رئیس هماهنگ کننده اهدای عضو استان همدان خاطر نشان کرد: در مناطق دیگر همدان، ۱۲ نفر نیز از ابتدای سال تا کنون اعضای خود را اهدا کردند که در کل ۲۲ نفر در استان همدان از ابتدای سال اقدام به اهدای عضو کرده‌اند. 
کد خبر: ۷۰۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ 12 January 2019
دکتر مجید حمیدی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۲۲ نفر اهدای عضو کرده‌اند، از انتظار ۵۰ نفر برای دریافت عضو خبر داد. 

به گزارش ایسنا، حمیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: اکنون ۵۰ نفر در استان همدان در لیست انتظار دریافت عضو هستند که به دریافت عضو کلیه احتیاج دارند و بیشتر افراد در لیست انتظار را مردان تشکیل می‌دهد. 

وی ادامه داد: در همدان، امسال ۱۰ نفر که دچار مرگ مغزی شده بودند، با رضایت خانواده اعضایشان اهدا شد که به طور تقریبی هر یک از آن‌ها سه تا چهار عضو اهدا کردند. 

دکتر حمیدی بیان کرد: تا کنون هیچ‌یک از اولیای اهدا کنندگان، پولی در قبال اهدای عضو دریافت نکردند و فرایند اهدای عضو هم برای اهدا کننده و هم برای عضو گیرنده کاملا رایگان بوده و هزینه‌ای پرداخت نشده است. 

حمیدی با بیان اینکه دارا بودن کارت اهدای عضو هیچ اعتبار قانونی ندارد یاداور شد: داشتن کارت اهدای عضو توسط هر بیمار مرگ مغزی هیچ اعتبار قانونی نداشته و اقدام به دریافت این کارت فقط جنبه فرهنگی دارد. 

رئیس هماهنگ کننده اهدای عضو استان همدان در پایان اضافه کرد: حتی با داشتن کارت اهدای عضو، جلب رضایت خانواده‌ی بیمار الزامی است که داشتن این کارت قدمی در راستای فرهنگ سازی و تسهیل تصمیم برای خانواده بیمار و اعلام رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار