معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه براساس قانون، دختران بالای ۳۰ سال اجازه قبول حضانت فرزند دارند، گفت: موقعیت مطلوب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله شرایطی است که نه تنها دختران بالای ۳۰ سال بلکه تمام زوجینی که تمایل به حضانت گرفتن فرزند دارند لازم است.
کد خبر: ۷۰۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 09 January 2019
جمشید شیران از انتظار ۴ دختر بالای ۳۰ سال برای قبول حضانت فرزند خبرداد.

به گزارش ایسنا، شیران در رابطه با اولویت‌بندی اداره بهزیستی برای اجازه حضانت فرزند به زوجین و دختران بالای ۳۰ سال، بیان کرد: اولویت اصلی و نخستین بهزیستی، مادرانی هستند که چندین بار فرزندانشان سقط شده و توانایی شیردهی دارند. به گونه‌ای که بدون نوبت و محدودیتی نوزاد به این خانواده تحویل داده می‌شود تا شرایط محرمیت و نکات شرعی مرتفع شود. 

شیران اولویت دوم بهزیستی برای واگذاری فرزند را به زوجینی که توانایی فرزندآوری ندارند دانست و ادامه داد: اولویت سوم، مربوط به دختران بالای ۳۰ سال بوده و خانواده‌هایی که خود دارای فرزند هستند نیز در اولویت آخر تحویل حضانت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌گذشته ۳ دختر و امسال نیز ۱ دختر در صف و انتظار واگذاری فرزند در استان هستند، عنوان کرد: شرایط ۲۰۰ زوج در استان مورد بررسی و قبول اداره بهزیستی قرار گرفته است و آنان نیز در انتظار حضانت فرزند به سر می‌برند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در مجموع ۱۶ کودک در شیرخوارگاه استان نگهداری می‌شود، تصریح کرد: از این تعداد ۵ کودک دارای معلولیت هستند که وظیفه نگهداری آنان تا زمان ۲ سالگی به عهده شیرخوارگاه است و پس از رسیدن به سن ۲ سالگی درصورت حاد بودن وضعیت این کودکان، آن‌ها به مراکز توانبخشی منتقل می‌شوند.

شیران از قبول سرپرستی کودکان دارای معلولیت توسط زوجین دارای فرزند خبرداد و مطرح کرد: کودکانی که معلولیت آن‌ها همانند "مشکلات ذهنی‌_حرکتی" شدید نباشد، می‌توانند توسط خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند به فرزند خواندگی سپرده شوند.

وی با بیان اینکه "امین موقت" از دیگر انواع حضانت فرزند به خانواده‌هاست، خاطرنشان کرد: برخی از کودکانی که اداره بهزیستی تحویل می‌گیرد، دارای مشکلات قضایی هستند از این رو بهزیستی تا صدور دستور قضایی اقدام به واگذاری فرزندان به امین موقت می‌کند.
 
شیران ادامه داد: سال‌گذشته ۶ مورد و امسال نیز ۲ مورد واگذاری فرزند به امین موقت در استان همدان انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار