته اول و لیگ برتر فراهم کرد.

وی با اشاره به این که یکی از موارد اساسی و مهم در توسعه ورزش استان اجرایی شدن دستورالعمل ماده ۵۳ قانون الحاقی است عنوان کرد: در صورت جذب یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان طبق این دستورالعمل و اختصاص آن به ورزش بسیاری از مشکلات ورزش استان حل می‌شود.

جهانشیر تاکید کرد: همدان ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه ورزش دارد، اما جایگاه فعلی استان که برای رسیدن به آن تلاش‌های زیادی هم صورت گرفته در خور ورزش همدان نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار