رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان همدان اظهار داشت: سر و صدای ورود خودرو‌های سنگین مانند وسایل نقلیه عمرانی (کمپرسی، بیل مکانیکی، لودر و گریدر)، کشاورزی (تراکتور و کمابین) و اتوبوس‌های بین شهری همیشه یکی از گلایه‌های مردم بوده است که پلیس هم به وظیفه خود عمل کرده است.
کد خبر: ۷۰۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 09 January 2019
تردد خودر‌وهای سنگین در ساعت مختلف شبانه روز مخل آرامش شهروندان همدانی شده است.

به گزارش تسنیم، شهر سکونتگاه است و باید محلی برای تامین آرامش و آسایش مردم باشد، اما امروزه آلودگی‌های صوتی این آرامش را مردم تا حدودی سلب کرده است.

حسین آسایش شهروند همدانی اظهار داشت: سرو صدای یا آلودگی صوتی شهر‌ها به معضلی تبدیل شده است. ترددکامیو‌ن‌ها در کوی الوند، وقت و بی‌وقت برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کند. چند بار تذکر دادیم، ولی رانندگان توجه نکرند تا اینکه به نهاد‌های مربوطه شکایت کردیم.

بوی بد و صدای آزار‌دهنده اعصاب

مریم حسینی از ساکنان کوی مدنی هم شهروند دیگری است که به سرو صدا و بوی بد خودروی توزیع مرغ معترض است، اظهار داشت: ما بچه کوچک داریم و برخی مواقع بخاطر صدای این خودرو‌ها بد خواب می‌شود بوی بد این خودرو نیز برای همسایگان آزار دهنده شده است البته تذکر و اعمال قانون هم تاثیری در این موضوع نداشته است اوضاع مالی ما هم طوری نیست که بتوانیم محل زندگی خود را تغییر دهیم.

حسین احمدی از عابران میدان شاهد هم به سر و صدای پارکینگ خودرو‌های سنگین میدان شاهد اعتراض دارد، اظهار داشت: هر روز صبح راننده‌ها لودر و کمپرسی را در این پارکینگ پارک می‌کنند اینجا در محیط شهر است و صدای این خودرو‌ها برای ما اعصاب خورد‌کن شده است ما هم حق زندگی داریم چرا بالای شهر از این خبر‌ها نیست چرا آنجا این پارکینگ‌ها را نمی‌سازند.

صفورا قاسمی هم شهروندی است که از سر وصدای عبور خودرو‌های خاکبرداری ناراحت است، اظهار داشت:، چون خانه ما کنار خیابان است روز‌های جمعه اصلا استراحت و آسایش نداریم در بخش‌های دیگر شهر خانه‌سازی دارند برای انتقال خاک و نخاله این خانه‌های قدیمی به مرکز تخلیه نخاله شهرداری همدان هر جمعه تعداد زیادی کمپرسی از خیابان عبور می‌کند زنگ زدیم اعتراض کردیم فقط جریمه کردند.

درباره این اعتراض‌ها رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان همدان اظهار داشت: سر و صدای ورود خودرو‌های سنگین مانند وسایل نقلیه عمرانی (کمپرسی، بیل مکانیکی، لودر و گریدر)، کشاورزی (تراکتور و کمابین) و اتوبوس‌های بین شهری همیشه یکی از گلایه‌های مردم بوده است که پلیس هم به وظیفه خود عمل کرده است.

 سرگرد سید جواد حسینی گفت: آسیب رساندن به تاسیسات زیر‌بنایی شهری همدان مانند لوله‌های آب و فاضلاب، برق و گاز، کاهش دید رانندگان (به لحاظ حجم وسیع خودرو‌های سنگین و احتمال افزایش خطر تصادف، ایجادآلودگی‌های زیست محیطی (صوتی و بصری)، ایجاد تکان و لرزش در ساختمان‌های اطراف معابر از دیگر مشکلات تردد خودرو‌های سنگین در شهر‌هاست.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان همدان بدون اشاره به آمار امسال اعمال قانون‌های این حوزه افزود: پلیس با کد ۲۱۴۰ هر راننده را به مبلغ ۲۰۰ هزار ریال جریمه می‌کند. انتظار داریم رانندگان با پیروی از قانون، خودرو‌ها خود را در‌پارکینگ‌های پیش‌بینی شده پار‌ک کنند.

آسیب به ساختار زیربنایی شهر

وی اظهار داشت: در شهر همدان برای کاهش ورود خودرو‌های سنگین به معابر شهری و توقف گاه و بیگاه آن در حاشیه معابر، به عنوان نمونه در میدان شاهد، کوی الوند و شهر مریانج پارکینگ‌های راه‌اندازی شده است که این مکان‌ها تا حدود زیادی اعتراض و گلایه مردم این نواحی از شهرستان همدان را کاهش داده است.

حسینی گفت: از دیگر مزاحمت‌ها و خطر‌های احتمالی ناشی از ورود خودرو‌های سنگین به معابر شهری همدان ریزش گازوئیل، روغن سوخته، گریس و سایر مواد لغزنده است که برای تردد سایر رانندگان خطر‌ساز است. بین ۵ تا ۷ درصد از تصادف‌های شهری یک خودرو‌ی سنگین نقش‌آفرین است (به غیر از اتوبوس و مینی‌بوس). به دلیل وزن بالای این خودرو‌ها و شدت برخورد جراحت‌ها هم افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: کد اعمال قانون ریزش مواد لغزنده از خودرو‌های سنگین هم ۲۰۷۵ و مبلغ جریمه آن ۳۰۰ هزار ریال است که ریزش این مواد موجب لغزش خوددرو‌ها و ایجاد تصادف در معابر شهری است. اگر سد معبر هم ایجاد کنند با کد ۲۱۰۱ هم ۳۰۰ هزار ریال دیگر جریمه خواهند شد.

وی افزود: به ضرورت برخی رانندگان خودرو‌های سنگین هم باید برای ارایه خدمات شهری (حمل‌نقل مصالح و خاکبرداری) در شهر تردد کنند که باید از پلیس مجوز بگیرند. این مجوز هم در ساعت‌های پرتردد معابر شهری مانند باز‌گشایی یا تعطیلی مدارس صادر نمی‌شود و در معابر کم‌تردد یا حاشیه‌ای با رعایت موارد خاص در روز‌های غیرتعطیل صادر می‌شود (مشخص شدن مسیر حرکت خودرو‌های سنگین).

نظارت گشت خودرویی ۲ ساعته در معابر شهری

رئیس اداره عملیات پلیس راهور استان همدان گفت: ساخت پمپ بنزین خارج از محدوده شهری ساخت پایانه باربری و به ویژه توقفگاه در خارج از محدوده شهری، هشدار و اطلاع‌رسانی به رانندگان، اخطار و اعمال قانون و سایر برخورد‌های انتظامی و قضایی از برخی راهکار‌های پیشگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین در شهر است.

وی اظهار داشت: پلیس راهور روزانه با تماس‌هایی که مردم دارند و با نظارت ۲۴ ساعته گشت‌های خودروی خود در همه معابر شهری همدان حدودا در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در همدان ۲۰ راننده به دلیل ورود غیر‌مجاز به معابری شهری، اعمال قانون شدند. اگر مردم در این حوزه مشکلی دارند با پلیس تماس بگیرند برای برطرف کردن مشکل آنان اقدام خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار