مدیر کل آموزش و پروش همدان با اشاره به اولویت‌های وزارت آموزش و پروش گفت: سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران و معلمان، نظام سنجش و کیفیت مدارس، انتصاب و انتخاب مدیران و در مدارس بر اساس آزمون، اصلاح نظام تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در مدارس و طرح بوم باهدف شکوفا کردن استعداد‌ها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان از این اولویت‌ها می‌باشد.
کد خبر: ۷۰۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ 13 January 2019
پور داود گفت: با رویکرد طرح نظام مراقبت از دانش آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی به دنبال شناسایی و کم کردن آسیب‌های اجتماعی در مدارس هستیم.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: محمد پور داود در نشست تخصصی و صمیمی با مدیران، معاونان و فرهنگیان شهر سامن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سند تحول بنیادین به‌عنوان تنها سند و میثاق نامه آموزش و پروش است.

وی گفت: این سند شش زیر نظام دارد که اخیراً مصوب شده و به سمت عملیاتی شدن رفته است.

پور داود عنوان کرد: هویت ایرانی اسلامی و حیات طیبه دو موضوع مهم در سند تحول بنیادین است، مدرسه صالح، ساده‌سازی مفاهیم تربیتی، جامعه پالایش‌شده متناسب‌سازی مدرسه با ویژگی‌ها و انعطاف‌پذیری و عدل و احسان از ویژگی‌های سند تحول بنیادین می‌باشد.

مدیر کل آموزش و پروش همدان با اشاره به اولویت‌های وزارت آموزش و پروش افزود: سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران و معلمان، نظام سنجش و کیفیت مدارس، انتصاب و انتخاب مدیران و در مدارس بر اساس آزمون، اصلاح نظام تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در مدارس و طرح بوم باهدف شکوفا کردن استعداد‌ها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان از این اولویت‌ها می‌باشد.

وی تصریح کرد: طرح اتاق بازی برای دانش‌آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی ازجمله این طرح‌ها می‌باشد که این طرح در برخی مدارس به‌صورت آزمایشی در حال اجرا است که از سال آینده در مدارس اجرایی می‌شود.

پورداوود خبر داد: یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش و پروش افزایش و توسعه مهارت زندگی در دانش‌آموزان است که در استان همدان نیز اولویت‌های ما بر اساس سند تحول بنیادین در حال اجرا است.
 
وی تأکید کرد: اجرای طرح کرامت معلمان نه در گفتار بلکه در عمل یکی دیگر از اولویت‌های مدیریت آموزش و پروش همدان است و کاهش فاصله صف و ستاد، توسعه اماکن رفاهی برای فرهنگیان و پیگیری مطالبات فرهنگیان از دیگر اولویت‌ها در آموزش و پروش همدان است.

پور داود خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۷۸ هزار دانش‌آموز در سطح استان همدان مشغول به تحصیل هستند و تعداد شاغلان آموزش و پروش استان ۲۲ هزار فرهنگی و تعداد بازنشستگان ۱۸ هزار نفر است. 

مدیرکل آموزش پرورش استان همدان با اشاره به کمبود یک هزار معلم در استان همدان بیان کرد: با توجه به بازنشستگی تعداد زیادی از فرهنگیان برای جبران این کمبود امسال از سایر معلمان دیگر مقاطع، پیشکسوتان، دانشجو معلمان و.. استفاده شد که بتوانیم با ساماندهی فعلاً کمبود نیرو را جبران کنیم.

وی تأکید کرد: استخدام آموزش و پروش تنها از طریق آزمون استخدامی وزارت خانه و دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه فرهنگیان تأمین می‌شود، امیدواریم تا سال آینده با جذب نیرو‌های موردنیاز بتوانیم کمبود نیرو را در آموزش و پروش استان جبران کنیم.

وی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پروش اجرای طرح نماد در مدارس می‌باشد، رویکرد این طرح نظام مراقبت از دانش آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی است و به دنبال این هستیم تا آسیب‌های اجتماعی را در مدارس بشناسیم.

آزادیخواه تأکید کرد: فرسودگی مدارس حتی در پایتخت یکی از عمده مشکلات حوزه آموزش‌وپرورش است، ما باید این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان یک طرح بسیار خوب است، اجرای این طرح نه تنها برای معلمان بلکه برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها نیز مزیت بخش است و جذب اعتبارات واقعاً برای حوزه آموزش‌وپرورش در این طرح بسیار کارساز خواهد بود.

وزارت آموزش‌وپرورش در مسیر نوزایی و تحول گرفته است

نماینده مردم ملایر مجلس اسلامی افزود: بحث رتبه‌بندی و همسان‌سازی معلمان باید به نتیجه برسد.
 
آزادیخواه تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب وزارت خانه تحول در متون درسی است، ورود به سه بحث سبک زندگی، سواد رسانه‌ای و فضای مجازی کار عمیق است که امروز دانش‌آموزان ما نیازمند آن هستند، مدیریت فضای مجازی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید موردتوجه قرار گیرد.
 
آزادیخواه ادامه داد: ایجاد یاس و ناامیدی امروز یک معضل بین جوانان شده که هیچ حوزه به‌اندازه آموزش‌وپرورش نمی‌تواند در رفع مشکل جوانان به ما کمک کند.

وی تأکید کرد: اگر از سرمایه‌های انسانی که مهترین آن فرهنگیان هستند حمایت شود، بی‌شک سایر منابع و حوزه‌ها نیز توسعه پیدا خواهد کرد.
 

بدنه مدیریتی کشور از قشر فرهیخته فرهنگیان است

محمدکاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: ما در کشور هنوز نتوانسته‌ایم مطالبات معلمان آنچه که شایسته معلمان است را برآورده کنیم.

وی عنوان کرد: در کشور‌های توسعه‌یافته اولویت اول امور توجه به حوزه تعلیم و تربیت و رفع نیاز‌های آموزش‌وپرورش است و ما هنوز در کشور این امر را عملی نکردیم.

محمدکاظمی افزود: ما باید قدر زحمات معلمان را دانسته و بدانیم که ماحصل این زحمات فرزندان ما به‌عنوان آینده‌سازان این کشور هستند.

کاظمی تصریح کرد: امروزه بسیاری از مدیران، نمایندگان و.. از قشر فرهنگی هستند و این یک افتخار است که بدنه مدیریتی ما از قشر فرهیخته فرهنگیان باشد.

وی با اشاره به اینکه بحث رتبه‌بندی معلمان به جد از سوی نمایندگان پیگیری شده گفت: به دنبال این هستیم که بتوانیم این طرح را هر چه سریع‌تر با جذب اعتبارات اجرایی کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید شرایط کشور را در نظر بگیریم، متأسفانه مشکل تحریم‌ها در حال حاضر مشکلات اقتصادی و فشار زیادی را بر همه مردم تحمیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما در شرایطی هستیم که در دریافت پول نقد واردات مواد اولیه فروش نفت و.. مشکل‌داریم، ملت ایران شرایط بسیار سختی را طی چهل سال گذشته پشت سر گذاشته و امیدواریم طی چند ماه آینده نیز بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

کاظمی خبر داد: در حوزه آموزش‌وپرورش شهرستان ملایر نمایندگان به جد پیگیر مشکلات هستند، توانستیم استخر نیمه‌تمام ملایر را راه‌اندازی کنیم.

وی در ادامه تخصیص اعتبارات ۲۵۰ میلیون تومانی برای آموزش و پروش شهرستان در سه بخش مرکزی سامن و جوکار را از دیگر اقدامات دانست و گفت: یکی از مشکلات آموزش و پروش ملایر کمبود تجهیزات و امکانات در مدارس به‌ویژه در مدارس فنی و حرفه‌ای است.

وی گفت: در این زمینه ملایر مشکل دارد از مدیر آموزش‌وپرورش استان همدان خواستاریم نسبت به پیگیری این موضع و تجهیز ابن مدارس حمایت و تلاش لازم را داشته باشد.

محمد احمدوند رئیس آموزش و پروش سامن اظهار داشت: به برکت خون شهدا، و رهبری و حمایت و پای‌کار بودن مردم و مسئولین نقشه‌های دشمنان یک به یک نقش بر آب‌شده است.

وی بیان کرد: چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حالی برگزار می‌شود که ملت ما با حضور خود درصحنه‌های مختلف در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع از کشور، پیشرفت فنی و علمی، برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی حرکت عظیمی را دنبال کردند و افتخار آفریدند.

احمدوند خبر داد: برنامه‌های مربوط به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت ویژه و خاصی برگزار می‌شوند.

برگزاری مراسم یادمان شهدای انقلاب و غبارروبی گلزار شهدا، برپائی نمایشگاه در مدارس، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران از مهم‌ترین عناوین برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش سامن است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش سامن با اشاره به موفقیت‌های حوزه آموزش و پروش سامن از کسب رتبه اول ارزیابی عملکرد کارشناسی مشاوره منطقه سامن در سطح استان در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ خبر داد و افزود: در ارزیابی که توسط اداره کل آموزش‌وپرورش استان اعلام شد منطقه سامن با ۱۴۱ امتیاز مشترکا با ناحیه ۱ همدان رتبه اول استان را کسب کرد.

وی تصریح کرد: کسب رتبه برتر و درجه ۵ ستاره مروج سلامت توسط آموزشگاه‌های حضرت زهرا (س)، روستای کهکدان و شهید دستغیب، روستای انوج در حوزه سلامت و تندرستی از افتخارات دیگر آموزش و پروش سامن است. وی یادآور شد: امیدواریم با مدیریت و برنامه‌ریزی بهتر شاهد موفقیت در همه حوزه‌ها در این بخش باشیم.

در پایان این مراسم از معلمان برتر برای کسب رتبه‌های کسب‌شده در استان تقدیر به عمل آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار