معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از فعالیت ۳ هزار پرستار در دانشگاه علوم پزشکی خبرداد و گفت: در استان همدان با کمبود نیرو روبه‌رو هستیم و ۳ هزار پرستار موجود به اندازه ۶ هزار پرستار کار می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 14 January 2019
ابراهیم جلیلی گفت: اجرای پرستار اجتماعی در کشور الزامی است. 

به گزارش ایسنا، ابراهیم ۲۴ دی در همایش گرامیداشت روز پرستار با اشاره به توانمندی و تجارب پرستاران و نیاز بروز این توامندی در جامعه، بیان کرد: پرستاران نباید تنها در کنار بالین بیماران باشند بلکه باید در جامعه این تجارب و توانمندی‌های خود را جهت ارتقا سلامت به مردم انتقال دهند.

وی از فعالیت ۳ هزار پرستار در دانشگاه علوم پزشکی خبرداد و گفت: در استان همدان با کمبود نیرو روبه‌رو هستیم و ۳ هزار پرستار موجود به اندازه ۶ هزار پرستار کار می‌کنند.

جلیلی با اشاره به تنگنا‌های مالی موجود و خدمات با کیفیت پرستاران در استان، مطرح کرد: امیدواریم با تلاش شرایط کادر درمان و نیرو‌های پرستاری را به موازات پیشترفت به تعادل برسانیم.

رئیس سازمان پرستاری استان همدان نیز از سواد بالا و قابل تحسین پرستاران ایرانی در سطح دنیا خبرداد و گفت: کشور‌های مطرح و پیشترفته‌ای مانند کانادا و استرالیا از جمله کشور‌هایی هستند که پرستاران ایرانی را به‌راحتی جذب و مشغول به کار می‌کنند. 

زرینی با بیان اینکه پرستاران ایرانی در سطح خاورمیانه حرف اول را می‌زنند، اظهار کرد: از جمله نکته مثبت و خوشحال کننده پذیرش بدون مشکل پرستاران ایرانی در کشور‌های پیشترفته جهان، می‌توان به تخصصی شدن رشته پرستاری در ایران اشاره کرد. 

وی با اشاره به پذیرش ۸ پرستار همدانی در یکی از کشور‌های پیشترفته دنیا در سال‌گذشته، بیان کرد: پرستاران بالیاقت و باسوادی که با هزینه مردم تحصیل کرده اند اکنون درحال ترک کشور هستند که نیروی انسانی مارا با مشکل مواجه می‌کنند که این مورد ازجمله نکته منفی و ناراحت کننده خروج پرستاران باسواد ایرانی از کشور است. 

رئیس سازمان نظام پرستاری استان همدان از وضعیت نامناسب عدالت در پرداخت حقوق پرستاران خبرداد و گفت: متاسفانه حقوق ماهیانه پرستاران غیر بالینی نسبت به پرداختی بالینی که در روز با انواع ویروس‌ها و بیماری‌ها و خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها درگیر است یکسان و مشابه پرداخت می‌شود. 

زرینی با اشاره به نظم صورت گرفته در پرداختی‌های پرستاران، مطرح کرد: متاسفانه در زمان‌های گذشته حقو‌ق پرستاران به طور نامنظم پرداخت می‌شد که اکنون این شرایط بهبود یافته است. 

وی شغل پرستاری را یکی از مشاغل سخت دانست و عنوان کرد: اخیرا یک وحدت رویه برای پرستاران در نظر گرفته شده است که این شغل را یکی از مشاغل سخت می‌دانند و باعث می‌شود تا پرستاران از مزایای مشاغل سخت استفاده کنند. 

وی ادامه داد: باتوجه به بدقولی بیمه‌ها در پرداختی‌ها، اما امیدواریم دستگاه‌های مربوط با درخواست بازنشستگی ۲۰ ساله پرستاران موافقت کنند. 

زرینی با اشاره به شرایط سخت کاری سوپروایزران در بخش اعصاب بیمارستان سینا و بخش سوختگی بیمارستان بعثت، عنوان کرد: باتوجه به شرایط سخت کار در این بخش‌ها، سختی کار برای پرستاران و سوپروایزران این بخش باید درنظرگرفته شود؛ همچنین بیمه پرستاران و پرسنل بیمارستان، ولی عصر رزن اشتباه و مغایر با شغلشان ثبت شده است که انتظار می‌رود به این مسئله رسیدگی شود. 

رئیس سازمان نظام پرستاری از شرایط نامناسب پرستاران شرکتی خبرداد و خاطرنشان کرد: متاسفانه سختی و اضافه کاری برای این پرستاران درنظر گرفته نمی‌شود. 

زرینی استان همدان را دارای رتبه نخست در مدیریت پرستاری در سطح کشور دانست و اظهار کرد: خوشبختانه سال‌گذشته استان همدان، نمره ۱۰۰ از ۱۰۰ مدیریت پرستاری را از وزارت بهداشت دریافت کرد؛ همچنین استان همدان سال گذشته موفق شد تا صلاحیت حرفه‌ای پرستاران را تایید و برای آن‌ها شناسنامه صادر کند. 

وی از دریافت بیمه هوم‌کر برای نخستین بار در استان همدان خبرداد و گفت: این بیمه برای سه استان کرمان، همدان و تهران صادر شده است؛ همدان برای بیماران اهمیت زیادی قائل است ازهمین رو به تازگی کمک پرستاران در کنار بیماران حاضر شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار