مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر با بیان اینکه بر اثر گرمی هوا گاهی خودرو‌ها آتش می‌گیرند، توضیح داد: حجم مایعات ازجمله بنزین بر اثر فشار کم نمی‌شود، اما حجم گاز از جمله هوا بر اثر فشار کم می‌شود و وقتی که بنزین می‌زنیم باک ماشین هنوز پر نشده سر می‌رود و به اصطلاح باک هوا می‌گیرد.
کد خبر: ۷۰۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ 10 January 2019
وحید جوادی از تصادف شدید خودروی سواری پراید با تیر چراغ برق در میدان استقلال روبروی ترمینال تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، جوادی افزود: طی تماس تلفنی که با مرکز سامانه ۱۲۵ حاصل شد به محض اطلاع سریعا یک دستگاه خودروی سنگین با تجهیزات کامل همراه آتش نشانان به محل مورد نظر اعزام شد.

وی اظهارکرد: مأموران آتش نشانی به محض رسیدن با رعایت اصول ایمنی و برای جلوگیری از انفجار ابتدا سر باطری و برق خودروی پراید را قطع کردند و با بررسی محل نشت بنزین با استفاده از خاک موجود در محل و داشتن کپسول پودر و گاز مانع از بروز خطر انفجار در محل تصادف شدند.

جوادی با بیان اینکه در این زمینه دو تن از سر نشین‌های خودروی پراید مصدوم و برای مداوا با هماهنگی نیرو‌های ۱۱۵ به یکی از بیمارستان‌های شهر انتقال داده شدند، گفت: علت حادثه توسط کارشناسان سازمان و عوامل راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر در ادامه با بیان اینکه بر اثر گرمی هوا گاهی خودرو‌ها آتش می‌گیرند، توضیح داد: حجم مایعات ازجمله بنزین بر اثر فشار کم نمی‌شود، اما حجم گاز از جمله هوا بر اثر فشار کم می‌شود و وقتی که بنزین می‌زنیم باک ماشین هنوز پر نشده سر می‌رود و به اصطلاح باک هوا می‌گیرد.

جوادی با اشاره به اینکه بعد امر برخی افراد شروع می‌کنند با شاسی شیلنگ قطع و وصل کردن تا بالاخره باک کاملا پرشود که این خطرناکترین است چراکه سازنده باک خیلی راحت می‌توانست آن را طوری طراحی کند که هوا نگیرد و باک کاملاً با بنزین پر و لبریز شود.

وی تصریح کرد: هوای آخر باک به علت این است که اگر گرمای زیاد هوا حجم بنزین را افزایش داد متراکم بشود و از ترکیدن لوله‌ها و باک جلوگیری شود، پس بنابراین هرگز باک را حتی در زمستان لبریز از سوخت نکنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار