نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت تایید این مصوبه در مجلس، در عمل وام ازدواج برای زوج‌های جوان به ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسد.
کد خبر: ۷۰۱۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱ 09 January 2019
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش وام ازدواج از ۱۵۰ به ۲۵۰ میلیون ریال در کمیسیون فرهنگی مجلس برای ارایه به کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احد آزادیخواه اظهار داشت: افزایش مبلغ وام ازدواج یکی از پیشنهاد‌های کمیسیون فرهنگی مجلس دهم است که در صورت تصویب از سال ۹۸ به قانون تبدیل می‌شود.

وی افزود: چنانچه افزایش مبلغ وام ازدواج در کمیسیون تلفیق بودجه و صحن علنی مجلس شورای اسلامی رای بیاورد و تصویب شود، از اول فرودین ماه سال ۹۸ قابلیت اجرا دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت تایید این مصوبه در مجلس، در عمل وام ازدواج برای زوج‌های جوان به ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسد.

حجت الاسلام آزدیخواه بیان کرد: با توجه به نرخ تورم در کشور و مشکلات و موانعی که بر سر راه جوانان برای ازدواج وجود دارد، افزایش مبلغ وام ازدواج یکی از بهترین مصوباتی است که کمیسیون فرهنگی مجلس با آن موافقت کرد.

وی گفت: افزایش مبلغ وام ازدواج می‌تواند جوانان را برای ازدواج آسان تشویق و ترغیب کند و زمینه خوبی برای رسیدن سن ازدواج به سن منطقی باشد.

رییس کمیته برنامه، بودجه و اصلاح ساختار کمیسوین فرهنگی مجلس دهم با اشاره به پرکار بودن این کمیسیون در بررسی لایحه بودجه ۹۸ بیان کرد: حدود ۲۴۰ پیشنهاد در زمینه بودجه سال ۹۸ به این کمیسیون ارسال شده است.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه این پیشنهاد‌ها به جز پیشنهاد‌های اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس است ادامه داد: در نشست‌های متعددی با دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور، پیشنهاد‌ها جمع بندی، بررسی و سپس به کمیسیون تلفیق بودجه ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، لایحه بودجه ۹۸ با رقم یکهزار و ۷۰۳ میلیارد تومان سه شنبه چهارم دیماه توسط رییس جمهوری به صحن مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار