حجت‌الاسلام سید محمدرضا ملیحی با اشاره به حمایت فرهنگ و ارشاد از کنسرت‌های موسیقی افزود: با شادی مخالف نیستیم، اما چرا باید به بخش قرآن کم‌اهمیتی و جفا شود، اما از کنسرت و موسیقی‌های نامناسب حمایت شود.
کد خبر: ۷۰۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳ 09 January 2019
کارگروه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و قرآنی استان همدان با هدف بررسی ملاک‌های توزیع بودجه به میزبانی دفتر قرآن و عترت همدان برگزار و سهم ناچیز همدان تعیین تکلیف شد.

به گزارش تسنیم، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همدان، امروز در کارگروه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و قرآنی استان با موضوع "تعیین ملاک‌های لازم برای توزیع بودجه کارگروه" اظهار داشت: 14 ملاک برای تقسیم بودجه تعیین‌شده که این کارگروه وظیفه دارد ملا‌ک‌ها را بر اساس اولویت‌های لازم تعیین کند.

مصطفی بادامی افزود: بودجه فعالیت‌های قرآنی با بیان اینکه هر دو سال یک‌بار به استان اختصاص می‌یابد که بر این مبنا شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور سال 91 مبلغ 300 میلیون، سال 95 مبلغ 70 میلیون و سال 95 هم 42 میلیون و 500 هزار تومان به همدان اختصاص داده است.

وی مطرح کرد: بخشی از این مبلغ جذب‌شده و تا پایان دی به‌طور کامل جذب و بر اساس دستورالعمل رسیده از مرکز بین سه کارگروه زیرمجموعه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان تقسیم می‌شود.

بادامی بیان کرد: 49 درصد به آموزش عمومی با مسئولیت آموزش و پرورش، 39 درصد مربوط به توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و قرآنی و 12 درصد هم به کارگروه توسعه پژوهش و آموزش عالی مسئولیت دانشگاه بوعلی است اختصاص می‌یابد.

معاون تهذیب حوزه علمیه آخوند ملاعلی معصومی همدانی(ره) هم در این جلسه با گلایه از بودجه اندک با 40 میلیون تومان بودجه فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: با این رقم نمی‌توان کار زیادی انجام داد و برای گسترش فرهنگ قرآن گام برداشت.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا ملیحی با اشاره به حمایت فرهنگ و ارشاد از کنسرت‌های موسیقی افزود: با شادی مخالف نیستیم، اما چرا باید به بخش قرآن کم‌اهمیتی و جفا شود، اما از کنسرت و موسیقی‌های نامناسب حمایت شود.

قرآن را برای گروه خاصی تعریف کرده‌ایم

رئیس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان هم گفت: 42 میلیون رقم اندکی است که با توجه به تعداد مؤسسات و تشکل‌های قرآنی با آن حتی نمی‌توان دوره تربیت معلم برقرار کرد چه رسد به کلاس‌ها و جشنواره‌های قرآنی و باید فکری کرد.

رضا فرهادی تصریح کرد: متأسفانه قرآن را برای گروه یا طیف خاصی تعریف کرده‌ایم درحالی‌که قرآن برای همه بشر نازل‌شده و از کودک شیرخواره تا جوان و پیر و حتی اموات هم باید از محضر آن بهره‌مند شوند به طوری که حتی دبیر درس‌های تخصصی هم می‌توان در مطلع درس آیه‌ای متناسب با موضوع را برای دانش آموزان بیان کند.

وی بیان کرد: حیف از قرآن که در دست ما مسلمانان است درحالی‌که اگر عصای حضرت موسی(ع) به دست یهودیان می‌افتاد با آن همه جهان را فتح می‌کردند.

به گزارش تسنیم، اعضای کارگروه پس از مشورت 8 مورد از بین 14 مورد را به عنوان ملاک تقسیم بودجه انتخاب کردند که شامل طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی تربیت و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی- تبلیغی- ترویجی- قرآنی، حمایت از استعدادهای برتر، نخبگان و اجتماعات نخبگان تبلیغی، ترویجی قرآنی، تقویت تعاملات هم‌افزا و شبکه‌های اجتماعی فعالان تبلیغی، ترویجی قرآنی، توسعه و تقویت مراکز تخصصی مشاوره و خدمات قرآنی، حمایت از تولید بازی، اسباب‌بازی و نرم‌افزارها و محصولات مبتنی بر فناوری‌های نوین قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، حمایت از اجرای طرح‌های ممتاز مبتنی بر آیات و مضامین قرآنی در تبلیغات محیطی و نمادسازی، حمایت از فعالیت‌های مؤثر قرآنی در فضای مجازی و حمایت هدف‌مند از برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، محافل نمایشگاه‌ها و اعزام‌های تبلیغی ترویجی قرآنی ملی و بین‌المللی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار